نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1397 - 16:55
به نظر می رسد در شهر یاسوج و در کل استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ نهادی وجود ندارد که از فعالیت این افراد جلوگیری و یا سطح آگاهی های مردم را در این زمینه افزایش دهد که این عامل باعث شده که روز به روز فعالیت این افراد در سطح شهر افزایش یابد و هر روز افراد بیشتری به دام این افراد بیفتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهار فصل در فضای جامعه به خصوص شهر یاسوج برخی از افراد کم اطلاع، مغرض، و سودجو با جریان سازی های شبه عرفانی و دستورنامه هایی که احیانا از آن طرف آبها دریافت کرده و می کنند سخت در پی آنند که سرمایه ایمان، عقیده و گرایشهای زلال معنوی توده مردم را به تاراج ببرند.

 

این جماعت یاد شده با جعل مذاهب پوشالی می کوشند با همراه ساختن عناصر سست باور و رخنه در قلوب توده عوام، برای خود جایگاه و پایگاهی مذهبی یافته از این رهگذر به اهداف خود دست یابند.

 

امروزه روانشناسی رنگها هم در کنار کف بینی و فالگیری به رونق بازار رمالان یاری رسانده است و آنها به راحتی درباره آینده افراد اظهارنظر می کنند. در بین این عده، مسائلی هم وجود دارند که مقدس به شمار می آیند و برای رسیدن به خواسته های افراد کارگشا معرفی می شوند.

 

 دم روباه، مو، دندان و آب دهان مرده، پنجه گرگ، روغن گرگ، دندان سگ و گراز، مهره مار و ابزار آلات دیگر از جمله ابزار رمالان و دعانویسان هستند.

به نظر می رسد در شهر یاسوج و در کل استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ نهادی وجود ندارد که از فعالیت این افراد جلوگیری و یا سطح آگاهی های مردم را در این زمینه افزایش دهد که این عامل باعث شده که روز به روز فعالیت این افراد در سطح شهر افزایش یابد و هر روز افراد بیشتری به دام این افراد بیفتند بطوری که درحال حاضر خانه برخی از دعانویسان از مطب دکتر نیز شلوغ تر است.

 
 

این اتفاقات روایت گر ساده لوحی برخی افراد جامعه است که سرنوشت خود را به دست افرادی می سپارند که با استفاده از احساسات مردم برای آن ها نسخه می پیچند.

 

نکته تاسف بارتر این است که از کنار دعانویسان سه راه بیمارستان که عبور می کنیم، افرادی را به وضوح می بینیم که به نظر می آید، از افراد تحصیل کرده جامعه هستند و با دیدن این صحنه آه سردی به آرامی می کشیم ،چطور ممکن است فردی تحصیل کرد خام این دعا نویسان شود .

متاسفانه علی رغم اینکه این افراد به صورت کاملا واضح در مرکز شهر بساط پهن می کنند و افراد ساده لوح جامعه را سرکیسه می کنند اما هیچ گونه برخردی با این افراد نمی شود در حالی که مطابق قانون آمده است که رمالی، جن گیری و فال گیری مصوب سال 1324 جرم محسوب می شود و مطابق بند 18 ماده 3 آیین نامه همین قانون، فرد یا افرادی که از طریق رمالی و پیشگویی در منزل یا مغازه اقدام به فریب مردم کنند و این کار را به عنوان کسب و پیشه خود قراردهند، مرتکب جرم شده و قانون برای این افراد مجازات یک تا 7 سال حبس و جزای نقدی را پیش بینی کرده است.

 

 با  وجود قانون اما متاسفانه آنچنان که باید و شاید این قانون بصورت کامل در استان و بخصوص در یاسوج عملی نشده است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی