نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1396 - 8:39
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا گفت: امروز در دهستان زیلایی بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار در حال هزینه کردن کارهای اجرایی است که اگر بخواهیم این را به سرانه جمعیت این بخش توزیع نماییم هر نفر یک و نیم میایون تومان از منابع ملی برای آنها هزینه می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ روز گذشته طی یک روز کاری کلیه مسئولین استانی جهت بازدید از دور افتاده ترین نقطه محروم استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد سفر کردند تا از نزدیک درد این مردم را که نشان از فقر و محرومیت است را در یک حضور میدانی مورد بررسی قرار دهند.

در این گردهمایی که با حضور اقشار مختلف دهستان زیلایی در دبستان روستای موشمی سفلی برگزار شد، در آغاز نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در جمع این مردم گفت: سیمای مردم زیلایی نسبت به قبل متفاوت شده است ولی با این وجود کمی و کاستی های زیادی وجود دارد. اگر زمانی مردم این دیار برای ایجاد راه و آسفالت سازی مطالبه حقوق خود را می کردند در حال حاضر دغدغه اینترنت و دیگر موارد به روز جامعه را از مسئولان مطالبه می کنند.

زارعی افزود: در این جلسه همه مسئولان استانی هستند و قطعا خروجی این جلسه برای این بخش تاریخی و ماندگار خواهد بود و برای سرنوشت مردم زیلایی سرنوشتی به مراتب بهتر از امروز رقم خواهد خورد. این نشانه تعهد و توجه کارگزاران و مسئولان به این  منطقه است و این فرصت را باید قدر بدانیم، امروز در دهستان زیلایی بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار در حال هزینه کردن کارهای اجرایی است که اگر بخواهیم این را به سرانه جمعیت این بخش توزیع نماییم هر نفر یک و نیم میایون تومان از منابع عمومی برای آنها هزینه می گردد.

وی اشاره کرد: این امر برای پیشرفت توسعه و آبادانی این منطقه صورت می گیرد و این کار بزرگی است. امروز برای مصوبات اساسی و کلیدی و زیربنایی مثل تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و یا توسعه فعالیت های فرهنگی و اشتغالزایی در جلسه امروز تصمیم گیری خواهد شد.

 

نماینده بویراحمد و دنا ادامه داد: امیدواریم که نظام جمهوری اسلامی که مسیر خدمت را برای ایجاد تعادل و توازن تا کنون طی کرده است ممبعد باز با نگاه مسئولانه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بتوانیم سطح مناطق را از نظر برخورداری امکانات رفاهی و فرهنگی به همدیگر نزدیک نماییم.

غلامرضا زارعی گفت: یکی از مظاهر اصلی توجه به شان و منزلت انسانها و امکان برخورداری از منابع زندگی و جلوه های زندگی عادلانه است و به همین جهت اگر امروز در جمع شما مردم زیلایی مسئولان حضور دارند و نسبت به آینده اقتصادی این منطقه تصمیم گیری می شود، اگر برای پیشرفت منطقه زیلایی و حتی کل کشور تصمیم گیری می شود به جهت ایجاد عدالت در برخورداری هاست و این حق مسلم همه مردم است و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش همه کارگزاران نظام خواهد بود.

زارعی بیان کرد: امروز برای تحصیل دختران، برای حرفه آموزی، برای بحث های تولیدی و فرهنگی و برای انتقال آب در این منطقه تصمیم گیری خواهد شد. بدانید شرایط کشور دارای شرایط بسیار ویژه ای از نظر برخورداری از فرصت های مالی و اقتصادی است که باید با توجه به این فرصت ها انتظارات را بیان کنیم.

 

نماینده پارلمانی استان اظهار نمود: زیلایی امروز در زمره مناطق محروم و دورافتاده ای است که شاید جزء محدود مناطق محروم کشور است که موضوع گاز رسانی آن در دست مطالعه و بررسی ست، مورد گاز رسانی بخش زیلایی از محل های مختلف و مناطق گوناگون مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک موضوع بسیار مهم و تصمیم گیری اکید در دستور کار مسئولان است.

وی اشاره کرد: فکر نکنید که اگر موضوع گاز رسانی به این منطقه مطرح شده بدون فوت وقت می توان شعله های گاز را در خانه های خود روشن کرد که این امر نیاز به  مطالعه دقیق دارد، انتقال گاز از کوتاه ترین مسیر نسبت به مرکز زیلایی بیش از 80 کیلومتر است که بررسی و مطالعه و برآورد اعتبار و تصویب آن در مرکز کار زمانبری است که البته ما در تلاش هستیم این زمان را کوتاه نماییم.

 

غلام محمد زارعی گفت: اگر امروز زیر ساخت های جاده و آسفالت سازی در مناطق زیلایی انجام شده و یا در حال انجام است به مطالعه و تعیین پیمانکار و براورد مالی نیاز به تامین منابع ملی دارد که این فشار روی دوش استان احساس نشود و همه این کارها منطقا به زمان و حوصله نیاز دارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در پایان افزود: در اراده جدی همه ما مسئولان این است که این کارها به سرانجام برسد و بر این باوریم که این کارها انجام خواهد شد و در آن شک و تردیدی تداشته باشید، لازم است در پایان عرض کنم خویشتنداری و حوصله از سوی شما مردم فهیم این فرصت را به مسئولان می دهد که با جدیت و احساس مسئولیت بیشتر در انجام این امور گام بردارند و از استاندار و کلیه مسئولان استدعا دارم با توجه به اینکه پیگیری های این کارها صورت گرفته در اجرای روند عملیاتی شان تسریع را در دستور کاری خود قرار دهند.

در ادامه این حضور مردمی و مسئولان استانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جمع صمیمی گفت: امام راحل(ره] فرموده است که " محرومیت زدایی راه و رسم ماست". هرچند محرومیت این منطقه محرومیت فرهنگ نیست محرومیت عزت و عقلانیت هم  نیست، محرومیت های مورد نظر زیلایی از نوع مواهب مادی است.

احمدی بیان کرد: انقلاب اسلامی با همه عظمتش هیچ افتخاری بالاتر از این برای خود نمی داند که همه مردم ایران در دور افتاده ترین مناطق این کشور از مواهب و نعمت این کشور برخوردار شوند. ما زمانی می توانیم بر خود ببالیم که ایرانی آزاد، آباد و سرافراز داریم که همه فرزندان مان در جای جای این کشور احساس عزت، افتخار، رفاه و سربلندی بکنند فلذا امروز خدمت شما مردم خوب دهستان زیلایی رسیدیم که این پیام را خدمتتان ارائه بدهیم که نه در شعار بلکه در عمل همه ذهن و توان ما مسئولین نظام اسلامی و این استان این است  که همت خودمان را بکار گیریم و با منابع و توانی که در اختیار داریم آنها را در خدمت رسانی به مردم محروم بسیج نماییم.

وی افزود: هرچند ما وظیفه داریم که به شکل دوره ای به مناطق و شهرستان های مختلف استان سفر کنیم و از نزدیک درد دل با شما مردم خوب و نجیب داشته باشیم و مسائل و معضلات شما را از زبان خودتان بشنویم، بدانید بهانه حضور ما در این منطقه بخاطر یک مصاحبه تصویری در فضای مجازی از دو دختر نجیب و زجر کشیده زیلایی بود که در رسانه ها پخش شد و همین تلنگری گردید به همه ما که هستند برادران و خواهرانی که در این پهنه بزرگ و پر افتخار که هنوز از محرومیت های مادی برخوردارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عنایت به حساسیتی که مسئولین دارند، هم در استان این موضوع به بالا منتقل شد و هم ریئس جمهور محترم به معاون مناطق محروم روستایی دستور دادند که در تهران جلسه ای با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی و جمعی از مدیران استان و با حضور این حقیر تشکیل شد. این جلسه مصوباتی داشت که ما لازم دیدیم حضور دستگاههای اجرایی را در این منطقه داشته باشیم و این حضور حضور میدانی باشد تا مدیران ما از نزدیک محرومیت را لمس کنند، مشکلات را ببینند و با بررسی در هریک از حوزه های تخصصی یک پروژه را تعریف کنیم که این پروژه در دستور کار هیئت های اجرایی قرار گیرد.

محمد علی احمدی ادامه داد: این موضوع هیچ ارتباطی به برنامه های جاری ما ندارد، موضوع گاز رسانی، بهسازی راهها و بحث ارتقای سازمانی بعد از طی مراحل قانونی در اولویت  کاری ما قرار دارد و این موارد در سر جای خودش است. ما پیرو جلسه ای که در تهران داشتیم بیاییم صلاح دیدیم که دراین منطقه جلسه شورای اداری شهرستان را با حضور مدیران کل تشکیل بدهیم و آنچه مصوبه جلسه تهران باشد به شکل میدانی در این جا مورد بازنگری قرار دهیم و منبعی که قرار است معاون محترم ریاست جمهوری در اختیار ما قرار بدهد مشخص بشود و آنچه که هم از استان برای این پروژه ها قرار است تخصیص داده شود مشخص شود که بتوانیم با پیگیری های لازم هماهنگی مورد نظر را بعمل بیاوریم.

 این مقام عالی استانی گفت: برادران و خواهران عزیز مطمئن باشید هیچ افتخاری برای ما بالاتر از خدمت به شماها نیست، شرایط  کنونی کشور شرایط خاصی است، شما ملاحظه می کنید که یک نفر آدم کم عقل، بی تجربه و بی ادبی که در یکی از کشورهای بزرگ سکان مدیریت را به دست گرفته و الفبای دیپلماتیک را بلد نیست ملت های شریف و پاک را با الفاظ رکیک و غیر انسانی مورد خطاب قرار می دهد.

 احمدی افزود: ما با چنین افرادی که در هرم اقتصادی دنیا قرار دارند سر و کار داریم و اینها نه تنها با انقلاب اسلامی و آرامانهای بزرگ و آزادیبخش امام راحل دشمنی دارند بلکه با انسانیت و آزادگی مخالفند. دشمنان این انقلاب نگران بمب و موشک های ما نیستند، باید بدانیم ذرات خانه های آنها مملو از موشک و بمب های هسته ای است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: این دشمنان از توانمند شدن و پیشرفت ما، از استقلال و عزت ما دلهره دارند و نمی توانند قبول کنند که ملت ایران در عرصه جهانی برای خود اظهار استقلال و سرافرازگی می نماید که بحول قوه الهی و به همت کسانی که ایران و تاریخ تمدن ایران را دوست دارند از گردنه های سخت عبور کرده ایم و این گردنه را هم به فضل الهی گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی