نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آبان 1392 - 9:47
بارش بغض‌ها و شادی‌ها در قبیله علوم پزشکی یاسوج/نبوی‌زاده رفت، چمن آمد+حواشی
همزمان با بارش نخستین باران پاییزی در کهگیلویه و بویراحمد
بارش بغض‌ها و شادی‌ها در قبیله علوم پزشکی یاسوج/نبوی‌زاده رفت، چمن آمد+حواشی
آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تفاوت‌ها و حاشیه‌های جالبی برگزار شد.

به گزارش چهارفصل از یاسوج، امروز در کهگیلویه و بویراحمد نخستین بارش پاییزی همزمان شد با بغض‌هایی که برای وداع یک مسئول بعد از 6 سال مدیریت در رأس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ترکید و شادی‌هایی که برای آمدن یک مدیر دیگر بروز کرد.

امروز در کهگیلویه و بویراحمد، سید حسام‌الدین نبوی‌زاده بعد از حدود 6 سال حضور در هرم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی این استان جای خود را به رضا چمن داد.

او در سالن هزار نفره‌ای که خودش احداث و افتتاح کرد و امروز در آن جای سوزن انداختن نبود، در حلقه گرم و صمیمی همکارانش و در نخستین مراسم تودیع و معارفه‌ای که در این سالن برگزار می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را به فرد دیگری تحویل داد.

نبوی‌زاده امروز در یک فضای صمیمی و اخلاق‌مدارانه از همه همکارانش عذرخواهی کرد و از آن‌ها طلب حلالیت خواست.

* با خاطری آرام و ضمیری شاد مسئولیتم را واگزار کردم/توصیه نبوی ِاده به همکاران سابقش

سالن حکیم جرجانی امروز بارها برای نبوی‌زاده دست زد تا آنگونه که خودش گفته است، با وجدانی راحت و آرامشی خاص از این استان می‌رود و هر چه در توان داشت برای مردم کهگیلویه و بویراحمد انجام داد.

رضایت همکاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت از مدیریت نبوی‌زاده در همه مدت چهار ساعته این مراسم که نام تکریم و معارفه را بر خود گرفته بود، بر فضای سالن حکیم جرجانی حاکم بود.

او، همکارانش را از متعصب‌ترین کارکنان دولت خواند که تنها با عشق به سلامت مردم است که می‌تواند، بدون نگرانی از اضافه‌کاری و مزایای مادی در این حوزه کار کرد و منافع سازمانی را بر منافع مادی ترجیح داد. 

نبوی‌زاده که همواره به یک مدیر اخلاق‌گرا شهرت داشت، امروز نیز در سخنانی اخلاق‌مدارانه از همه نیروها و گرایشات مختلف در دانشگاه علوم پزشکی خواست تا مسائل قومی را کنار بگذارند و بدون تشکیل دسته و باند برای کمک به مدیریت جدید کوتاهی نکنند و یا حداقل کارشکنی نکنند.

وی تأکید کرد: اکنون که مسئولیت را واگذار کردم خاطری آرام دارم و شنیدن هر خبری از موفقیت‌های این دانشگاه من را خوشحال می‌کند چرا که عمر جوانی خودم را در این استان و در این دانشگاه سپری کردم.

* گزارش‌های ناصحیح منجر به تصمیم‌گیری‌های اشتباه شده است/ دعوت شوم به یاسوج می‌‌آیم

از تفاوت‌های دیگر این تودیع و معارفه، واقع‌نگری هر دو مدیر تودیع شده و معارفه شده بود که به خوبی به نقاط قوت همدیگر اشاره کردند؛ نبوی‌زاده تحصیلات و تجارب بالینی و علوم‌پایه‌ای مدیر جدید را از خصوصیات منحصر به فرد چمن دانست که تاکنون در هیچ مدیری در این دانشگاه نبوده است.

وی امروز به این موضوع نیز اذعان کرد: که به علت گزارش‌های ناصحیح ممکن است تصمیمی گرفته باشد که حقی را از فردی ضایع کرده و یا فردی را به اندازه شایستگی‌هایش بها نداده باشد، به همین علت از همه همکاران عذرخواهی و طلب حلالیت می‌کنم.

نبوی‌زاده از دکتر چمن خواست تا او را هر وقت که لازم شد به یاسوج دعوت کند و اگر در موضوعی به اطلاعات و تجربه‌اش نیاز بود با او تماس بگیرند.

او خود را جزئی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دانست و گفت: هر جای ایران که توفیق خدمت‌گذاری داشته باشم، خود را از استان کهگیلویه و بویارحمد جدا نمی‌بینم.

حجم هدایا و لوح‌های تقدیر در نظر گرفته شده برای وی به حدی زیاد بود که همه فضای سن در این سالن را اشغال کرده بودند.

* کارهای انجام تشده/ آرزوهای عملی شده

او امروز در جمع دست‌اندرکاران حوزه سلامت، مسئولان ارشد این استان و قائم مقام وزیر بهداشت، بسیاری از کارهای انجام شده در مدت مسئولیتش را از آرزوهای خود و مدیران قبلی خوانده بود و به همه اطمینان داد، ثمره تلاش‌های چندین‌ساله خود و تیم کاری‌اش در سال‌های آینده برای مردم ملموس خواهند شد.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بخش زیادی از دوران مدیریتش را همزمان با بی‌پولی‌ها و مشکلات مالی کشور و این استان دانست و افزود:‌ تلاش‌ها و اقدامات زیادی صورت گرفت ولی این کارها در قیاس با عمق محرومیت‌ها شاید به حساب نیایند و خدمت در علوم پزشکی راه طولانی‌تری در پیش دارد.

او امروز از کارهای نکرده هم گفت و ادامه داد: در لیکک، دنا، باشت و چرام باید بیمارستان احداث کنیم هرچند راه‌اندازی و احداث هشت مرکز بستر درمانی در نقاط محروم این استان تا حد زیادی مشکلات درمانی مردم را کاهش داده است.

نبوی‌زاده، بیمارستان 200 تخت‌خوابی یاسوج و 96 تختخوابی گچساران را نیز از کارهای انجام نشده دانست و بیان کرد:‌ اگر این پروژه‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بود با همه این بی‌پولی‌ها ولی به بهره‌برداری می‌رسیدند.

نبوی‌زاده از مشکلات ساختاری و عمومی هم حرف زد و تصریح کرد:‌ در حوزه جذب متخصص ما از استان‌های پیشرو بودیم ولی اینکه چرا ماندگاری متخصصین در این استان کم است به مسائل زیرساختی بر می‌گردد که همه آن‌ها پول و مسکن نیست که در اختیار دانشگاه باشد؛ مثلا" ما نمی‌توانیم برای فرزندان پزشکان مدرسه‌ای باب دل آن‌ها، مراکز تفریحی خوب و امکانات رفاهی و شهری مناسب مهیا کنیم.

در پایان این مراسم، نبوی‌زاده در حلقه همکارانش شاهد اشک‌ها و بغض‌های آن‌هایی بود که در طول هشت سال مدیریتش برای سامان دادن به اوضاع بهداشت و درمان این استان هم‌قطارش بودند و و چمن نیز در حلقه افرادی قرار گرفت که آمدن او را گره‌گشای بسیاری از نارسایی‌های این حوزه می‌دانستند.

مراسم امروز یک تفاوت دیگر هم داشت و آن، دعوت از نماینده خبرنگاران برای حضور در جایگاه و  شرکت در مراسم تکریم و معارفه در هنگام تحویل لوح‌های تقدیر و تحویل حکم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی