نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. تير 1397 - 14:14
ماجرای تلف شدن دو قلاده گراز در دریچه منهول آب شرب دمچنار بویراحمد زوایای دیگری دارد که به آن پرداخته نشد از جمله اینکه ضرر و زیان ناشی از اتلاف حیات وحش قابل مطالبه است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی  چهارفصل ضرر و زیان ناشی از اتلاف حیات وحش حوضچه های منبع آب دمچنار و صراحت قوانین مربوط به شکار صید از حیث  تقصیر شرکت آبفای روستایی بویراحمد در عدم رعایت نکات حفاظتی و ورود خسارت قابل مطالبه است.

این در حالی است که گفته می شود مسئول خانه بهداشت دهستان دمچنار با صورتجلسه موضوع و تسلیم به پاسگاه محل همچنان مدعی است که آب شرب دهستان مذکور آلوده است ولی مدیر آبفای روستایی بویراحمد ضمن اعتراف به مقصر دانستن آبدار منطقه در عدم گزارش شکستگی لوله، اعلام به آلوده نشدن آب شرب کرده و در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشته که خود حاضر است از این آب بنوشد.

شبیه چنین اظهاراتی را نیز مدیر عامل آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران داشته و ضمن سالم دانستن آب شرب این منطقه ابراز نموده است که منبع اصلی از حوضچه ها و دریچه های منهول  تفکیک بوده و منجر به آلوده شدن آب شرب نگردیده است.

وی همچون مدیر زیر مجموعه خود در شهرستان بویراحمد با اشاره به سرباز بودن حوضچه ها،آن را خلاف اصول کاری و تقصیر را به گردن آبدار انداخته و از مردم منطقه صادقانه عذرخواهی کرده است که مجموع صحبت های این دو متولی آب روستایی، موید اذعان به ایراد قانونی به عملکرد خود بوده و صرفنظر از آلوده شدن یا نشدن آب شرب که نیازمند فرآیند دیگری است ، چنین به نظر می رسد از باب تسبیب در اتلاف گرازها به جهت عدم رعایت نکات حفاظتی، به لحاظ حقوقی و مسئولیت مدنی ضامن است.

اقرار صریح و ضمنی به تقصیر در ورود خسارت و  کیفیت اتلاف حیات وحش و مسامحه آبدار و مدیر فرادست، از جنبه حقوقی قابل مطالبه است که باید منتظر واکنش محیط زیست باشیم که تا کنون به هر دلیل سکوت کرده است بخصوص آنکه آبفای روستایی بلافاصله اقدام به پر کردن حوضچه ها و دریچه های منهول  نموده و آثار ناشی از تقصیر خود را امحاء کرده است.

در پایان گفت: باید گفت اخبار واصله از روستاهای دمچنار حکایت از آن دارد که در سال گذشته نیز یک قلاده گراز در مخزن آب پیدا شده که موضوع رسانه ای نشده و اینک مردم آن را عنوان می کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی