نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. آذر 1399 - 8:21
در حالی که سه ماه پیش نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان خبر داده بود اما پیشرفت این پروژه مهم سرعتی لاک پشتی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیل خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس ؛شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیم کوهستانی از نظر جاده های مواصلاتی با مشکلات زیادی به خصوص عرض کم جاده ها، شیب های تند، پرتگاه ها فراوان مواجه است.

 

جاده یاسوج به سی سخت یکی از محورهای مواصلاتی است که به دلیل وجود پیچ های تند و عرض کم بیشتر اوقات شاهد تصادفات مهیب و مرگبار در آن هستیم.

 

در فاصله 5 کیلومتری این محور و در ورودی تنگه گردشگری مهریان، پیچ خطرناکی وجود دارد که به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم ترافیکی و همچنین بار ترافیکی شدید به یکی از نقاط حادثه خیز در این منطقه از شهر یاسوج تبدیل شده است.

شیب تند،عدم وجود دیدکافی در روز ، نبود گاردریل مناسب، عرض کم جاده و حجم زیاد تردد خودروها باعث شده که به آن سه راهی مرگ مهریان نیز بگویند و هفته ای نیست که در آن حادثه ای رخ ندهد.

 

 

قرار داشتن مکان های گردشگری مهمی همچون تنگه مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر مهریان و شهر مادوان در این مسیر، باعث شد این محور از ترافیکی بالاتر از حد استاندارد برخوردار باشد و همین امر نیز درصد بروز تصادفات را در این محور افزایش دهد.

 

همه این عوامل دست به دست هم داد تا مسئولان برای این مشکل چاره جویی کنند و سرانجام در شهریور ماه امسال پروژه تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان با حضو وزیر راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در استان ، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

 

در حالی که پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از اتمام 24 ماهه این پروژه خبر داده بود اما همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است سرعت لاک پشتی پیشرفت این پروژه چنین چیزی را تایید نمی کند و شهروندان یاسوجی حالا حالا ها باید چشم انتظار افتتاح این پروژه بمانند.

امید است مسئولان با همتی دو چندان و همکاری همه دستگاه ها سرعت پیشرفت این پروزه را افزایش دهند تا قبل از آنکه جان شهروندان به عدم ایمنی این جاده به خطر بیفتند شاهده افتتاح آن باشیم.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی