نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. بهمن 1396 - 14:39
مدیر کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: گاهی محدودیت هایی از حیث منابع مالی هست که اگر مورد توجه قرار بگیرد می تواند بصورت کارسازتر در این حوزه عمل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ ظهر امروز نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار، معاونت سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر کل صدا و سیمای استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

 

محدودیت های مالی در حوزه فرهنگ مورد توجه قرار گیرد

در ابتدای این جلسه دهبانی پور گفت: اداره فرهنگ ارشاد تکالیفی پیرامون موارد هشت گانه دارد و این اداره همیشه  پیرامون آسیب های اجتماعی برنامه هایی در جهت تحرک پذیری و نشاط آور دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم کارکرد حوزه فرهنگ را مورد بررسی قرار دهیم همانطور که هر پزشکی ویزیتی دارد، این اداره هم ویزیت خاص خودش را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: گاهی محدودیت هایی از حیث منابع مالی هست که اگر مورد توجه قرار بگیرد می تواند بصورت کارسازتر در این حوزه عمل شود.

استاندار در ادامه گفت: استاندار: گزارش دهبانی از دو وجه خوب بود و اشکال کار همه دستگاههای ما این است که به صورت جزیره ای است .

 

کار هنری خوب، می تواند یک خانواده را نجات بدهد 

وی اظهار کرد: خروجی این محتوا اگر بخواهیم بحث آسیب های اجتماعی و مواد مخدر باشد تنها می توان چهار  مورد را در این همه موارد پیدا کرد و ما باید به همان اندازه که در ایام حزن برنامه داریم ایام شادی هم برنامه هایی را داشته باشیم.

احمدی تصریح کرد: کارهای بومی برای مردم چه کار کرده ایم و آیا فرصت را به مردم داده ایم و همه مردم حق دارند به تناسب توانمندی هایشان از این فرصت ها استفاده ببرند و در بحث اعتیاد ما اگر می بینیم ارشاد ده مورد برنامه برگزار می کند باید بیاید بگوید که این دو مورد مختص به برنامه های اعتیاد است.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم یک نفر را از اعتیاد نجات بدهیم کار بزرگی انجام داده ایم بگذارید در رتبه آخر باشیم و یک کار هنری خوب می تواند یک خانواده را نجات بدهد.

استاندار اضافه کرد: گاهی اوقات یک مستند و یک فیلم کار ده دستگاه اجرایی قدرتمند را انجام می دهد اما اگر پای هنر در کار باشد و گاهی ما می توانیم در یک شب شعر چندین خانواده را از آسیب های اجتماعی نجات بدهیم.

در ادامه علوی گفت:  رسالت ذاتی ورزش و جوانان  به آسیب های اجتماعیو اعتیاد  بر می گردد و اعتباراتی از مرکز کشور گرفته ایم که تلاش می کنیم بر روی شهرستانها تقسیم نماییم.

جدال نفس گیر استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان استان بر سر آمار

وی اظهار کرد: در برخی از روستاها چون جمعیت کم است ولی رقم اعتیاد بالاست و چگونگی این سرانه ورزشی در اینگونه مناطق صورت پذیرد.

 استاندار خطاب به علوی گفت: این آمارهایی که ارایه میدهید قبلا هم خودتان دیده اید؟ که علوی در پاسخ گفت: حقیقتا امروز دیده ام.

احمدی بیان کرد: آمارهایت اشتباه است. 

در ادامه علوی بیان کرد: قرار است طبق تبصره 27 مقدار سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان از خزانه برای زیرساخت های ورزشی در سطح استان اختصاص بدهد.

وی اظهار کرد:  30 روستا تا آخر سال صاحب خانه ورزش خواهیم کرد و 19 روستای استان در معرض خطر آسیب های اجتماعی است که باید در حوزه ورزش اقدامات پیشگیرانه ای صورت بپذیرد.

 

کنایه استاندار به ایلامی

در ادامه جلسه ایلامی گفت : مرکز پزشکی مادوان را با اعتبار 160 میلیون می توانیم راه اندازی نماییم.

که در ادامه استاندار خطاب به  ایلامی گفت : این چه پولی است که اگر امروز بیاد فردا استارت زده می شود/ حالا شما یک بار برای اولین بار استارت بزنید و بعد پول را بگیرید.

وی ابراز داشت: در مادوان 400 معتاد است که با راه اندازی بخش نگهداری از معتادان این مکان می تواند مثمر ثمر قرار بگیرد.

مدیر کل اداره بهزیستی در ادامه گفت: ما با انجمن هنری استان تفاهنامه امضا کرده ایم و تمام مراحل اجرا شد و با حدود 15 میلیون در خروجی می توان به آگاه سازی مردم در رابطه به آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

 

12هزار معتاد استانی داریم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز  در این نشست آمار دقیق معتادان در کشور را 2 میلیون و 830 هزار نفر عنوان و اظهار داشت: از این تعداد 12 هزار معتاد مربوط به این استان است .

سید ناصر رضایی در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد معتادان شناسایی شده در این استان از میانگین کشوری کمتر است .

وی افزود: از 12 هزار معتاد این استان حدود یکهزار و 600 نفر از آنان را زنان تشکیل می دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد  راه اندازی برخی مراکز پیشگیری از اعتقاد در برخی از روستاهای پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری خواند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی