نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1396 - 10:03
نویسنده کتاب راز قطعنامه برجام را یک قرارداد شبه استعماری به نفع غربی ها و به ضرر جمهوری اسلامی عنوان کرد و نسبت به مواضع منفعلانه دولت و امتیازهای بسیاری که پس از برجام به غربی ها داده شد، انتقاد کرد.

کامران غضنفری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل درباره برجام و آینده این قرارداد گفت: به نظر نمی آید که دولت امریکا علی رغم ادعاها و تظاهری که می کند، به هیچ عنوان خیال کنارکشیدن از برجام را ندارد چون برجام یک قرارداد شبه استعماری یک طرفه به نفع امریکا، اسرائیل و اروپائی ها و به ضرر جمهوری اسلامی است .

 

نویسنده کتاب راز قطعنامه در ادامه بیان کرد: مگر این ها عقلشان کم شده است که بخواهند از این قرارداد کنار بکشند حداکثر استفاده را از چنین قراردادی که ضد منافع ملی جمهوری اسلامی است انجام می دهند و بهره برداری می کنند و امتیازات بسیاری از دولت فعلی گرفته اند و دولت دوازدهم عقب نشینی های بسیاری از صنعت هسته ای و حقوق هسته ای ما کرده است ، بنابراین چه چیزی برای امریکا و متحدانش بهتر از این می تواند باشد و آن ها هیچ وقت حاضر نیستند از چنین قرارداد پرسودی کنار بکشند و خواهان ادامه آن هستند.

 

وی افزود: مواضعی که ترامپ و دولت امریکا می گیرند به این دلیل است که خودشان را طلبکار نشان دهند و از موضع بالا با جمهوری اسلامی برخورد کنند تا بتوانند دولت ایران را وادار به عقب نشینی ها و امتیاز دادن های بیشتر کنند چون به خوبی این را یاد گرفته اند که این دولت، دولتی است که هر چقدر به آن فشار بیاورند،تنها راهی که می داند عقب نشینی کردن و امتیاز دادن است، بنابراین آنها می گویند چه بهتر، ما فشار را بیشتر می کنیم تا این ها باز هم عقب نشینی کنند و بازهم به ما امتیاز دهند .

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: شیوه ای که امریکائی ها در پیش گرفته اند همین است، تحریم های جدیدی که یکی پس از دیگری و هر یک ماه یا دو ماه یکبار، به تحریم های قبلی اضافه می شود، در همین چارچوب و خط است یعنی فشار بیشتر بیاورند تا از این دولت باز هم امتیازات جدیدی بگیرند.

 

کامران غضنفری به تلاش امریکا برای کشاندن دوباره ایران به پای میز مذاکره اشاره کرد و گفت: امریکائی ها حداقل از دو ماه پیش تا کنون به صراحت اعلام می کنند که ما فشارها را افزایش می دهیم تا دولت ایران را پای میز مذاکره بکشانیم و در مورد بحث موشکی، توان دفاعی و مداخله در سوریه و عراق و امثال این ها وارد گفت و گو شویم یعنی بازهم ما را وادار به عقب نشینی و امتیازدادن کنند و همچنان فشارها را بر ما افزایش دهند، و هر اندازه ما عقب نشینی کنیم، نه تنها فشار بر جمهوری اسلامی را کم نمی کنند بلکه بیشتر هم خواهند کرد و در این چند سال اخیر آن را تجربه کرده ایم .

 

وی افزود : هر قدمی که تیم مذاکره کننده ما عقب نشینی کرد و امتیاز داده است، آن ها تحریم های جدیدتری به تحریم های قبلی اضافه کردند و این شیوه ای است که امریکائی ها در پیش گرفته اند و اکنون نیز همین خط را ادامه می دهند .

 

غضنفری ادامه داد: متاسفانه دولت آقای روحانی نشان داده است اهل تصمیم های قاطع و انقلابی نیست و عملکرد پنج سال گذشته دولت به خوبی این موضوع را نشان می دهد که در هیچ مساله ای، موضع قاطع و انقلابی نگرفته اند و همه تصمیمات از موضع منعلانه و عقب نشینی بوده است .

 

وی افزود: از یک طرف اعلام می شود درباره برجام هیچ گونه مذاکره مجددی نخواهیم کرد و از طرف دیگر چراغ سبز نشان می دهند که راجع به سایر مسائل منطقه آماده مذاکره هستیم و این همان چیزی است که امریکائی ها می گویند، آن ها به صورت مستقیم می گویند و در داخل به دلیل اینکه مردم متوجه نشوند حرف را می پیچانند و با لفظ دیگری می گویند .

 

کامران غضنفری در پایان گفت: وقتی گفته می شود در سایر موضوعات منطقه آماده مذاکره با جهان هستیم به این معنی است که حاضریم درباره قضیه موشکی،مسائل مربوط به سوریه و عراق صحبت کنیم و متاسفانه این ها برخورد های امیدوارکننده ای را نشان نمی دهد .

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا