نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1397 - 8:32
وجود تابلوهای ناهنگون بر پیکره شهر یاسوج موجب انعکاس چهره ناپسندی از پایتخت طبیعت شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  چهارفصل ؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمدبا وجود پیشرفت هایی که داشته است اما در واقع از برخی معیار های یک شهر همچنان فاصله دارد.

 

 وجود تابلوهای ناهنگون و نامناسب بر پیکره شهر یاسوج موجب انعکاس چهره ناپسندی از پایتخت طبیعت شده است.

 

 

یکی از مسائل و مشکلاتی که در مرکز استان وجود دارد متعلق به ورودی های شهر یاسوج است که همچنان از زیبایی بصری به دور است و نمای زشتی به شهر داده است.

 

 

وقتی از خیابان های شهر یاسوج بخصوص در منطقه بنسنجان عبور می کنید قطعا با دیدن تابلوهای رنگارنگ مغازه ها و تعمیرگاه های این منطقه از شهر یاسوج که هیچ گونه تناسخی با یکدیگر ندارند سرگیجه می گیرید.

 

عدم نظم در نصب تابلوها، عدم نظارت بر نصب همچنین عدم رعایت حقوق شهروند و گذاشتن تابلو در پیاده روها نشان از یک هرج مرج در نظام شهری را می توان یکجا نظاره گر بود.

 

 

 

طبق ماده 18- شهرداری به عنوان متولی اصلی و سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری از طرف شهرداری به عنوان کارگزار و مسئول اجرایی دستگاه اجرایی، برای اجرای مفاد این مصوبه تعیین می شوند تا در مورد واگذاری امتیاز بهره برداری از فضاهای تبلیغی شهر اعم از عرصه و اعیان به صورت جزیی یا کلی و برای مدت معین به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت و شرایط، در قبال دریافت عوارض اقدام نمایند.

 

 

 

ماده 19- سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری موظفند برنامه ریزی و سیاستگذاری واگذاری فضاهای تبلیغاتی اختصاصی سازمان متبوع خود را هماهنگ با سیاست ها و برنامه های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری اتخاذ نمایند. ضمناً به سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری اجازه داده می شود در جهت هماهنگی و ایجاد مدیریت واحد مربوط به تبلیغات، انجام این امور را در قالب کارگزاری به سازمان یادشده واگذار کنند.

 

 

یکی دیگر از مفادی که در ساختار شهری یاسوج به ندرت رعایت می شود، تبصره 2 است که می گوید:‌ برای ساختمان های دو طبقه باید به گونه ای طراحی و نصب شود که مزاحم نما و پنجره های ساختمان فوقانی نباشد است.

 

 

شهرداری به عنوان متولی امر باید هر چه سریع تر نسبت به برخورد قانونی ما متخلفان از زیبای بصری شهری بخصوص در بنسنجان که جاده ورودی برای مکان های مهم گردشگری از جمله کاکان ، تنگ گنجه ای، سی سخت می باشد محافظت کند تا گردشگران و توریست های که می خواهد به این مکان های تفریحی دیدن کنند با دیدن منطقه بنسنجان و بهم ریختگی زیبای بصری ذهنیتی منفی از پایتخت طبیعت ایران در ذهن خود بوجود نیاورند.

 

تصاویری از ناهماهنگی تابلو های سردر مغازه های شهر یاسوج در زیر آمده است:

 

 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی