نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. بهمن 1396 - 7:59
حمید شاهنگیان گفت: از خاطرات بیاد ماندنی در دوران زندگی ام باید به دیدار حضرت امام در لحظه ورود به فرودگاه مهرآباد به فاصله کمی که با ایشان داشتم اشاره نمایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در آستانه 39 بهار پیروزی انقلاب در 22 بهمن قرار داریم که این سایت خبرگزاری برای تجدید خاطره آن روز و میثاق با آرمان های بلند امام راحل و شهیدان، مصاحبه  اختصاصی با حمید شاهنگیان تولید کننده سروده های انقلابی و تاثیر آن بر روند پیروزی انقلاب اسلامی پرداختیم.

 

حمید شاهنگیان به چهارفصل گفت: من هم به مانند همه اعضای ملت ایران که مردم کشور نفس شان بوی انقلاب می داد در بین همین مردم قرار داشتم و با توجه اینکه هرکسی کاری از او به خاطر پیروزی انقلاب بر می آمد انجام میداد، من هم به سهم خود در راستای تاثیر گذاری و برای اینکه نقشی در این پیروزی داشته باشم با ایجاد سرودهای انقلابی و حماسی سعی داشتم و بر این ادیشه بودم که تولید سرود می تواند پیام انقلاب را به گوش مردم برساند و جامعه را به سوی حرکت های جمعی تشویق نماید.

 

 وی افزود: برای اینکه در این راستا دین خود را به این انقلاب و مردم ادا نمایم همیشه سعی داشتم در تعیین تولید سروده هایم جو زمان را در نظر بگیرم و با سرودهای محتوایی مختص به روزگار آن زمان، آنچه به عنوان وظیفه دینی و عرق ملی و میهنی ام است در اختیار مردم قرار دهم.

 

شاهنگیان بیان کرد: باید خدمت ملت شریف ایران عرض کنم در آن برهه که ما به تولید سروده های انقلابی می پرداختیم بدون شک عده زیادی از مردم مشتاق دیدن و شنیدن چنین کارهایی بودند و در مقابل تعدادی دیگری از مردم به خصوص ساواک که با نظام ستمشاهی همخوانی داشتند، دنبال این بودند که بدانند این کارهای  تولیدی از کجا سرچشمه می گیرد تا بتوانند آن را در درون خفه نمایند.

 

 استاد موسیقی ادامه داد: به دلیل اینکه در اوایل انقلاب و بطور کلی در تهران حضور فعال داشتیم و با توجه به اینکه لحظه به لحظه در جریان روند انقلاب اسلامی بودیم، در ستاد استقبال حضرت امام خمینی(ره) در اولین لحظه ورود بنیانگذار انقلاب حضور فعال داشتم دارای خاطرات شیرینی است.

 

حمید شاهنگیان گفت: از خاطرات بیاد ماندنی در دوران زندگی ام باید به دیدار حضرت امام در لحظه ورود به فرودگاه مهرآباد به فاصله کمی که با ایشان داشتم اشاره نمایم.

 

این تولید کننده سروده های انقلابی بیان کرد: دو تا از سروده هایم با توجه به شرایط خاص تاریخی  که به کام خودم و همه مردم به شیرینی نشست، باید به سروده "خمینی ای امام" در لحظه ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره نمایم و دیگری باید به سروده "برخیزید ای شهیدان" در بهشت زهرا و در کنار حضرت امام بود که هیچ وقت از خاطره ام پاک نخواهد شد.

 

 پیشکسوت سروده های فرهنگی_انقلابی در پایان گفت: سروده "برخیزید ای شهیدان" به دلیل شرایط خاص و با محوریت حضرت امام خمینی(ره) به شدت مورد استقبال حضرت امام و مردم قرار گرفت. کمیته استقبال حضرت امام رحمت الله علیه حدود یک ماه قبل از ورود امام راحل تشکیل شده بود که در این کمیته بزرگان زیادی از شخصیت های کشوری حضور داشتند و هرگاه به طور خصوصی خدمت این عزیزان می رسیدم از تولید سروده های آن زمان که در آغاز انقلاب نقش بسزایی در جمعی بخشیدن به حرکات انقلابی مردم جامعه را داشتند اظهار رضایت و تحسین می نمودند.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی