نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. بهمن 1396 - 9:43
عضو مجلس ایثارگری کشور با اشاره به اینکه ارج نهادن به جامعه ایثارگری لازمه بقای نظام است، گفت: بیشتر مسئولان قدردان شهدا و ایثارگران نیستند که این موضوع هم برای خود مسئولان و هم برای نظام ضرر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ جانباز و آزاده 8سال دفاع مقدس و عضو مجلس ایثارگری کشور در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارج نهادن به جامعه ایثارگری لازمه بقای نظام است، گفت: بیشتر مسئولان قدردان شهدا و ایثارگران نیستند که این موضوع هم برای خود مسئولان و هم برای نظام ضرر دارد.

شعبان بهمئی گفت: در این چند روز که عده ای نادان به اصطلاح اغتشاشاتی در سطح کشور به وجود آوردند، دشمن طراحی کرده بود که اگر می خواهید روی پشتیبانی مردم حساب نکنید باید وابستگان و دلدادگان به نظام را از نظام نا امید کرده و  به میدان بیاورید.

وی افزود: یعنی حتی دشمن ما هم اهمیت ایثار و ایثارگری را درک کرده است، چیزی که خیلی از مسئولان ما هنوز به آن نرسیدند.

بهمئی گفت: دشمنان با برنامه ریزی دقیق می می گویند اگر می خواهید ضربه ای به نظام جمهوری اسلامی ایران بزنید، از خود کسانی که در راه نظام خون دادند، جان دادند و از خودگذشتگی کردند، آن ها را نا امید کنید و علیه نظام به میدان بیاورید.

عضو مجلس ایثارگری کشور در ادامه گفت: اینجا وظیفه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگین تر می شود و می فهمند که چرا امام(ره) و مقام معظم رهبری همیشه می فرمودند هر کسی را که می خواهید بشناسید از زبان دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بشناسید.

بهمئی تصریح کرد: ایثارگران و شهدای در راه این نظام از خودگذشتگی کردند، گاهی روی مین رفتند یا در سخت ترین شرایط قطعه قطعه شدند تا من و شما اینجا با آرامش زندگی کنیم ؛ببینید اهمیت این موضوع را باید مسئولان نظام درک کنند.

وی گفت:اگر مدعی باشیم که مسئولان قدردان شهدا و جامعه ایثارگری هستند، به جز مقام عظمای ولایت، شاید تعارف کرده باشیم ؛من نمی بینم حتی در همین استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد انسان های با وجدانی هست اما قاطبه مسئولان این کاره نیستند. عضو مجلس ایثارگری کشور خاطرنشان کرد: مسئولان حساب و کتاب می کنند که چه کسی چه میزان رای دارد، نماینده می آید و می گوید که کجا بیشتر رای دارم تا اینکه به فکر جانبازی باشد که روی تخت بیمارستان افتاده و بیش از40سال آرزو دارد یکبار به راحتی بلند شود.

بهمئی گفت: مسئولانی که قدر این ایثارها را نمی دانند، بدانند که اگر به این قشر از جامعه اهمیت ندهند هم به خود خسارت رساندند و هم به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

وی افزود: خیلی از ایثارگران شاید نیاز به عطوفت و دلسوزی مسئولان نداشته باشند چرا که ایثارگری ایثارگران بر اساس این نبود که تحمل شکنجه های مختلف دشمن را داشته باشند تا فلان مدیر به آنها احترام بگذارد ؛ما راهمان را قبل از این انتخاب کردیم اما نظام به ارزش دادن و بها دادن به ایثارگری ایثارگران محتاج است.

بهمئی تصریح کرد: اگر ما به فرهنگ ایثار و شهادت و دغدغه های جامعه ایثارگری اهمیت دهیم، جوانان ما و نسل جدید درس می گیرند که ایثارگری ایثارگر در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی اهمیت دارد و اینگونه نسل جوان برای جانفشانی در راه نظام تشویق و ترغیب می شود.

وی افزود: نهاد های انقلابی به خصوص بنیاد شهید که بیشتر مسئولان آن از جامعه ایثارگری و خانواده شهدا هستند، در تکریم خانواده شهدا و ایثارگران کوتاهی نمی کنند.

عضو مجلس ایثارگری کشور خاطرنشان کرد: مشکلات بی توجهی مسئولان به جامعه ایثارگری در سطح کشور است و باید این تفکر به صورت کشوری اصلاح شود .

بهمئی گفت: از مسئولان بنیاد شهید استان که اجازه ندادند سیاست زدگی و سیاست بازی وارد سیستم مقدس آنها شود، تقدیر و تشکر دارم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی گفت: درصد بالایی از جامعه ایثارگری پا به سن گذاشتندکه بیش از پیش به محبت نیازمند هستند ؛من ندیدم که ایثارگری به بنیاد شهید شهرستان مراجعه کند و به دنبال دریافت کمک مالی باشد ؛ایثارگران ما شان و منزلتشان از این حرف ها بالاتر است، آنها نسبت به پیشبرد اهداف نظام و مردم دغدغه دارند، آنها به تکریم دغدغه دارند، به موجودیت ایثارگری دغدغه دارند.

بهمئی افزود: مشکل اساسی جامعه ایثارگری اشتغال است، ما الان فرزند شهید بیکار داریم، جانبازی که حتی توان راه رفتن ندارد تا 4 نفر جوان بیکار در منزل دارد که این معضلی است بر معضلات زندگی وی.

وی گفت: بنده یک فارغ تحصیل از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مکانیک دارم که نزدیک به یکسال است در منزل بیکار  نشسته است.

بهمئی افزود: یا باید دنبال رابطه باشم یا سوغاتی برچینم و به گوشه ای حرکت کنم یا اینکه همینطور شاهد بیکاری فرزندم باشم ؛ما ایثارگران عادت نکردیم برای کسی سوغات ببریم، عادت نکردیم باج دهیم، عادت نکردیم تملق بگوییم ؛ایثارگران واقعی اهل تملق، باج دهی و این دست کارها نیستند، این افراد باید چه کار کنند؟

عضو مجلس ایثارگری کشور افزود: بعد در کشور بدنام هم شدیم که تمام سهمیه ها را ایثارگران بردند ؛بنده در همین شهرستان کوچک بهمئی به همه نشان می دهم از بچه پیمانکاران چند نفر، سرمایه دار و آنهایی که دستشان به دهانشان می رسد و احتیاج مالی ندارند چند نفر سر کار رفت و از فرزندان شهدا و ایثارگر چند نفر؟

بهمئی با گلایه از اتهام زدن به جامعه ایثارگری، گفت: چرا باید اینطور باشد؟ آش نخورده و دهان سوخته؟ بعد می گویند همه سهیمه های استخدامی دست ایثارگران است.

وی خطاب به مسئولان افزود: واقعا این اتهامات به نظام ضربه می زند، بنده از تمامی مسئولانی که آرامش شان، میز و صندلی شان، ابهت چند روزه ای که پُشتِ پُستی که اگر ایثارگری ایثارگران نبود این پست به آنها نمی رسید و همه مدیون شهدا هستند، انتظار دارم این مسئولان دغدغه های جامعه ایثارگری را پیگیری کنند.

عضو مجلس ایثارگری کشور خاطرنشان کرد:ما در حقیقت نگرانیم و درد دل داریم، جامعه ایثارگری همه چیز خود را برای نظام دادند ؛می شنویم که فلان مسئولان در فلان مکان این همه اختلاس کرده، این برای جامعه ایثارگری زجر آور است، ما از جان گذشتگی نکردیم که الان عده ای به هر طریق ممکن به پستی برسند و به مال و منالی برسند.

بهمئی خطاب به مسئولان کشوری گفت: خودتان را دریابید! نظام را دریابید و امام(ره) را دریابید ؛خیلی ها خون به دل رهبری کردند، بس است دیگر.

عضو مجلس ایثارگری کشور در پایان گفت: ما انتظار داریم مسئولان دغدغه های جامعه ایثارگری را دریابند و در راستای منویات مقام معظم رهبری و آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر حرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا