نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. بهمن 1396 - 12:34
دیوار نویسی و استفاده نابجا از در و دیوار منازل مسکونی،ادارات، مدارس، مغازه ها و اماکن ورزشی برای درج آگهی ها، تبلیغات، تصاویر ناهنجار و جملات غیر متعارف در برخی از کوچه و خیابان های کهگیلویه افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ آنچه این روزها به شدت قامت شهر فرهنگی کهگیلویه را دچار آسیب کرده، دیوارنویسی های متعددی است که بر کالبد این شهر نقش می بندد و در کنار آن تبلیغات دیواری که در هر مکانی نصب شده و چهره منازل و دیوارهای شهر را به شدت دستخوش تغییرات ناخوشایند قرار داده است.

دیوار نویسی و استفاده نابجا از در و دیوار منازل مسکونی،ادارات، مدارس، مغازه ها و اماکن ورزشی برای درج آگهی ها، تبلیغات، تصاویر ناهنجار و جملات غیر متعارف در برخی از کوچه و خیابان های کهگیلویه افزایش یافته است.

استفاده از اسپری برای نوشتن جملات تبلیغاتی و درج شماره تلفن شرکت ها، مغازه ها و آژانس ها در کنار جملاتی که گاهاً از لحاظ اخلاقی مناسب نیستند امروزه به امری طبیعی تبدیل شده است و هر کسی که بخواهد خبر تاسیس دکان، راه اندازی شغل جدید یا درد دلش  را به سمع و نظر مردم برساند اسپری برداشته و تمام در و دیوارهای شهر را می نویسد که این مساله شکل و شمایل شهر را به کلی زشت و ناپسند کرده است.

اصولاً دیوار نویسی یا نقاشی کردن دیوارها برای درج جملات ارزشی و تصاویر زیبا به شکلی که سیمای مکان را به صورتی درست و صحیح زینت بخشد در همه شهرهای کشور رایج است ولی استفاده از دیوارها برای درج جملات عاشقانه و غیر اخلاقی و تبلیغات های بی موردی که با اسپری نوشته شده اصلاً صحیح نیست و بایستی با آن مقابله کرد.


هدف از بیان این مطالب این است که اکنون که دیوارهای کهگیلویه به تسخیر نوشته های رنگارنگ تبلیغاتی در آمده و هیچ هزینه و مجوزی نیز به خاطر این نقش بندی ها متوجه صاحبان کالا و خدمات نیست، هیچ عزمی نیز برای اصلاح این روند از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود ندارد.

طبق ماده 92 و 55 قانون شهرداریها، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است مگر در محل هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات تعیین می کند و در این محل ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است و فردی که اقدام به نوشتن روی دیوارهای شهر کند، متخلف شناخته شده و محکوم به پرداخت جریمه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی