نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1396 - 13:04
دبیر ستاد صبر کشور: این موضوعات را می توان با حضور همین ریش سفیدان التیام بخشید و فضاهای مجازی باعث شده که جمع تناقضات در جامعه را می بینیم و ضریب نفوذی در کشور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز جلسه ستاد صبر با حضوردبیر ستاد صبر کشور، رئیس دادگستری استان، معاونت سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان در دادگستری استان برگزار گردید که رئیس دادگستری در ابتدای این جلسه گفت: صلابت و بزرگی ملک حسینی آنجایی که باید بایستد با اقتدار می ایستاد و مهربانی و با عاطفه ایشان هم نسبت به مردم همینطور بود.

وی افزود: فلسفه تشکیل ستاد صبر این است که از ظرفیت همه عزیزان و ریش سفیدان استفاده نماییم و ما باید در برخورد همنوع خود باید چنان باشد که خروجی آن با صبر و متانت همراه گردد.

 

مظاهری تصریح کرد: به یقین می دانم همه شما ریش سفیدان یک ایل را در قدیم اداره می کردند و باید این فلسفه را احیا نماییم و وظیفه بزرگترها این است که به موارد مورد دعوای فامیل و نزاع ها است را حل و فصل نمایید.

رئیس دادگستری استان اضافه کرد: قضاوت واقعی را ما هیچ وقت ادعایش را نداریم و تنها بر مبنای کیفری که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است قضاوت می کنیم هرچند در بعضی موارد آن دچار نقصان می شویم.

 

وی یادآور شد: از همه عزیزان استدعا داریم فرهنگ سنتی کهگیلویه و بویراحمد بر پایه فرهنگ فامیل پرستی استوار است را نگذارید که نزاع و دعواها به دادگاهها کشیده شود و امروز دست نیاز ما به سوی دستان بی نیاز شما در باب فلسفه ملی صبر دراز است.

رئیس دادگستری استان بیان کرد: شما خودتان را با دستگاه قضایی و ورود به پرونده قیاس نکنید و بر این مبنا ورود کنید که برای خودتان این را افت بدانید که پرونده ها به دادگاهها کشیده شود. مگر گذشته در استان ما چقدر قاضی و شعبه کلانتری وجود داشت؟

وی با بیان اینکه مگر چه کسی در برابر این نابهنجاری ها قد علم می کرد و به این غایله ها پایان می دادند، گفت: این پدران و نیاکان شماها بود که به این جور مسایل خاتمه می دادند و عزیزان تلاش کنیم که در استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه صبر را فراهم بیاوریم و استان غیرتمندی کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی خودش را نشان داد باید تلاش کنیم در زمینه صبر هم خودش را به جایگاه واقعی خود برساند.

 

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: اگر بخواهیم استان توسعه پیدا کند جز با مشادکت نخبگان استانی میسر نخواهد بود و اولا با درصد عظیمی که از تحصیل کردگان داریم باید به حوزه های اجتماعی ورود کنیم.

وی تصریح کرد: چرا جوانان ما به جایی رسیده اند که دست به عوامل جنون آمیز می زنند؟ چرا اینقدر صبر و حوصله ما در برابر گذشتگان ما اینقدر افت کرده است؟چرا جوانان به سمت و سویی می رود که در مقابل پدر بزرگ خود اینقدر از صبر و حوصله کمتری برخوردار است؟

 

نظری با اشاره به طایفه گرایی گفت: از اینکه طوایف گرایی را هنوز در جامعه ما رونق دارد جای تاسف است که بر عهده نخبگان و نفوذی که داریم باید از جلوگیری چنین منازعاتی ممانعت بعمل آوریم.

وی بیان افزود: این فرصتی است که دستگاههای ما این آمادگی را در شورای تامین داریم که توانا باشیم بحث حوصله صبر را در استان خود رونق بدهیم و بیشترین مشکلات ما مشکلات بین دوطایفه است که باید با هماهنگی و امکانات اداری که در اختیار داریم می توانیم در راه صبر و حوصله مردم استان مان گام های خوبی برداریم.

در ادامه دبیر ستاد صبر کشور گفت: صبر یک عبارت قرآنی و سرفصلی از واژه صلح و رضایت است و به معنی کاهش آسیب های اجتماعی است و در سال گذشته مقام معظم رهبری با تشکیل چهار جلسه با حضور سه قوه انجام دادند که رهبری فرمودند که مردم به دنبال صبر و حوصله باشند و در شرایط خاصی که آلان هستیم به همدلی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه دستگاهها این است که نقش آفرینی کنتد و خلاقیت به خرج دهند و آن آفتی که الان در بعضی دستگاهها وجود دارد به دنبال این هستیم که با مشارکت مردم و فرهنگ سازی از آسیب های اجتماعی ممانعت به عمل آوریم.

محبی با بیان اینکه استان کهگیویه و بویراحمد که نماد قبایل هستند می توانند در این راه گام های موثری بردارند، اضافه کرد: رهبری در این مورد به نقش مردم که مورد تایید دستگاههای ذیربط است توصیه داشتند و زنگ خطری که در کشور وجود دارد که کوچکترین نزاع به قتل رسیده و خانواده هایی داغدار شدند که از یک اختلاف جزیی و کوچک نشات گرفته است.

وی  افزود: این موضوعات را می توان با حضور همین ریش سفیدان التیام بخشید و فضاهای مجازی باعث شده که جمع تناقضات در جامعه را می بینیم و ضریب نفوذی در کشور دارند که ظریب استفاده از کاربرهای اجتماعی بالای 45 میلیون نفر است که می توان از ظرفیت این فضاهای مجازی را جهت تشریک مجازی بکار گرفت.

 

دبیر ستاد صبر کشور با اشاره به پایان نامه های دانشگاهی یادآور شد: الان انبوهی از پایان نامه هایی در کشور است که مقصر را مسوولان می دانیم که سمت و سویی مشخصی ندارند و نیازهای علمی و پژوهشی باید احصاء بشود و چه خوب و بهتر است که این پایان نامه ها در مسیر اجتماعات پیگیری شود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند یکی سبک زندگی اسلامی و دوم آسیب های فرهنگی و اجتماعی که این آسیب ها باید از ریشه حل شود و استفاده از روحانیون و مساجد که باید به یک پایگاه غنی در حوزه های اجتماعی تبدیل گردد.

 

محبی تصریح کرد: ما در جلسه ای که با حضور شهرداران سراسر کشور داشتیم گفتیم یک خیابان پرترافیک را به نام صبر نامگذاری کنیم و در برابر این نامگذاری با فرهنگ سازی صبر و حوصله خود را بالا ببریم و چقدر المان های شهری و مبلمان های شهری که داریم به مردم احساس آرامش می دهد و امیدواریم که شهرداران از حضور نخبگان و بزرگان استفاده کنند.

وی افزود: ستاد صبر مربوط به حوره قضایی نیست بلکه به همه مردم تعلق دارد و امید است که همه بزرگان این ستاد را جهت تکریم حوصله و صبر همراهی نمایند.

 

در ادامه نیک نژاد یکی از معتمدین استان گفت: جناب مزارعی الآن حتما قضاتی دارید که به عنوان ریش سفید در کنار قضات جوان قرار دهید تا نحوه برخورد با متهم را بیاموزند و سال هاست که بازنشسته آموزش و پرورش هستم و همکاری داشتم که هیچگاه با رای انداختن در صندوق انتخابات هم عقیده نبودیم.

این معتمد هم استانی تصریح کرد:وی در این آخر عمری به من چند ساعت تدریس در دانشگاه محبت نمود که من گفتم برادر چطور به من اعتماد کردی که این کار را برای من انجام دادی؟ وی در جواب گفت من امروز از شما رفتاری دیدم که دوست دارم دانشجویان و اساتید جوان این نحوه رفتار از شما بیاموزند وگرنه پول این خق التدریسی پول بنزین شما از درب خانه تا دانشگاه هم نمی شود.

وی افزود: خون را با خون نمی شود شست بلکه آنچه خون را می شوید عفو و بخشش است و باید با عطر خوش صبر و استقامت بوی زباله های بجا مانده را تحمل کرد.

در پایان این جلسه طی آیینی از سوی دکتر صادقی معاون حقوقی قوه قضاییه از دهرابپور به عنوان اسوه صبر و استقامت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی