نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. شهريور 1392 - 22:01
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معنای عمیق و دقیق نرمش قهرمانانه درایت در دشمن‌شناسی است نه کنار گذاشتن اصول و آرمان‌ها.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سیدحسین صابری امروز در یاسوج اظهار کرد: موضوع نرمش قهرمانانه و طرح آن از سوی مقام معظم رهبری تازگی ندارد و تا آن جا که به یاد دارم یکبار در سال 75 از سوی معظم‌له این موضع مطرح شد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آن‌چه مهم است تکرار آن پس از 17 سال از سوی ایشان است و این سؤال به ذهن می‌رسد که چه شده پس از گذشت 17 سال دوباره این موضوع مطرح می‌شود.

صابری با بیان این‌که باید واکاوی کرد که آیا این فرمایش در آن زمان عمل نشد و یا طی 17 سال گذشته اقداماتی مغایر با آن انجام شد، تصریح کرد: باید ببینیم که آیا نگاه ویژه‌ای در افراد ایجاد شده که مقام معظم رهبری دوباره پس از سال‌ها این موضوع را مطرح و بر دقت همه جانبه بر آن تأکید ورزیده‌اند.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که من این فرمایش دو کلمه‌ای را یک فرهنگ و استراتژی در عرصه سیاسی می‌دانم، افزود: این ایده‌ای نو برای همه سیاستمداران و مجریان و مسئولان کشور است که قصد طراحی، سیاست‌گذاری و اجرا و عملیاتی کردن سیاست خارجی کشور را دارند.

صابری این فرمایش را در راستای اقتدار و عزت و مصلحت کشور دانست و گفت: حکمتی که در این موضوع نهفته است به حفظ اصول و آرمان‌ها می‌انجامد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیان راهکارهایی که می‌تواند خواسته مقام معظم رهبری را در این مسیر تعیین کند اشاره کرد و بیان داشت: باید اهداف و حرکت‌های حریف را مطالعه و شناسایی و پس از اطمینان کامل اقدامات لازم را انجام داد.

صابری تصریح کرد: هرگونه حرکت و تلاش و گفت‌وگو و مذاکره با حریف و به یک معنا در شرایط فعلی با حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا به مصاف دشمن رفتن مصداق عینی نرمش قهرمانانه است.

وی نرمش قهرمانانه را هرگز با اقداماتی که موجبات سوء‌استفاده دیگران و زیر سؤال رفتن عزت کشور می‌شود مطابق ندانست و گفت: در مذاکرات از نوع هسته‌ای و سایر موضوعات دیگر که به رفع تحریم‌ها می‌انجامد باید در سایه عزت و مصلحت کشور اقدام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این سخن که ما هزینه‌های سنگینی برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود داده‌ایم، یادآور شد: امروزه جوامع آزادی‌خواه جهان و کشورهای منطقه همه چشم امیدشان جمهوری اسلامی است که به واسطه آن بیداری اسلامی رقم خورده و به برکت مجاهدت‌های جوانان مجاهد و دانشمند هسته‌ای در قله سعادت قرار داریم و نباید آن را فدای لبخندهای شیطنت‌آمیز کرد.

وی تعبیر نرمش قهرمانانه را تعبیری زیبا با تکیه و تأکید بر حفظ اصول و تأیید استراتژی عزت‌بخش دانست و گفت: این هرگز به معنای تغییر مسیر از راهبردها نیست.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: این تعبیر شیوه نوین و عزت‌مند در عرصه سیاست خارجی و نوعی فرهنگ‌سازی اسلامی برای حضور در مجامع جهانی است.

صابری طرح آن در جمع سپاهیان را دارای مفهوم خاصی دانست و گفت: طرح این موضوع در جمع سطوح عالی فرماندهان سپاه و پاسداران مظهر اراده ملی و اقتدار نظام است که همه سیاسیون باید توجه خاصی به آن داشته باشند.

وی شرط تحقق نرمش قهرمانانه با ابعاد وسیع آن را در گرو همت و تلاش جمعی و تبعیت همه جانبه از رهبری معظم انقلاب و وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان دانست.

این مسئول نرمش قهرمانانه را به معنای کنار گذاشتن اصول و آرمان‌ها ندانست و خاطرنشان کرد: نرمش قهرمانانه به منزله آن است که باید با درایت حریف و دشمن خود را بشناسیم و با اتکال به خداوند و آرمان‌های امام راحل و دست آوردهای 35 سال مبارزه و مقاومت و ایستادگی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و با تکیه بر توانمندی‌های ارزشمند مردم و نظام اهداف خود در سیاست خارجی را به پیش بریم.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی