نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. ارديبهشت 1399 - 11:35
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین قطع درختان در یاسوج، از ادامه بسته بودن پارک های پایتخت طبیعت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ علی شجاعی پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج در گفتگو با  صبح زاگرس با بیان اینکه کاری که در مدت کوتاهی در سازمان سیما و منظر شهری انجام شده است می توان به کاشت بیش از 800 هزار گلدان گل زینتی و تزئینی از جمله بنفشه، همیشه بهار، شب بو و .. نام برد، که در اسفند ماه سال گذشته کاشته شده است، که این مقدار کاشت در گذشته بی نظیر بوده و این حجم از کار نیز در شرایط بارندگی انجام شده است.

 

وی گفت:  فواره هایی که چندین سال خراب بوده و استفاده ای نمی شدند از جمله فواره های میدان امام حسین(ع)،میدان آزادگان و میدان شهدا دوباره راه اندازی شدند.

 

شجاعی پور افزود: اصلاح و هرس درختان بلوارها از جمله درختان زینتی که دید رانندگان خودروهای عبوری را با مشکل مواجه کرده و گاهی باعث مشکلات ترافیکی می شدند نیز انجام شد و خیلی از این درختان سال های سال بود که اصلاح اساسی و پایه ای بر روی آنها انجام نشده بود.

 

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات می توان اصلاح و ساماندهی میادین و پارک ها از جمله بلوار امامت، بلوار معاد، بلوار شهید مطهری و بلوار شهید هرمز پور اشاره کرد که اکنون سبزی و شادابی این مناطق مثال زدنی است، این ساماندهی ها هیجوقت تا این زمان انجام نشده بودند.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز یاسوج گفت: ساخت و  نصب المان تزئینی و سازه های بتنی از جمله توپ و .. در میدان های مختلف شهر از جمله در میدان هفت تیر، میدان جهاد و پارک ساحلی انجام شده است.

 

وی گفت: 200 اصله درخت یاس هلندی در بلوار های انقلاب و عدل کاشته شده است.

 

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس سرویس بهداشتی سطح شهر یاسوج دو روز یک بار ضدعفونی می شوند.

 

شجاعی پور گفت: نگهداری، آبیاری و اصلاح بیش از 700 هزار متر مربع چمن در بلوارهای سطح شهر یاسوج انجام شده است. پارک های سطح شهر یاسوج از جمله پارک مهروزی، ساحلی، پارک ولایت، میدان معلم، بلوار استقلال، میدان عدل، میدان جهاد  اصلاح شده اند، البته بارندگی باعث تاخیر در اصلاح چمن ها شده بود که تا پایان هفته بحث اصلاح چمن های نیز پایان می یابد.

 

وی گفت:چندین  فقره پرونده جهت قطع درختان تشکیل شده است.

 

شجاعی پور در پایان بیان کرد: جهت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که در کشور مصوب شده و در حال اجرا است، سازمان فضای سبز شهر یاسوج از همان ابتدا اعلام کرد که جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس ورودی پارک های مختلف شهر از جمله، مهرورزی، ساحلی، ولایت غدیر و .. بسته شده است و در حال حاضر نیز بسته است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی