نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. فروردين 1399 - 13:42
هادی فتاحی اصل به تشریح آخرین وضعیت شهرستان چرام در مقابله با ویروس کرونا و همچنین موضوع قرنطینه این شهرستان پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ فرماندار شهرستان چرام در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس بیان کرد: اینکه در برخی رسانه ها به وضعیت قرمز در شهرستان چرام پرداخته اند صحت ندارد و بیشتر برای این است مسافران به این شهرستان مراجعه نکنند.

 

هادی فتاحی اصل گفت: کسانی که مبتلا شده اند، جوانانی هستند که در قم و تهران تحصیل یا زندگی می کردند و در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس در قم و تهران آلوده شده بودند، و این بیماری را با خود به چرام آورده اند و این افراد چون خود ناقل بودند باعث شده‌اند که به خانواده‌هایشان انتقال پیدا کند.

 

وی افزود: این افراد در حال سپری کردن دوره قرنطینه خود هستند و علائم ظاهری آنها نیز نشان داده در سلامت هستند.

 

فرماندار چرام در ادامه گفت: ما بیمار کرونایی بستری شده، حتی بیماری که علائم ظاهری داشته باشد در چرام نداریم، و تقریبا از اکثر افراد مشکوک به ویروس کرونا و اطرافیانشان تست گرفتیم. احتمال افزایش افراد مشکوک در صورت تست بیشتر در دیگر شهرستان ها وجود دارد.

 

وی گفت: برخی افراد در تهران سکونت دارند و اطلاعاتی به دست آنها می رسد و آن را در فضای مجازی منتشر می کنند اما در واقع وضعیت آن چیری نیست که بیان می کنند.

 

فرماندار چرام افزود: ما ورودی و خروجی را کنترل می کنیم و به خودروهای غیر بومی اجازه ورود به شهرستان نمی‌دهیم و به افرادی که تست آنها مثبت می شود و هم به خانواده و محل کار آنها اطلاع  می دهیم تا در خانه خود بمانند یا در صورت نیاز بستری شوند.

 

فتاحی اصل ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد افراد مشکوک دوره ۱۴ روزه را گذرانده اند و از آنها آزمایش گرفته شده و هیچ نگرانی ندارند.

 

فرماندار چرام با بیان اینکه فضای مناسبی برای قرنطینه در شهرستان فراهم کرده ایم گفت: در جلسه ای که هم مدیر شبکه بهداشت چرام و هم پیمانکار حضور داشت اعلام شد که بیمارستان چرام هر چه سریعتر شروع به کار کند.

 

وی ادامه داد: در موضوع مبارزه با بیماری کرونا ویروس ۸۰ درصد کار بر عهده مردم و ۲۰% بر عهده مسئولین است. وظیفه مسئولین این است که  ورودی و خروجی را کنترل کنند یا اینکه کمبودهایی که وجود داشته باشد را برطرف کنند اما ۸۰ درصد کار بر عهده مردم است که باید ارتباط خود را با  کسانی که مشکل دارند یا مشکوک هستند قطع کند و اصول بهداشتی در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس را رعایت کنند.

 

فتاحی اصل در ادامه گفت: این وظیفه همه ماست که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم تا هرچه سریع تر زنجیره ویروس قطع شود.

 

فرماندار چرام در پایان گفت: ما هیچ گونه قرنطینه ای در کشور،استان و شهرستان نداریم و اینکه یکی از رسانه ها اعلام کرده در شهرستان چرام قرنطینه داریم کذب محض است . ما مثل بقیه کشور، استان و شهرستان ها تابع قانون و مقررات کشور هستیم.

 

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی