نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. بهمن 1396 - 21:36
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان بهمئی خبر داد:
آمادگی میراث فرهنگی بهمئی برای اعطای تسهیلات اشتغال زایی روستایی به متقاضیان
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان بهمئی با اشاره به آمادگی این نهاد برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، شرایط و نحوه دریافت تسهیلات را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی عصر امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آوای ماغر با اعلام آغاز اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و شرایط متقاضیان دریافت این تسیهلات، گفت: همه متقاضیان دارای طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی و عشایری شهرستان که دارای مدارک صنایع دستی مورد تایید سازمان میراث فرهنگی باشند، می‌توانند با معرفی نامه از میراث فرهنگی و تشکیل پرونده از این تسهیلات بهره مند شوند.

مجتبی صلاحی نژاد تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی از متقاضیان اجرای طرح های حوزه گردشگری، صنایع دستی و اجرای طرح های بومی گردی که دارای مدارک مربوطه و طرح توجیهی باشند، در این راستا حمایت و استقبال می کند.

 صلاحی نژاد در ادامه گفت: افرادی که طرح‌های اشتغالزای دارای توجیه اقتصادی دارند و متقاضی دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد پایین هستند، می‌توانند در اولین فرصت با مراجعه به نمایندگی شهرستان نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند.

 وی افزود: بعد از اینکه متقاضی طرح و ایده خود را برای ایجاد اشتغال در مناطق مشخص به ما ارائه داد، طرح از نظر توجیه فنی، مالی و اقتصادی در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه تایید یا عدم تایید طرح به متقاضی اعلام می‌شود.

صلاحی نژاد تصریح کرد: طرح متقاضی بعد از تایید در کارگروه اشتغال استان، وارد مرحله تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات بانکی می شود.  وی افزود: تسهیلات اعطایی به طرح های اشتغال زایی حوزه روستایی و عشایری از دوره تنفس 2 ساله برخوردار هستند.

صلاحی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر متقاضیانی برای احداث کارگاه های تولیدی گلیم بافی به نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان مراجعه کردند که پرونده آنها  بعد از تکمیل نهایی برای طرح در کارگروه اشتغال استان، به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال می شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بهمئی در پایان با اشاره به اینکه میزان تسهیلات متقاضیان به طرح توجیهی آنها و آمار اشتغال زایی طرح بستگی دارد، گفت: از کلیه کسانی که دارای مدارک مرتبط با صنایع دستی و گردگشری بوده و توان اجرای طرح اشتغالزایی در روستاها را دارند، می خواهیم که جهت مشاوره و اجرای طرح به نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی