نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مهر 1392 - 3:14
بعد از گذشت قریب به 3 سال از افتتاح پل شهید عوض زاده یاسوج، این پل همچنان فاقد علائم ایمنی و هشدار دهنده است.

به گزارش چهارفصل، چند سالی است که مردم و شهروندان یاسوجي شاهد افتتاح پل ارتباطی زیر گذر رو گذر دره آبشار (چشمه نباتی) که به نام شهید عوض زاده نامگذاری شده، هستند.

 

بعد از اختلاف بر سر نامگذاری این پل، نیمه کاره رها کردن عملیات ایمن سازی روگذر پل شهید عوض زاده نیز خبرساز شده است.

این پل که در زمان تصدی شهردار سابق و به دست نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید، بعد از گذشت قریب 3 سال به طور کامل تکمیل نشده و دارای نواقص اساسی است.

پروژه ی زیر گذر و روگذر شهید عوض زاده دارای معایب فنی از جمله عدم نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نبود شب نما و علائم هشدار دهنده در رو گذر آن و  ناتمام ماندن حفاظ گذاری است.

اين پل براي اتصال بلوار ابوذر به بلوار ارم و روانسازي ترافيک در ورودي آبشار شهر ياسوج احداث شده و  تا حدی توانسته ترافیک این شهر را سامان ببخشد، ولی عدم توجه به ایمن سازی و زیباسازی این پل، نتوانسته آنچنان که باید و شاید انتظارات را برآورده نماید.

حجم ترافیک بالایی که به دلیل وجود مکان زیارتی امام زاده عبدالله (ع) و منطقه گردشگری آبشار یاسوج ایجاد شده است، اهمیت وجود علائم و هشدارهای ایمنی در این پل را دوچندان می کند.

 وجود پیچ تند و نداشتن دید کافی ضلع شمال غربی این پل که بیمارستان شهدای گمنام در انتهای آن واقع شده است، می تواند باعث بروز خطراتی برای رانندگان و گردشگران شود.

 زیرا این بیمارستان فاقد مکان پارکینگ خودرو بوده و بعضاً شاهد پارک چند ردیفه خودروها در جلوی بیمارستان شهدای گمنام هستیم.  

 

عدم برنامه ریزی مناسب برای تکمیل قسمت های نیمه کاره این پل، اعم از رنگ آمیزی سطح پل و نبود محافظ های اطراف این پروژه ( گاردریل) باعث شده که این پل کماکان از لحاظ ایمنی دارای نواقص عمده ای باشد.    

طبق گفته ی شهردار سابق شهر یاسوج برای ساخت این پروژه چهار ميليارد و 700 ميليون تومان هزینه شده که با وجود صرف این هزینه همچنان پروژه ناتمام مانده است.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام / گ

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی