نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1396 - 9:05
مدیر کل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد: هزینه تعویض کارت ملی برای افرادی که توان حرکتی ندارند و با اجرای سیستم سیار صورت می پذیرد، بخشی از حق الزحمه اداره پست را از افراد متقاضی نمی گیرند و به جای 31 هزار تومان، 21 هزار تومان پرداخت می نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ چند سالی ست که از داستان تعویض کارت ملی قدیمی و جایگزین کردن کارت هوشمند می گذرد و هنوز این سریال بصورت نیمه کاره برای شهروندان در حال اجرا است. اگر بخواهیم از کم و کیف این گونه دستورالعمل های اجرایی آگاه شویم و ان را مورد نقد قرار دهیم باید علاوه بر دریافت هزینه از مردم اتلاف وقت و سایر هزینه های جانبی را بر آن بیفزاییم.

 

به نظر می رسد که اکثریت مردم از انجام چندباره اینگونه تعویض ها آنچنان به ستوه امده اند که دیگر رغبتی برای اجرای مجدد آن ندارند و در این راه دچار یک نوع سیاست زدگی مسئولان و متولیان امری شده اند که شاید می توانستند از چند بارگی چنین قوانین اجرایی برای رعایت حال مردم بخصوص طبقه بی بضاعت جامعه جلوگیری نمایند.

 

طبق آخرین اعلامیه از سوی دولت، سال 1396 آخرین مهلت برای افرادی هست که هنوز اقدام به تعویض کارت ملی خود نکرده اند؛ بنابراین پایگاه خبری چهارفصل برای روشن شدن این موضوع مصاحبه ای با سید محمدعلی تقوی انجام داده است تا روند اجرایی این کار را برای مردم روشن نماید.

 

مدیرکل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد به چهارفصل گفت: مردم تا آخر سال 96 فرصت دارند که برای تعویض کارت ملی خود اقدام نمایند. سیستم سیاری برای افراد خاص نظیر معلولان و جانبازان که توان حرکتی ندراند در نظر گرفته شده است که با مراجعه به درب خانه آنها برای تعویض کارت ملی افراد مورد نظر اقدام خواهد نمود.

 

تقوی بیان کرد: هزینه تعویض کارت ملی برای افرادی که توان حرکتی ندارند و با اجرای سیستم سیار صورت می پذیرد، بخشی از حق الزحمه اداره پست را از افراد متقاضی نمی گیرند و به جای 31 هزار تومان، 21 هزار تومان پرداخت می نمایند.

 

وی ابراز نمود: افراد معلول که از توان حرکتی کم برخوردار هستند از طریق معرفی نامه سازمان بهزیستی و بنیاد شهید به ثبت و احوال از مزایای تعویض کارت ملی که با سیستم سیار پستی صورت می پذیرد استفاده خواهند نمود.

 

مدیر کل ثبت و احوال گهگیلویه و بویراحمد اشره نمود: اگر بخواهیم هزینه تعویض کارت ملی را به صورت مجزا تفکیک نماییم 20 هزار تومان تعرفه دولتی 9 هزار تومان هزینه پیش خوان دفاتر دولتی و 2 هزار تومان برای تحویل کارت ملی هوشمند ایجاد شده است.

 

محمدعلی تقوی گفت: کارت ملی جایگزین کارت سابق می شود و کارت های ملی سابق تا پایان سال بیشتر اعتبار ندارند چون خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می گردد سازمان امور استخدامی تمام دستگاهها را مکلف کرده است که احراز هویت آنها از طریق سامانه هوشمند انجام بپذیرد و به این معنی است که ارائه شناسنامه و کپی دیگر کارت ها از گردونه خدمات دولتی حذف می شوند.

 

تقوی افزود: تعویض شناسنامه الزامی نیست ولی تعویض کارت ملی که به جای آن کارت هوشمند صادر می شود ضروری ست و کارت ملی قدیمی تا پایان سال بیشتر اعتبار ندارد و از سال آینده کلیه خدمات دولتی از طریق کارت هوشمند صورت می پذیرد.  چنین کارت هایی کد دارند که با حذف کارت های قدیمی، کسانی که اقدام به تعویض کارت ملی خود نکرده اند در مراجعه به ادارات و سازمان ها برای انجام خدمات با مشکل مواجه خواهند شد.

 

وی ادامه داد: کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال صادر می شود، بنابراین توصیه می شود افرادی که اصلا صاحب کارت ملی نشده اند و یا دارای کارت ملی قدیمی هستند حتما در این فرصت باقیمانده تا آخر سال 96 برای اخذ کارت ملی هوشمند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت و احوال اقدامات لازم را به عمل آورند تا در آینده دچار مشکل  در ارائه خدمات نشوند.

 

با انجام مکاتباتی که با سازمان بهزیستس و بنیاد شهید انقلاب اسلامی داشته ایم معلولان کم حرکت و جانبازانی که توانایی تحرک را ندارند افراد مورد نظر با هماهنگی این ادارات شناسایی و با مراجعه سیستم پست سیار ارائه خدمات را برای تعویض کارت ملی هوشمند با تخفیف در حق الزحمه اقدام خواهند نمود.

 

مدیرکل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: با آخرین رایزنی ها که با اداره پست داشته ایم در تلاش هستیم که همین سیستم سیار پستی را به روستاها ببریم تا با ارائه خدمات مورد نظر جهت تعویض کارت ملی هوشمند از اتلاف وقت و مخارج اضافی مردم فهیم روستایی- عشایری  و دور افتاده از مرکز استان و شهرستانها  جلوگیری نماییم.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی