نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. دى 1396 - 7:55
سوز سرمای صبح یاسوج بر دستان کرخت شده کارگران پسماند شهری چنان سنگینی می نماید که در جواب اولین پرسش ما که چندماه حقوق نگرفته اید ناله ای از سر ناچاری بیرون کشید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ هنگامی که در سطح شهر قدم می زنیم و  به تمام  زوایای  زندگی شهری  نظری  می افکنیم  به وضوح می بینیم که نقش کارگران شهرداری و خدمات شهری غیرقابل کتمان است. اگر بخواهیم  شهر را در یک کادر مجزا تعریف نماییم به درستی به این مهم دست می یابیم که وجود لاینفک خدمات شهرداری در این صحنه مشهود است و ایفای  زحمت کشان این عرصه بیش از پیش نمود پیدا می کند.

پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل با نگاهی به این موضوع و پیگیری وضعیت زندگی و معیشتی کارگران خدمات شهری با انجام مصاحبه های اختصاصی با این قشر زحمتکش در سطح شهر یاسوج به این نتیجه رسیده است که وضعیت نابه هنجار معیشتی این تلاشگران  در پی پایین بودن حقوق و دستمزد در قبال انجام وظایف محوله و همینطور تعریف نشدن وضعیت نامناسب مزایایی از قبیل اضافه کاری، تعطیلی و سایر مزایایی دیگر از قبیل عیدی و سنوات است که در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

قبل از اینکه بخواهیم به حقوق حقه این کارگران زحمت کش تاملی از سر تاسف داشته باشیم باید به این نکته مهم و ناراحت کننده اشاره نماییم که متاسفانه روند واگذاری شرکت های خدماتی به پیمانکاران ذینفع چنان در دستور کار قرار گرفته است که اگر کارگران تحت الامر بخواهند راجع به نحوه دستمزد و سایر مزایای الحاقی شان در ملاعام گلایه و شکایت کنند دیگر جایی برای ماندن و کار کردن  در پیمانکاری مزبور را نخواهند داشت و همین امر موجب می شود که حقوق جمع کثیری از کارگران زحمت کش بدون  کمترین  توقعات در زیر بی تدبیری بعضی از مسئولان پایمال گردد.

سوز سرمای صبح یاسوج بر دستان کرخت شده کارگران پسماند شهری چنان سنگینی می نماید  که در جواب اولین پرسش ما که چندماه حقوق نگرفته اید ناله ای از سر ناچاری بیرون کشید و با مالیدن دست هایش به هم گفت: تضییع  حقوق زن و بچه های ما خوردن ندارد و کسی که در این راه از پایمال کردن حقوق طبقه ضعیف جامعه دریغ نمی ورزند مطمئنا روزی باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

 

کارگران خدمات شهری در ادامه افزودند: از آبانماه تا کنون از گرفتن حقوق محروم مانده ایم و برای گرفتن حتی نان برای خانواده در معذورات زندگی جا مانده ایم. تعطیلات هفتگی و مناسبت ها برای ما چیزی گنگ و تعریف نشده است و در ازای روزهای تعطیلی و شیفت کاری در روز جمعه فقط 90000 هزار ریال معادل 9 هزار تومان و آن هم با تاخیر چندماهه  پرداخت می گردد.

 

درد و ناراحتی این قشر زحمتکش به همین جا ختم نمی شود و با اظهار گلایه به نحوه واریزی بیمه که هر ماه با چندین روز بالا و پایین از پرداخت ماهیانه ای بیمه محروم می مانیم  که این کسورات پرداختی بدون هیچ مرخصی استعلاجی و یا غیبتی صورت می پذیرد.

این قشر زحمت کش و کم ادعا راجع به پرداختی سنوات و عیدی هایشان که در پایان سال می تواند گوشه ای از مشکلات خانوادگی شان را حل نماید باز متاسفانه بدون در نظر گرفتن قانون اداره کاری با پرداختی محدود روبرو می شوند.

 

به هرحال؛ به درستی در مقابل این همه گلایه و شکایات طبقه زحمت کش جامعه چه کسانی باید جوابگوی این همه درد و رنج باشد و آیا متولیان امر که در حوزه شهرداری و خدمات شهری انجام وظیفه می نمایند می توانند در برابر کارگران خدمات شهرداری جواب درستی بیابند؟!

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی