نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. شهريور 1397 - 16:49
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد که به زیبای هر چه تمام تر در میان رشته کوه های زاگرس سر برآورد، با وجود همه ی مواهب طبیعی و طبیعت بکر و استثنایی ، همچنان در بسیاری از امورات و زیرساخت های شهری با مشکلات بسیاری روبه روست .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل ؛ یکی از مشخصه های یک شهرپایدار، نظم شهری و روان بودن جاده های ارتباطی درون شهری بوده که یک منطقه دارای تمام پتانسیل های ایده آل را می سازد.

به طور معمول جاده های ورودی هر شهر و استان اولین چیزی است که در ذهن مسافران و افرادی که از این جاده ها عبور می کنند ثبت می شود و می تواند به عنوان نمادی از پیشرفت و توسعه زیرساخت های شهری قلمداد شود و اگر چنانچه این زیرساخت ها مناسب نباشد مسائل بسیاری را به دنبال خواهد داشت از جمله اینکه مانع از ورود سرمایه گذاران به شهر و استان مربوطه خواهد شد و امکان پیشرفت و توسعه در سایر حوزه ها را بسیار کمتر از قبل خواهد کرد.

 

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد که به پایتخت طبیعت ایران مشهور است ، با وجود همه ی مواهب طبیعی و طبیعت بکر و استثنایی و همچنین به عنوان یکی از شهرهای جوان کشور ، همچنان در بسیاری از امورات و زیرساخت های شهری با مشکلات بسیاری روبه روست .

 

یاسوج امروز دچار یک بی مهری از سوی برخی دستگاه های خدمات رسان شده است که در برخی از این موارد ، نبود بسیاری از زیرساختهای شهری و توجه نکردن به آنها زمینه ساز مشکلات بسیاری برای شهروندان شده است .

 

از جمله مهمترین کمبود های زیرساختی که در شهر یاسوج وجود دارد بافت قدیمی و عدم وجود خیابان های با زیرسازی مقاوم و آسفالت مناسب می باشد .

از طرفی جاده های ورودی این شهر نیز از مدت ها قبل با مشکلات عدیده ای از جمله کنده کاری های خیابان های منتهی به شهر شده است و در برخی موارد که دست اندرکاران حوزه راه و شهرسازی تلاش داشته اند با انجام کاری ، مشکلی را حل کنند ، نه تنها آن مشکل حل نشده است بلکه باعث به وجود امدن مشکلات دیگری از جمله وقوع تصادفات رانندگی شده است

 

در یکی از این موارد ، در جاده ورودی شهر یاسوج از روبه روی جایگاه سوخت منصوری به سمت شهر به مسافت حدود 2 کیلومتر ، دارای آسفالت قدیمی و نامناسبی می باشد که پر از چاله های ریز ودرشت می باشد و به خصوص در فصل بارندگی می تواند مشکلات بسیار بیشتری را برای رانندگان به وجود بیاورد .

 

مدیر حمل و نقل و راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه به این پایگاه خبری گفت: ما مطابق صورتجلسه ای که به امضای مسئولین وقت رسیده و اسناد آن هم در این اداره موجود است از سمت قسمت مرکزی شهر یاسوج تا پلیس راه قدیم بر عهده شهرداری یاسوج  و از پلیس راه قدیم به سمت جاده ی برون شهری که شامل سرآبتاوه به بعد می باشد برعهده اداره حمل و نقل و راهداری گردیده است.

خوان پایه اظهار کرد: اصلا داخل این حوزه کار بلوار و فضای سبز به ما ربطی ندارد، اسناد و مدارک آن موجود است و نمی خواهیم خارج از آن حرفی بزنیم. با توجه به اسناد و مدارک موجود حرف می زنیم و کسی که خارج از این بگوید می خواهد مشکل خودش را داخل میدان کس دیگری بیندازد و این معضل را از گردن خود ساقط نماید.

وی ادامه داد: همه مستندات مبنی بر واگذاری این محدوده تا پلیس راه قدیم به شهرداری موجود و قابل دسترسی جهت آگاهی بخشی عموم است.

وی افزود: پروانه بهره برداری و دیگر امتیازات مربوطه  در این محدوده از طریق شهرداری بعنوان متولی امر صادر گردیده و هیچگونه ارتباطی با اداره حمل و نقل و راهداری ندارد متاسفانه بعضی نهادها وقتی مشکلی در حوزه کاری خود دارند آن را به گردن نهاد دیگری می اندازند و اگر منفعتی هم باشد خود را صاحب اختیار می دانند.

بر اساس مستنداتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت محدوده ذکر شده و  تمامی امورات به آن به شهرداری یاسوج واگذار شده است.

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی