نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. بهمن 1396 - 21:16
در صورتی که تهدید های دشمنان در حوزه خانواده با سلاح آگاهی خنثی نشود، باید منتظر سونامی آسیب های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده در کشور باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ یک دکترای روانشناس عصر امروز در کارگاه آموزشی سبک فرزند پروری در شهر لیکک با اشاره به اینکه خانواده ها در معرض هزاران تهدید آسیب های اجتماعی از طرف دشمن هستند و در صورتی که این تهدید

 

ها با سلاح آگاهی خنثی نشود، باید منتظر سونامی آسیب های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده در کشور باشیم.

سخنران ویژه این برنامه با تاکید بر لزوم یادگیری مهارت های زندگی توسط والدین، گفت: شخصیت افراد در محیط خانواده شکل می گیرد، به همین دلیل نقش خانواده در تربیت فرزندان بیشتر از تمامی نهادهای دیگر اجتماعی است.

رحمان اکبری تصریح کرد: والدین تنها در سالهای اولیه زندگی انسان می توانند چتر حمایتی خود را بر سر فرزندان نگه دارند،  بعد از آن محیط و به خصوص دوستان بر افراد تاثیر می گذارند که اگر پایه تربیت  در خانواده قوی بنا شد، در این صورت والدین نیازی به نگرانی بابت فرزندان خود نداشته باشند.

وی گفت: مهم ترین مولفه در تربیت فرزندان، کسب مهارت های زندگی است و آگاهی خانوده ها از آسیب های اجتماعی نقش سازنده ای در کنترل فرزندان دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: دشمنان ما فضای جامعه را برای گسترش آسیب های اجتماعی به شدت آلوده کردند ؛در گذشته رادیو و بعد از آن تلویزیون تنها رسانه موجود در جامعه بود و می توان گفت که تربیت بچه های نسل گذشته چندان دشوار نبود اما اکنون با وجود هزاران رسانه دشمن و فضای مجازی آلوده، تربیت فرزندان دشوار شده است.

این دکترای روانشناس تصریح کرد:چطور خانواده ها برای نیازهای غیر ضروری و مد پرستی حاضرند میلیون ها تومان هزینه کنند اما برای کسب مهارت های زندگی حاضر به هزینه کردن نیستند.

اکبری گفت: در صورت عدم کسب آگاهی کافی والدین از آسیب های اجتماعی و راه های مقابله با آنها، باید به زودی منتظر سونامی آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه خانوده ها باید از ناخن تا دندان برای مقابله با آسیب های اجتماعی به سلاح آگاهی مجهر شوند، گفت: تنها راه مقابله با این سونامی، کسب مهارت های زندگی و شیوه های صحیح فرزند پروری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی