نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1397 - 13:18
جاده پارک جنگلی یاسوج یکی از مهمترین مناطق گردشگری مرکز استان این روز ها از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و چشم انتظار مرمت و بازسازی قسمت های از بین رفته است..

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی همچنین طبیعت زیبایی که دارد و با توجه به اینکه در مسیر ارتباطی استان های جنوبی کشور بوده و از نظر گردشگری بسیار مهم است می تواند تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب کند.

 

 

شهرستان بویراحمد و بخصوص شهر زیبای یاسوج مناطق گردشگری زیادی دارد که هر ساله تعداد زیادی از آنها بازدید می کنند.

 

بنابراین برای ورود گردشگران به استان، زیر ساخت آن نیز باید فراهم باشد از جمله وجود مرکز اقامتی و تفریحی مناسب، راه های ارتباطی مناسب  و وضعیت مناسب واحدهای تاریخی و پذیرایی از مهمترین زیر ساخت های گردشگری است که در جذب گردشگر نیز تاثیر دارد. پارک جنگلی یاسوج یکی از بزرگترین پارک های جنگلی جنوب کشور است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر به آن وارد می شوند و به دلیل فضای مناسبی که دارد مسافران زیادی در آن اسکان می کنند.

 

 

از مهمترین ویژگی های پارک جنگلی یاسوج این است که در فصل های سرد سال نیر شهروندان یاسوجی می توانند به همراه خانواده های خود برای گذراندن آخر هفته به پارک جنگلی یاسوج که  از انبوهی از درختان زیبای بلوط را نظارهگر تشکیل شده است  و از هوای پاک و آسمانی دلنواز برخوردار است بهره ببرند.

 

 متاسفانه این پارک با وجود موقیعت خوبی که در بخش گردشگری برای شهرستان بویراحمد دارد  همچنین می توانند در چهارفصل سال یکی از مهمترین مکان های گردشگری برای اهالی شهر یاسوج به حساب آید اما مسیر ارتباطی بسیار نامناسبی دارد که ممکن است از همان بدو ورود گردشگران و همشهریان  را از ادامه مسیر باز دارد .

 

------

 

یکی از قسمت های که واقعا نیاز به ترمیم اسفالت دارد ورودی پارک جنگلی بوده که جاده این پارک چند  سالی است که حاشیه های را ایجاد کرده است، فروردین ماه سال 96 بعد از پیگیری های رسانه های مختلف آن کنده کاری های این مسیر آسفالت شد اما اکنون بعد از گذشت 18 ماه گویا آن آسفالت تنها برای رفع تکلیف بود چرا که به گونه ای مناسب انجام نشده است.

 

وقتی از ورودی با هزار دست انداز و آسفالت نامناسب وارد پارک جنگلی می شوید و در قسمت های از آسفالت  به دلیل رد شدن کابل های که برای تیر های چراغ برق استفاده شده برخورد می کنید که مورد کنده کاری قرار گرفته اند اما بعد از کنده کاری متالسفانه به حال خود رها شده اند و عملا هیچ گونه آسفالتی بر روی آنها قرار نگرفته است و این خود  برای کسی که اولین بار به این منطقه سر می زند می تواند ناخوشایند باشد و در بدترین حالت نیز می تواند باعث بروز حادثه برای کسانی که می خواهد از از این جاده  عبور کنند شود.

 

 

انتظار می رود رسیدگی به این جاده مهم تنها در ریختن چند متر آسفالت نامناسب خلاصه نشود و شاهد بهبود وضعیت این مسیر باشیم، چیزی که تا کنون بررسی نشده است .

 

جاده ارتباطی پارک جنگلی یاسوج که همچون نگینی درخشان در بالا دست شهر زیبای یاسوج می درخشد وضعیت نامناسبی دارد انتظار می رود مسئولان برای حفظ آبروی استان هم که شده به این جاده رسیدگی کنند تا گردشگران  و همشهریانی که می خواهند از این منطقه زیبا دیدن کنند از ان خاطره ای خوش را بیاد آورند.

 

نبود تابلوهای هشدار دهنده مخصوصا در سر پیچ های تند  نیز یکی دیگر از مشکلات این جاده است که نبود آن نیز می تواند برای کسانی که در شب از این منطقه زیبا دیدن می کنند حادثه ساز شود.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی