نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. دى 1396 - 12:47
نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار بود افزایش قیمت حامل های انرژی تغییری در زندگی مردم داشته باشد 2/5برابر شدن قیمت بنزین یا 5 برابر شدن درآمد دولت یازدهم نسب به دولت نهم و دهم از یارانه ها باید اثر خود را نشان میداد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ دبیر جبهه فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد  در گفتگو با  باشت نیوز، ضمن اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی   یک لایحه بوده که به مجلس داده شده است و امیدواریم که مجلس بتواند آن را اصلاح کند.

 

ستار هدایتخواه تصریح کرد: پیشنهادی که دولت در لایحه بودجه داده است نشان دهنده بی برنامه ای دولت برای حل مشکلات کشور است و به بهانه این که بخواهیم اشتغال زایی کنیم ضد اشتغال عمل می کنند.

 

وی افزود: طبق بررسی کارشناسان افزایش قیمت حامل های انرژی باعث بیکاری 360 تا 480 هزار نفر از شاغل ها در کشور می شود.حالا طرحی که خود، ضد اشتغال است چگونه می تواند اشتغال ایجاد کند؟؟

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی  مشکل اشتغال را تنها نقدینگی ندانست و گفت: باید بستر هایی را دولت فراهم کند که بخش خصوصی در این قسمت ورود پیدا کند و متاساسفانه دولت نتوانسته اینکار را انجام دهد.

 

دبیر جبهه فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد دولت را به دلیل بی برنامه ای و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی که مورد توجه مقام معظم رهبری است مورد انتقاد قرار داده و اظهار کرد: توجه نکردن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باعث شده این افراد این لایحه ها را مطرح و باعث بحث و جدل شود.

 

 

ستارهدایتخواه خطاب به دولت گفت: اگر به یکی از سیاست های اصول 44 که همان اقتصاد مقاومتی که رهبری اعلام فرموند ؛ آن هم پرهیز از خام فروشی بود و تلاش می کردند یک میلیون بشکه از نفت هایی که خام فروشی می کنند ،در داخل کشور تبدیل به فراورده های نفتی کنند هم ارزش افزوده بسیار بیشتری داشت و هم ضمینه اشتغال تعداد زیادی از جوان های کشورمان را فراهم می کرد.

 

وی ادامه داد: دولت اگر این موضوع را حل نکند پیامدها و مشکلات بیشتری را در پیش خواهد داشت .در دولت یازدهم قیمت بنزین از 400 تومان به 1000تومان رسید یعنی درآمدهای ناشی از یارانه ها 2 و نیم برابر شد .

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: از آن طرف هم قیمت جهانی نفت به یک دوم و یک سوم رسید .وقتی 2/5 را ضرب در یک سوم کنیم به این معناست که درآمد دولت یازدهم از یارانه به نسبت از دولت نهم و دهم  حداقل پنج برابر شده است.

 

 

هدایتخواه عنوان کرد: به نسبت دولت نهم و دهم چند میلیون نفراز یارانه بگیران را دولت یازدهم نیز حذف کرده بود ولی یارانه ها هیچ تغییری نکرد!!

 

وی افزود: اگر قرار بود افزایش قیمت تغییری در زندگی مردم داشته باشد 2/5برابر شدن قیمت بنزین یا 5 برابر شدن درآمد دولت از  یارانه ها باید اثر خود را نشان میداد .

 

 

دبیر جبهه فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: اگر قیمت بنزین را 1500 تومان کنند آثار تورمی بخش های اقتصاد خواهد بود چه بخش هایی از حوزه اشتغال را میتوان در این قضیه حل کنند؟؟

 

وی افزود: دولت به دلیل بی برنامه گی و نداشتن برنامه اقتصادی مناسب ،روشن ،مدوم و کارشناسی شده عمیق دست به چنین اقداماتی میزند که خیلی هم مورد انتقاد کاردان ها و کارشناسانی است که این مسائل را دقق و عمیق مورد بررسی قراد می دهد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

دوره تو هم دیگه تموم شده

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی