نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. فروردين 1399 - 15:57
صبح زاگرس در روزهایی که نمازجمعه به دلیل کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود، پیام ویدئویی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج را در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین حسینی تولید و منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از  صبح زاگرس، در روزهایی که به دلیل رعایت نکات بهداشتی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نمازجمعه در سراسر کشور برگزار نمی شود، این رسانه با ارائه پیشنهادی به نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و موافقت وی، هفته گذشته اولین پیام ویدئویی به مردم استان از طریق این پایگاه خبری و شبکه های اجتماعی صبح زاگرس منتشر شد و امروز دومین پیام ویدئویی آیت الله سید نصیر حسینی منتشر می شود.

 

آیت الله حسینی در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: انسان یا به سوی بهشت و خدا میرود یا به سوی دوزخ و شیطان؛ از یک  سوی ارزش های دینی، معنوی، عبادت، نماز، روزه، حجاب، عفت پاکدامنی یا از طرف دیگر ولنگاری های اخلاقی، خطا، گناه و معصیت وجود دارد.

 

وی ادامه داد: اگر انسان به سوی عفت، پاکدامنی، حجاب و عفاف رفت به سوی خدا رفته و رضایت خدا را جلب کرده و سرانجام به سوی بهشت میرود و از آنجا سود می برد.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه بیان کرد: دنیا یک بازار است که انسان وارد این بازار می شود، در این بازار عده ای سود و عده‌ای ضرر می‌کنند، هم سرمایه را از دست می دهند هم سود آن را از دست خواهند داد. انسان در خطر است و خداوند  خطر جدی را برای انسان یاد کرده است، ما به کجا رفته ایم که خداوند اینطور قسم یاد می کند تا ما باور کنیم خطر بیخ گوش ماست.

 

وی گفت: خطر جدی است انسان در ضرر و زیان است اگر انسان به هوای نفس و شیطان گوش کند و به ارزش‌های دینی توجه نکند ضرر می کند و اینهایی که ضرر می کنند عده ای هستند که می توانند از این  ضرر و خسران بیرون بیایند و هم دنیای زیبایی داشته باشند و هم در آخرت در بهشت در نعمت های بی پایان حق زندگی کنند.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه اعتقاد به خدا، انبیا، قرآن، اسلام، ائمه اطهار و قیامت ایمان است اظهار کرد: در کنار ایمان، عمل صالح قرار دارد، ایمان به تنهایی کافی نیست، جاری کردن شهادتین بر زبان به تنهایی کافی نیست، انسان مثل یک پرنده است اگر ایمان داشته باشد اما عمل صالح نداشته باشد مانند پرنده یک بال است و با یک یک بال نمیتواند به قله‌های معنویت برسد نمی تواند به خدا و به مقام انسانیت و بهشت برین خدا دست بیابد این پرنده باید دو بال داشته باشد. عمل صالح و ایمان در کنار هم انسان را به سر منزل مقصود خواهد رساند.

 

آیت الله حسینی گفت: کار خیر، عبادت، معنویت، کمک به دیگران، جلوی خطای دیگران را گرفتن، نصیحت کردن دیگران، احساس مسئولیت در قبال جامعه و همسایه، نماز، حجاب  ، انفاق، توصیه به حق، نصیحت دیگران به حق، امر به معروف و نهی از منکر، وصیت به صبر و شکیبایی به دیگران عمل صالح است.

 

در ادامه فیلم کامل صحبت های نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده می کنید:

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا