نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. اسفند 1396 - 7:03
کارشناس مسائل غرب گفت: امیدی که غربی ها بخصوص آمریکا که به اجرای برجام داشتند، می خواستند از این طریق امتیازی از ایران بگیرند که در این راه ناکام ماندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در پی یاوه گویی غرب به همراه ایادی حلقه بگوش شان در منطقه مبنی بر اینکه ایران به عنوان یک تهدید جدی برای منطقه و نقش اساسی در بی ثبات کردن جو خاورمیانه و حتی جهان را دارد به همین خاطر این پایکاه تحلیلی و اطلاع رسانی کفتگوی زنده و تلفنی با سعدالله زارعی کارشناس غرب و مسائل خاورمیانه انجام داده است تا بیشتر از ترفندهای دشمنان ذلیل شده در منطقه مطلع گردد.

 

سعدالله زارعی در گفتگو با چهارفصل گفت: تهدیدات غرب نسبت به ایران چیز تازه ای نیست ضمن اینکه امروز دست ایران برتر از غرب است. تهدیدات غربی ها بیشتر حالت یک فریاد از ناکامی ها در مواجهه با جبهه مقاومت در منطقه داشته اند. این دشمنان ایران و اسلام سالها چقدر تلاش کردند تا این گروههای تروریستی را تشکیل دادند تا بلکه بتوانند اوضاع منطقه را به هم بریزند و بعد این ها به عنوان ناظر وارد بشوند و جو سیاسی را به نفع خود مدیریت بکنند و اهداف شان را طبق سیاست های خود پیش ببرند.

 

وی بیان کرد: این قضیه عملا برای غربی ها و ایادی حلقه بگوششان در منطقه امکان پذیر نشد. در این اوضاع و احوال جبهه مقاومت عملا پرونده شوم و خوابی که غربی ها برای منطقه دیده بودند بست. الآن آمریکایی ها علی رغم هزینه ها و سرمایه های زیادی که برای این قضایا متحمل شدند که بخش زیادی از این سرمایه ها مادی و بخش زیادتر از آن آبرو ریزی و خفتی بود که در منطقه پس دادند.

 

کارشناس مسائل غرب ادامه داد: غربی ها و در نقشی پر رنگ تر آمریکا گفتند که ما با ائتلاف  فلان کار را می کنیم و شهرها را یکی پس از دیگری بی شرمانه تحت فشار گذاشتند و کشیدن پای چند کشور به این قضیه و بعد از آن جبهه عربی_اسلامی و بین المللی درست کردند و در آخر نتوانستند نه در سوریه سیاست های خود را پیش ببرند و نه در عراق و در حال حاضر در کشور یمن هم به شدت زمین گیر شده اند.

 

زارعی اشاره کرد: در حالی که کل یمن در محاصره است و در مقابل دست این غربی ها و همدستان آنها کاملا برای هر جنایتی باز است ناله می کنند که ایران به گروه انصارالله و دیگر جبهه های مقاومت کمک های تسلیحاتی و امدادی می کند. غربی ها و عربستان که عملا اقرار می کنند ما کشور یمن را محاصره کردیم و در زیر شدیدترین بمباران های گوناگون قرار دادیم و این کشور از انواع کمک ها برحذر داشتیم و از کشورهای مختلف نیرو برای جنگ با یمن جمع کردیم که در آخر پرونده یمن را نتواستند جمع کنند.

 

 این کارشناس غرب شناسی گفت: کشور یمن با افتخار مردان باصلابت و مقاومش سر جای خودش است و پایتخت و شهرهایش در اختیار نیروهای مردمی قرار دارد و بیش از یک سوم این کشور به همراه محدوده های استراتیژیکی همچون دریای سرخ در اختیار جبهه مقاومت و انصارالله قرار دارد.

 

سعدالله زارعی اظهار م ی کند: غرب و عربستان عملا نتوانستند در برابر مقاومت مردم یمن کاری از پیش ببرند و موشک های انصارالله یکی پس از دیگری به شهرهای عربستان به خصوص پایتخت سعودی ها اصابت می کند. حالا بعد از این همه ناکامی می گویند که این موشک هایی که به سوی عربستان شلیک می شود ساخت ایران است. حالا اگر به فرض این موشک ها را ایران به یمن فروخته باشد مگر موشک و تسلیحات فروختن جرم است؟!

 

وی چنین می گوید: وقتی که دشمنان تا دندان مسلح عملا نمی توانند در برابر مسلمانان منطقه پیروز شوند و با حرف های واهی نشان می دهند نقش ایران در منطقه چقدر مهم است و این ثبات امنیتی در منطقه از وجود کشور ایران است. آمریکایی ها و همدستانشان می خواهند با چنین حرف هایی جبهه ای علیه ایران درست کنند و هرچه فشار می آورند عملا به جایی نمی رسند و در حال حاضر بدون تجدید نظر در سیاست هایش رو به ترقی و پیشرفت در همه زمینه ها است.

 

زارعی می افزاید:  امیدی که غرب بخصوص آمریکا که به اجرای برجام داشتند، می خواستند از این طریق امتیازی از ایران بگیرند که در این راه هم ناکام ماندند و برجام برخلاف عقیده آنها متوقف گردیده است. باید از این منظر نگاه کرد که ایران چقدر قدرت دارد که یک تنه در برابر زیاده خواهی دشمنان سیاست هایش را پیش می برد.

 

کارشناس مسائل غرب افزود: یکی از سیاست مداران آن روز می گفت اسرائیل یک گاو وحشی است که به جلو می رود، هر مانعی را سر راه خود بر میدارد و عقب نشینی را بلد نیست و حالا همین اسرائیل که در نقش یک گاو دیوانه و خطرناک تفسیر می شد، دیروز نتانیاهو می گوید: که ایران ببر خطرناکی در منطقه است و حالا آن گاو رفته است و ببری آمده است.

 

تحلیل گر مسائل روز می گوید: اسرائیل همان محدوده کوچک خودشان را دیوار کشیده اند که مقاومت نتوانند به آنها آسیبی برسانند. اسرائیلی که همیشه عامل تهدید بوده است ولی الان نقطه تهدید پیدا کرده است، اسرائیلی ها قبلا فکر می کردند که می توانند یک طرف به سوریه حمله کنند ودر حال حاضر آنقدر در برابراین یاوه گویی هایشان ذلیل شده اند که جدیدا سوریه هواپیما و پهپادهایشان را یکی پس از دیگری ساقط می کند و این همان تفسیر رهبر معظم انقلاب است که فرموده است: "دوره بزن در رو گذشته است".

 

سعدالله زارعی گفت: حالا نتانیاهو و هم کیشان خود به این مهم دست یافته اند که در سوریه هم جایی ندارند. نتانیاهو کاریکاتوری نشان می دهد که ایران تهدید است. غرب و دشمنان منطقه ای بدانند که ایران دارای مسامحه با کشورها و همسایگان خود است ولی در صورتی که تهدیدی را دریافت نماید بدون هیچ ترس و واهمه ای دشمنان خود را با خفت سر جای خود می نشانند.

 

زارعی در پایان توجیه نمود: همه کشورها و دنیا به این مهم دست یافته اند که اگر ایران نبود وضعیت عراق و سوریه چنین سرنوشتی نداشت و همواره دشمنان فرصت طلب سیاست های خود را با خیال راحت در منطقه دنبال می کردند. ایران بر خلاف بعضی کشورها که مرزهای شان امنیتی نشده است و این در صورتی است که مرزهای اسرائیل و عربستان و دیگر کشورها به مرحله قرمز رسیده است.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی