نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. بهمن 1396 - 13:49
دیوار نویسی به این سبک باعث شده است که دیوار های شهر از حالت عادی و روزمره خود خارج شوند و چهره بسیار زشتی به این دیوارها داده شود که هر رهگذری را دچار تشویش ذهنی و گاهی اوقات باعث حواس پرتی رانندگانی می شود که در حال رانندگی در خیابان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ تبلیغات همواره یکی از شیوه های مهم در زمینه جدب مشتری بیشتر و بهبود کسب و کار از ابزارهای مهم در کسب و کار است و معمولاً بسیار بسیاری از شرکت های خدماتی، تجاری، عمرانی  برای معرفی فعالیت های خود به مردم از ابزارهای تبلیغاتی چون بروشورها، کاتالوگها، بنرها، فلکسها، تیزرها و پیامک های تبلیغاتی استفاده می کنند.

اما همه این ابزارهای تبلیغاتی هزینه بر هستند بنابراین برخی که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی، آسان و کم هزینه هستند دست به تبلیغ های دیوار نویسی می زنند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می افتند .

البته این پدیده همیشه محدود به دیوارها نیست بلکه دیوار و درب منازل، تیرهای برق  و دیوار مغازه ها نیز از این پدیده در امان نیستند و این یکی از کارهای غیر متعارف رایج در شهرها شده است.

دیوار نویسی به این سبک باعث شده است که دیوار های شهر از حالت عادی و روزمره خود خارج شوند و چهره بسیار زشتی به این دیوارها داده شود که هر رهگذری را دچار تشویش ذهنی و گاهی اوقات باعث حواس پرتی رانندگانی می شود که در حال رانندگی در خیابان هستند.

زیباسازی و اهمیت دادن به طراحی های مناسب در معابر شهری در حقیقت ارزش دادن به حس بصری شهروندان و گردشگران و لازم است واحدهای اجرایی شهرداری و مدیریت زیباسازی و تاسیسات، با پیگیری های مستمر و مداوم برای كاهش دیوارنویسی های غیرقانونی و برطرف شدن هرچه سریع تر این مشكل تلاش كنند.

دیوار نویسی و اقدامات این چنینی چهره شهر را مخدوش می کند و این یکی از عوامل نازیبایی شهر است همچنین باید گفت نشان دهنده وجود مشکلات فرهنگی در جامعه محسوب می شود.

اغلب مشکلات ایجاد شده که در اثر چسباندن پوستر و پخش و توزیع کارت ویزیت و بنر است تا سال های سال بر چهره ی شهر ها باقی می ماند و نمایی نه چندان زیبا به در و دیوار می دهد تبلیغات درشت که اغلب بدخط و نازیبا نوشته شده اند و  مساحت وسیعی از یک دیوار را به خود اختصاص داده اند .

ادامه این معضل در شهر یاسوج نشان دهنده عدم برخورد نهادهای قانون گذار با این مخدوش کنندگان چهره است که باعث شده این معضل رشد قارچ گونه ای به خود بگیرد و روز به روز افزایش یابد که نیاز است مسئولین امر نسبت به برخورد و اعمال جریمه قانونی با کسانی که پا بر حریم چهره شهر می گذراند، داشته باشند و این موضوع را تحت کنترل خود در آورده و جایگزین مناسبی همچون استفاده از شعار ها و نقاشی های فرهنگی با مفهوم را بجای این دیوار نویسی ها داشته باشند.
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی