نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1397 - 10:37
رحمتی: سازمان ملی استاندارد در استان یک دستگاه فرابخشی است به این معنی که باید تعامل آن با بقیه ادارات و سازمان ها حتما وجود داشته باشد تا ما بتوانیم وظایف خود را انجام بدهیم.

 مدیر کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی استاندارد در گفتگو با چهار فصل گفت: یکی از مولفه های توسعه اقتصادی کشور استاندارد است و این در حالی است که استاندارد می تواند بازوی توانمندی برای دولت و تحقق حقوق شهروندی باشد.

 

بهمن رحمتی بیان کرد: تاریخچه استاندارد در کشور ما به سال 1304برمی گردد و در طول سال های متمادی تغییراتی در قوانین آن ایجاد شده و می توان گفت الان 93 سال است که قدمت دارد.

 

وی وظایف مهم اداره استاندارد را در چهار حوزه عنوان کرد و گفت: اولین وظیفه در زمینه استاندارد سازی است که در این حوزه تدوین استاندارد های ملی و مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی انجام می شود.

 

رحمتی به حوزه ارزیابی و انطباق اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما نظارت بر اجرای محصولات یعنی کالاها و خدمات در محل های تولید، توزیع و عرضه کالا را داریم یعنی هم کیفیت کار تولید کنندگان و هم در بازار عرضه را کنترل می کنیم.

 

وی سومین حوزه را اندازه شناسی عنوان کرد و گفت: موضوع ترازو ها و باسکول ها  یعنی شامل اوزان سبک و سنگین می شود، نازل های سوخت مایع و CNG  که ما این ها را کنترل می کنیم.

 

مدیرکل اداره استاندارد استان به چهارمین بخش اشاره کرد و گفت: حوزه تایید صلاحیت که شرکت های بازرسی وآزمایشگاه ها را تایید صلاحیت می کنیم تا کمک کار سازمان ملی استاندارد باشند.

 

رحمتی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد در استان یک دستگاه فرابخشی است به این معنی که باید تعامل آن با بقیه ادارات و سازمان ها حتما وجود داشته باشد تا ما بتوانیم وظایف خود را انجام بدهیم.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه اواخر سال گذشته قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در مجلس تصویب و ابلاغ شد، در حال حاضر نیز آیین نامه آن در حال تدوین است که بعد از تصویب و ابلاغ، همه سازمان ها موظف به همکاری با سازمان ملی استاندارد برای انجام وظایف و مسئولیت هایشان هستند.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی