نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. خرداد 1397 - 13:42
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام اکیپ های سیار پزشکی به صورت ماهیانه به مناطق عشایری و همچنین ساخت 67 حمام های خورشیدی و بیش از 700 سرویس بهداشتی در این مناطق اشاره کرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل برخی از مخاطبین این پایگاه خبری با ارسال پیام هایی خواستار پیگیری مشکلات بهداشتی حوزه عشایر شدند از همین رو در گفت و گو با مدیرکل امور عشایر استان پاسخ وی را در یان باره جویا شدیم.

مجید علیپور در گفت و گو با چهارفصل گفت: در پی مصوبه هیئت وزیران در بخش مسائل فرهنگی و سلامت و در جلسه شورای عشایر وظایفی برای دستگاه های مربوطه تعیین شده است.

وی افزود: همه عشایر در سطح استان دفترچه درمانی روستائیان و عشایر را در اختیار دارند و اگر کسی دفترچه نداشته باشد می تواند با مراجعه به مراکز مرتبط این دفترچه را دریافت کند و همانند سایر بیمه شدگان از این خدمات درمانی استفاده کنند که با مراجعه به خانه های بهداشت واقع در نزدیکترین خانه های بهداشت به محل استقرارشان به صورت رایگان درمان می شوند و در صورتی که در این مراکز  قابل درمان نباشند، با معرفی نامه به بیمارستان ها و یا سایر مراکز درمانی ارجاع داده می شوند .

علیپور ادامه داد: به طور کلی می توان گفت خانه های بهداشت همه مناطق عشایری را پوشش می دهد اما در برخی مناطق سطوح بهداشتی کمتر است.

وی افزود: در این راستا تاکنون اقدام به ساخت 67 حمام های خورشیدی و بیش از 700 سرویس بهداشتی کرده ایم.

علیپور ادامه داد: با توجه به این که اعتبارات خاص و مستقیمی ندارد اما با توجه به اولویت مسائل بهداشتی، از سایر منابع اعتباری در اختیار این حوزه قرار می دهیم .

مدیرکل امور عشایر استان در پایان گفت: هر سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گروه های سیار پزشکی را به مناطق عشایری اعزام می کنیم که معمولا هر ماه یکبار اکیپ های سیار را به نقاط عشایری اعزام می کنیم اما هنوز هم تا رسیدن به شاخص های بالای سطح بهداشتی فاصله وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی