نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. مهر 1392 - 13:31
علیرغم اختصاص پایانه مسافربری به شهر مادوان و روستاهای حومه شهر یاسوج، مسافران کماکان در میدان شهدای نیروی انتظامی تجمع می کنند.

به گزارش چهارفصل، نبود جایگاه مناسب برای پایانه های مسافربری شهر یاسوج به مشکلی اساسی برای مردم و مأموران راهنمایی و رانندگی دراین شهر تبدیل شده است.

بعد از کشمکش های فراوان و با تصمیم شورای ترافیک شهر یاسوج، ایستگاه تاکسی شهرمادوان و روستاهای اطراف آن از خیابان سردار جنگل شمالی به انتهای خیابان فردوسی منتقل شد.

ایستگاه جدید از لحاظ امکانات رفاهی دارای خط ویژه، سرویس بهداشتی و صندلی جهت نشستن و انتظار مسافران است.

با این تصمیم انتظار می رفت که مشکل ترافیک شهر حل و مسافران از بلاتکلیفی و سردرگرمی در خیابان نجات پیدا کنند.

در روزهای ابتدایی اجرای این طرح، عده ای از شهروندان به دلیل برداشتن بار ترافیکی از مرکز شهر از این تصمیم خرسند و راضی بوده و عده ای نیز به دلیل دور بودن محل ایستگاه جدید به مرکز شهر و ناامنی آن در ساعات شب ناراضی بودند.

راننده های تاکسی نیز با اعلام نارضایتی از این تصمیم، عدم حضور مأموران در خیابان سردار جنگل شمالی برای جلوگیری از حمل مسافر توسط مسافربران شخصی را دلیل نارضایتی خود اعلام کردند.

آن ها معتقد بودند که به دلیل دوری ایستگاه از مرکز شهر و عدم استقبال مردم از این جایگاه، درآمد آن ها کم و بر عکس شرایط برای مسافربران شخصی بیشتر فراهم شده است

اما به مرور زمان و با باز شدن مدارس به نظر می رسد کنترل اوضاع از دست مأموران راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک میدان شهدای نیروی انتظامی خارج شده است.

تا جایی که در ساعات ابتدایی شب این مأموران دیگر کاری با مسافربران شخصی نداشته و خودروها را برای جابجایی مسافران شهر مادوان و روستاهای اطراف به کنار خیابان هدایت می کنند.

این اقدام مأموران و هجوم مسافران به سمت خودروهای شخصی به صحنه ای جالب و تکراری در میدان شهدای نیروی انتظامی شهر یاسوج تبدیل شده است که علاوه بر ایجاد ترافیک شدید در مرکز شهر، باعث به خطر افتادن جان مسافران نیز می شود.

شاید یکی از دلایل این کار، عدم همکاری رانندگان تاکسی در ساعات شب و اصرار آن ها بر سوار کردن مسافر دربستی در این مسیر باشد که همکاری و نظارت دستگاه های متولی می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف نماید.

 

نکته اینجا است که چرا هنوز بعد از گذشت یک سال از انتقال این ایستگاه به مکان جدید باز هم مسافران با تجمع در میدان شهدای نیروی انتظامی باعث کندی ترافیک و شلوغی در این نقطه از شهر می شوند.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی