نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مهر 1397 - 8:52
خشک سالی چند سال اخیر بر درختان بلوط پارک جنگلی یاسوج نیز تاثیر گذار بوده و باعث خشک شدن تعداد زیادی از این درختان کهن سال شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  چهارفصل ؛ پارک جنگلی یا پارک بزرگ کوهستان یاسوج مساحتی نزدیک به هزار هکتار دارد و بزرگ‌ترین پارک جنگلی در جنوب کشور محسوب می‌شود. این پارک در شمال شرق شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است، این پارک بر روی شیبی قرار گرفته است که نمای زیبایی از شهر را برای بازدیدکننده به ارمغان می‌آورد.

خشکسالی و بحران کمبود آب در ایران از مرز هشدارها گذشته است. سالهاست مقامات دولتی ، کارشناسان و شهروندان مسئول در مورد ابعاد رو به گسترش کمبود آب در ایران هشدار می دهند. 

 استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قضیه مستثنی نیست و میزان بارندگی آن در سال های اخیر به مقدار چشم گیری کاهش داشته است و همین امر نیز بر جنگل های بلوط فلات زاگرس تاثیر بسزای گذاشته است .

البته خشک سالی را نمیتوان تنها علت از بین رفتن درختان بلوط دانست، اما یکی از مهمترین دلایل می توان آن را برشمرد.

درختان بلوط پارک جنگلی یاسوج که در شمال شرق یاسوج قرار دارد چند سالی است رنگ خوشی به خود ندیده اند.

خشکسالی های اخیر از یک سو، آسیب رساندن گردشگران از سوی دیگر باعث شده که تعداد درختان بلوط در پارک جنگی یاسوج کاهش پیدا کند .

همان گونه که در تصاویر مشاهده می کنید با درختانی روبه رو می شویم که عمری کهن دارند اما مرگ تمام چهره آنها را گرفته و آخرین رگه های امید به زنده ماندن در آنها نیز خشک گردیده است.

آیا مسئولان ذیربط برای این چنین روزهای برنامه ریزی های کرده اند؟

باید از خود پرسید چندسال طول می کشد تا نهالی جوان همچون بلوط های کهنسال پارک جنگی یاسوج سربرآورد و سایبانی امن برای گردشگران این منطقه زیبا شود.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی