نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1397 - 20:18
دانش آموزان مدرسه جهان آباد دشت روم در مدارس کاه‌گلی و کپرهایی درس می خوانند که با تمام بی‌صدایی خود، مظلومیت آنان را فریاد می‌زند و زیر قطره های باران و در سرما و گرما برای تحصیل علم مجبور به نشستن بر نیمکت‌هایی هستند که در مناطق برخوردار کشور شاید به عنوان زباله دور ریخته شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ مدارس کاه‌گلی و کپرها با تمام بی‌صدایی خود، مظلومیت دانش‌آموزانی را فریاد می‌زنند که زیر قطه های باران و در سرما و گرما برای تحصیل علم مجبور به  نشستن بر نیمکت‌هایی هستند که در مناطق برخوردار کشور شاید به عنوان زباله دور ریخته شوند.

دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد حتی در حاشیه مرکز استان به مدارس و کلاس‌های درس جدید نیاز دارند در مناطق محروم این استان که هرگاه عکسی از مدارس و کلاس‌های درس رسانه‌ای می‌شود دل مردم دردمند و نیاز به دستان پرمهر خیران در این استان بیشتر احساس می‌شود. 

این استان را باید سراسر مدرسه کنیم، استانی که در مرکز آن دانش‌آموزان مجبورند فوج فوج در کلاس‌ها بنشینند تا هم کلاسی‌هایشان که از سر ناچاری خانواده و به دنبال یافتن شغلی به حاشیه یاسوج کوچ کرده‌اند از تحصیل باز نمانند.

 استانی که از محروم‌ترین نقطه‌اش تا مرکزش به مدرسه نیاز دارد و چشم دانش‌آموزان به دستان خیرانی است که همیشه سبب خیر بوده اند! هزار و۴۰۰کلاس درس استان در مناطق مختلف استان فرسوده و غیرمقاوم هستند که برای بازسازی آن‌ها کمبود اعتبار وجود دارد!

دست‌کم 75هزار کلاس درس در کشور فاقد سامانه گرمایشی استاندارد هستند  و با سامانه گرمایشی ناایمن گرم می‌شوند که  به این ‌معنا است که 75 هزار بمب در مدارس محروم و سردسیر کشور وجود دارد و هر لحظه امکان انفجار یکی از آنها و بروز فاجعه ای را در پی دارد.

وجود مدارس فرسوده و غیرمقاوم در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مناطق محروم، ناشی از توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی در سطح کشور است، از علل عدم تحصیل می‌توان به نداشتن آگاهی از اهمیت آن، فقر، نبود امکانات لازم مانند مدرسه، آموزگار و غیره برای تمام اقشار جامعه نام برد، طبق اصل 30 ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا