نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1400 - 13:24
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با چهارفصل:
حمله موشکی به عین الاسد اولین سیلی و نمایشی از قدرت بود
جعفر قنادباشی گفت:حمله موشکی به عین الاسد نمایشی از قدرت بود و ضرب شست به دشمن نشان دادیم که ما این هستیم و خیلی‌ها در منطقه حواسشان را جمع کردند.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با چهارفصل در خصوص حمله موشکی به پایگاه عین الاسد گفت: آمریکایی ها پایگاه های مختلفی دارند که عین الاسد مهمترین آن است به طوری که آن را به موشک های پاتریوت که ضد موشکی است تجهیز کردند.

 

جعفر قنادباشی ادامه داد: امریکایی ها ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ آن جنایت بزرگ را انجام دادند و بنا شد انتقام بگیریم و تقریبا در همان ساعاتی که در حال دفن پیکر شهید سلیمانی بودند، برنامه ریزی انجام شد و عین الاسد مورد هدف قرار گرفت.

وی افزود: ترامپ گفته بود که اگر بزنید ما ۵۲ نقطه ایران را میزنیم اما ما توجه نکردیم چرا که قدرت نظامی ما به اندازه ای است که توانستیم به آنها ضربه بزنیم و بیکار ننشستیم.

 

قنادباشی با اشاره به اهمیت قدرت دفاعی گفت:وقتی سیستم ایمنی و دفاعی یک کشور قوی و امنیت برقرار شد، رونق اقتصادی و تجارت به وجود می آید.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه در خصوص پنهان کاری آمریکایی ها با اشاره به اصل پنهانکاری در جنگ ها گفت: پنهان کاری در خبرهای جنگ یک اصل در کارهای نظامی است به این صورت که ضرباتی که میخوری نباید گفته شود و ضرباتی که دشمن می خورد باید چند برابر گفته شود تا روحیه دشمن ضعیف و روحیه خودی قوی شود .

وی افزود: دو کشور مساوی که با هم در جنگ هستند، وقتی ضربه می خورند بنا به اصل تبلیغات جنگی باید پنهان کنند اما وقتی یک ابرقدرت ضربه می‌خورد و پنهان کند برای آن ها خیلی بد است لذا امریکایی ها یک سال بعد گفتند۱۵۰ سرباز و بیش از بیست هواپیما را از دست دادیم؛ روزهای اول گفتند چیزی نشده است، یک هفته بعد گفتند چند نفر ضربه مغزی شدند.

قنادباشی ادامه داد: ما سیلی زدم اما گفتیم هنوز مانده و این اول کار است و برای یک ابرقدرت خیلی بد است آمریکایی ها این ضربه را که زدیم پنهان کردند، از جنگ جهانی دوم تاکنون آمریکایی ها چنین ضربه ای نخورده بودند و نتوانستند پاسخ دهند چرا که اگر پاسخ می دادند منافع بیشتری از دست می‌دادند چون آسیب پذیرتر هستند.

وی افزود: ما عین الاسد را زدیم که ضربه کاری به آن ها بود و نتوانستند پاسخ دهند و برای آن ها افتضاح بود، همه فهمیدند آمریکایی که می‌گوید من حافظ منافع شما هستم می‌تواند سیلی بخورد این برای آمریکایی‌ها و پرستیژ نظامی آنها خیلی بد است، این یعنی آغاز افول قدرت آمریکا.

قنادباشی تاکید کرد: حمله موشکی به عین الاسد نمایشی از قدرت بود و ضرب شست به دشمن نشان دادیم که ما این هستیم و خیلی‌ها در منطقه حواسشان را جمع کردند.

وی در پایان گفت: آمریکایی ها چند بار در فاصله دو سال اخیر به سمت ایران حرکت کردند که ما گفتیم اگر بیایید می زنیم و برگشتند؛ این چیزها گفته نمی شود، سیلی مهم‌تر اینکه پارلمان عراق تصویب کرد نیروهای آمریکایی باید خارج شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا