نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1397 - 10:28
رشد جمعیت طی سالیان اخیر بخصوص در قسمت های حاشیه شهر موجب افزایش بیش از حد تراکم جمعیت شده است. این موضوع می تواند مشکلاتی همچون کمبود مکان های درمانی، بهداشتی، آموزشی را در پی داشته باشد و عملا خدمات رسانی را با مشکل روبرو کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در چند سال اخیر به دلیل مهاجرت های بیش از حد از دیگر شهر های استان بدلایلی هم چون بیکاری و خشکسالی با افزایش جمعیت رو به رو شده است.

 

این رشد جمعیت بخصوص در قسمت های حاشیه شهر موجب افزایش بیش از حد تراکم جمعیت شده است. این موضوع می تواند مشکلاتی همچون کمبود مکان های درمانی، بهداشتی، آموزشی را در پی داشته باشد و عملا خدمات رسانی را با مشکل روبرو کند.

 

یکی از این نقاط پر ازدحام خیابان جنب دانشگاه آزاد یاسوج است که در منطقه بلهزار واقع شده است و در نوع خود با یک اتفاق نادر در کشور رو به رو است. موضوعی از این قرار است که در این خیابان چندین مدرسه وجود دارد که وجود این همه مرکز آموزشی می تواند مسلما مشکلاتی را اینجا کند.

 

 

 

 یکی از مشکلاتی که وجود چند مرکز آموزشی می تواند به همراه داشته باشد، ترافیک است. به طوری که روزانه با تعطیلی همزمان چند مدرسه و همچنین وجود وجود دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در جنب این مراکز آموزشی باعث ایجاد ترافیک سنگین در منطقه بلهزار میشود.

 

از دیگر مشکلات میتوان به بحث نزاع های دسته جمعی توسط دانش آموزان اشاره کرد که در تعویض شیفت صبح و عصر مدارس معمولا نمود پیدا می کند، به طوری که همانگونه که در تصویر مشاهده می شود با تعویض شیفت ها تعداد زیادی دانش آموز در این خیابان 12 متری تجمع می کنند که این موضوع می تواند زمینه ایجاد نزاع های خیابانی و موارد بعدی شود.

آیا واقعا این موضوع که چندین مرکز آموزشی را باید در این خیابان بگنجانیم از نظر استاندارد های آموزشی کاری قابل قبول است؟

 

---

 

 

آیا تا به حال مسئولان آموزشی به این موضوع فکر کرده اند که وجود چندین مرکز آموزشی در فاصله چند متر از هم می تواند چه مشکلاتی را به وجود آورد؟

 

باید نشست و منتظر ماند و دید که مسئولان آموزش و پرورش برای برطرف کردن این موضوع چه راهکاری دارند!

 

 ادامه این تصاویر در زیر آمده است:

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی