نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. شهريور 1397 - 11:13
حال و هوای شهرمن امشب رنگ بوی کربلایی به خود گرفته و صدای سنج و طبل همراه نوای کاروان کربلا در هم آمیخته وشهروندان با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیز زنی اولین شب ما محرم را باسیاه پوش کردن حسینیه ها و تکایا به استقبال از محرم رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهار فصل  مردم شهر یاسوج با برپایی تکیه های در مناطق مختلف شهر در شب اول محرم در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به سوگواری و عزاداری پرداختند.

 

هر شب از شب های ماه محرم، به یکی از شهیدان کربلا اختصاص دارد، مداحان در دهه محرم روضه و نوحه  مرتبط با نامگذاری آن شب را می خوانند.

 

حال و هوای شهرمن امشب رنگ بوی کربلایی به خود گرفته و صدای سنج و طبل همراه نوای کاروان کربلا در هم آمیخته وشهروندان  با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیز زنی اولین شب ما محرم را باسیاه پوش کردن حسینیه ها و تکایا به استقبال از محرم رفتند.

 

برپایی تکایا در مناطق مختلف شهرستان لنده توسط هیئت های عزاداری و نیز نصب پرچم های سیاه در معابر و میادین این شهر از چند روز پیش آغاز شده است و حال و هوای شهر علاوه بر شب در روز نیز کربلایی است.

 

برپایی ایستگاه صلواتی از جمله کارهای است که همه هیئت های عزاداری در داخل و بیرون هیئت انجام می دهند و کام تشنه عزاداران حسینی را با شربت و چای تازگی می بخشند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی