نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1399 - 8:43
قریب 360خانوار در مجتمع مسکونی بلکو یاسوج ساکن هستند که وضعیت بغرنج محوطه سازی،حتی نبودزیرساختهای مهم این مجتمع، امنیت وآب آشامیدنی به ساکنین این مجتمع مسکونی صدمات زیادی وارد کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس ،داشتن مسکن و سرپناه یکی از نیازهای اساسی بشر است که امروز به یکی از نیازهای مهم جامعه و حتی جوانان مبدل شده و داشتن یک مسکن استاندارد امروز دغدغه ای است که مسئولان باید برای قشر کنونی فراهم کنند.

از سوی دیگر کهگیلویه وبویراحمد استانی محروم و در حال توسعه است که اکثر شهروندان آن کارگر، کارمند و افراد کم درآمد هستند و در این بین به دلیل آب و هوای مطبوع شهرستان بویراحمد هر ساله افراد بسیاری از شهرستان‌های استان و سایر استان‌های همجوار به این شهرستان مهاجرت می‌کنند و این مسئله باعث رشد ورونق بازار مسکن و افزایش قیمت اجاره بها  در یاسوج به نسبت سایر شهرستان‌های استان شده است.

داستان مسکن مهر و خانوارهایی که هنوز چشم انتظارند

بالا بودن قیمت مسکن، اجاره بها و عدم تحویل برخی واحدهای مسکن مهر به متقاضیان آنها؛نبود زیر ساخت در برخی از این مسکن ها، وحود یک خانه شیک و استاندارد را برای آنها به یک آرزو تبدیل کرده است.

طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند (د تبصره 6) قانون بودجه سال 1386 آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.

این پروژه مهم در کهگیلویه وبویراحمد نیز به مثابه سایر نقاط کشور در قالب مسکن مهر کلنگ‌زنی شد و هزارن نفر در آرزوی خانه دار شدن دل در گرو این خانه‌ها بستند و برخی به آرزوی خود رسیدند و برخی در گیردار سیاست بازی برخی از وزرای(آخوندی) دولت یازدهم و دوازهم هنوز حسرت داشتن یه مسکن خوب و مجهز را در دل خود داشته اند.

هرچند در شهر یاسوج چندین سایت از این مسکن های مهر؛ از مسکن مهر ترمینال، جهاد، جمعه بازار، سروک ،شهرک ولایت و حتی بلکو احداث شدند، اما مسئله مسکن مهر شهرک بلکو از دیگر مسکن ها مجزا تر و با حاشیه های فراوان بوده است.

پروژه تاریخی مسکن مهر بلکو و نارضایتی ساکنان

پروژه مسکن مهر بلکو از پروژه‌های مسکن مهر موجود در شهرستان بویراحمد برای خانه‌دار شدن خانه اولی‌ها و سایر مردم بودکه در 51 بلوک شش واحدی ساخته شده اما این پروژه ناتمام به این جا ختم نشد و داد متقاضیان مسکن مهر را درآرود.

هرچند این سایت مسکن در حال حاضر نیمه کاره رها شده و تعداد کثیری از خانه ها آن ساخته شده و برخی خانوار ها در آن اسکان دارند اما نبود زیر ساختهایی اعم محوطه سازی و نبود امنیت کافی؛ ساکنان آن را آزار داده است.

نبود زیرساختهای لازم پاشنه آشیل یک سایت مسکن

امروز اهالی مجتمع مسکونی بلکو در شهر یاسوج از نبود امکانات ناراضی هستند و هر روز وعده های برجامانده مسئولان از جمله سازمان همیاری که مجری تکمیل این خانه ها بوده را بیاد می آورند.

طبق اساسنامه و پروسه های بر جای مانده از مسئولان تکمیل زیر ساختهای این مجتمع مسکونی در جنوب شهر یاسوج بر عهده سازمان همیاری بوده که به هر دلیلی متوقف شده و اهالی این مجتمع از نبود بسیاری از امکانات در رنج هستند.

آقای استاندار به داد ما برسید؟!

این اهالی خواهان رسیدگی مسئولان از جمله استاندار به این مسئله مهم هستند و گفته اند مسولان به جای احداث مسکن، مسکن های نیمه کاره را به پایان برساند بعد به فکر مسکن سازی باشد.

به گفته مسول هیئت مدیره مسکن مهر بلکو، مسئولان در بازدید از این طرح وعده های خود مبنی بر ایجاد بسترهای لازم در راستای امنیت و توسعه زیر ساختهای آن را صادر کرده و حتی پیمانکار و مسئولان اجرایی آن را انتخاب کردند.

سکوت شهرداری در راستای تکمیل زیر سایت های سایت مسکن بلکو

محمدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت اجرای زیر ساختهای این پروژه مهم به شهرداری یاسوج واگذار شده است، افزود:قریب یک ماه از دستور معاون پیشن عمرانی استان برای تمکیل زیر ساختهای این پروژه به شهردار اعمال شد میگذرد ،اما همچنان شهردار یاسوج بهایی به تکمیل این زیرساختها نداده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر موضوع محوطه سازی و توسعه زیرساختها و حتی معضل دیگر در زمینه امنیت این مجتمع مسکونی هستیم،ابراز داشت:در آخرین روند پیگیری برای توسعه این سایت مسکن، شهردار وعده داده است که خودش شخصاً باید بر اجرای این پروژه نظارت داشته باشد و از نزدیک آن را رصد کند، اما در یک ماه اخیر خبری از حضور شهردار در این سایت مسکن نشده است.

 

"اظهارات شهردار در این خصوص در خبری دیگر بررسی میشود."

بهانه های واهی و کلافگی ساکنین سایت مسکن مهر بلکو

مسئول هیئت مدیره مسکن مهر بلکو شهر یاسوج ادامه داد: طبق ضوبط و قوانین اگر شهرداری مسئول اجرای ساخت و تکمیل محوط سازی و آسفالت ریزی این مجتمع است، می تواند با سرپرستی یکی از معاونت های خود آن را به سرانجام برساند، اما وعده های بجا مانده از شهرداری در راستای توسعه زیر ساختهای این مجتمع مسکونی جای بسی تعجب دارد.

لازم به ذکر است قریب 360خانوار در مجتمع مسکونی بلکو یاسوج ساکن هستند که وضعیت بغرنج محوطه سازی،حتی نبودزیرساختهای مهم این مجتمع اعم از امنیت و مسائلی دیگر همچون آب آشامیدنی به ساکنین این مجتمع مسکونی صدمات زیادی وارد کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی