نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آبان 1398 - 18:42
رها سازی غیراصولی زباله ها در ورودی های مرکز استان کهگیلویه بویراحمد از سمت مادوان و بلهزار امروزه یکی از مشکلات مهم در یاسوج است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط اب و هوایی مناسب، سالانه حجم زیادی از مسافران را در خود جای می دهد.

 

یکی از موضوعات اجتناب ناپذیر در حوزه گردشگری زیبایی بصری شهری است اما متاسفانه عدم وجود زیر ساخت های مناسب همچنین عدم فرهنگ سازی درست بین شهروندان مشکلاتی را برای این حوزه مهم از شهر یاسوج به وجود اورده است.

 

 قصه تکراری و بعضاً همیشگی رها سازی زباله ها و وضعیت بغرنج ورودی شهر یاسوج از سمت مادوان از طرف جاده گنجه ای باعث شده که این موضوع به یک معضل برای مرکز استان و مسافران این شهر تبدیل شود.

 

این موضوع در حالی است که این جاده منتهی به شهر گردشگر پذیر سی سخت نیز می شود که این مساله نیز باعث می شود که توجه به این موضوع دوچندان شود.

 

شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت ایران در چند سال اخیر با رشد فزاینده مهاجرت از روستاها به شهر و حتی افزایش بیش از اندازه جمعیت حاشیه نشین روبه رو بوده و نبود زیرساختهای متعدد و بعضاً عدم آینده نگری مسئولان در این شهر باعث شده که هر روز این شهر جوان دچار مشکلات عدیده و پیش پا افتاده ای باشد.

 

از طرفی دیگر یاسوج به دلیل داشتن جاذبه های بکر و طبیعت زیبا وآب و هوای مناسب از شهرهای مهم گردشگر پذیر در جنوب کشور محسوب می شود که این مهم می تواند توسعه گردشگری این شهر را رقم بزند.

 

امروزه یکی از مهمترین مشکلات در مرکز استان نبود کارخانه های دفن پسماند زباله بوده که باعث شده یکی از مهمترین جاده های ورودی شهر یاسوج و جاده دسترسی به شهر گردشگر پذیر سی سخت  مملو از زباله باشد.

 

---

رها سازی زباله ها و پسماند های خانگی امروزه در شهر یاسوج از مهمترین خطرات زیست محیطی به شمار می روند و خسارات جبران ناپذیری به پیکره طبیعت وارد می سازد.

 

سالهاست که  معضل زباله در شهر یاسوج و بیشتر در مناطق توریستی به یک معادله چند مجهولی تبدیل شده که حل شدن آن زمان طولانی را سپری خواهد کرد.

نمی توان همه تقصیرات را به گردن مسئولین انداخت بلکه ما شهروندان در بروز چنین مشکلاتی دخیل هستیم که در این زمینه با فرهنگ سازی های اصولی از بروز چنین ناهنجاری های که باعث می شود زیبای بصری شهری به خاطر ریختن زباله های شهری در مکان های ورودی شهر از بین رود جلوگیری شود

تصاویر تکنلی در زیر آمده است؛

 

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی