نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1396 - 7:30
مسوول کانون فرهنگی تربیتی رهپویان وصال تصریح کرد: داستان زن سالاری و مردسالاری از خودخواهی نشات می گیرد و ازدواج های زن سالار و مرد سالار که آن سوی مرزها سالار نیست خیلی موفق تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ شامگاه امشب جلسه "یک دانشجو، یک همسر ایده آل" به همت انجمن مستقل دانشجویان و با  حضورحجت الاسلام سیدمحمدانجوی نژاد در سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردید.

 

مسوول کانون فرهنگی تربیتی رهپویان وصال در این جلسه با اشاره به مسئله ازدواج گفت:  اولین نکته این است توقعات خود را نسبت به داستان های افسانه ای و سینجرلایی کم کنید.  آدمهای خوب داریم و بد هم داریم توقعات خود را نسبت به ازدواج کم کنید.

 

وی افزود: دنبال چه چیزی هستیم، قبل از اینکه به سمت ازدواج می رویم باید تعدیل توقعات داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین انجوی نژاد بیان کرد: انسان وقتی تشنه است، بسیار به دنبال رفع تشنگی می رود و انسان تغییر فکر دارد.

وی تصریح کرد:در مبنای اول ازدواج برخی خودمحور و خوخواه هستند و انتخاب هایی که بر این مبنا هست به بن بست و دعوا می رسد.

 

مسوول کانون فرهنگی تربیتی رهپویان وصال تصریح کرد: داستان زن سالاری و مردسالاری از خودخواهی  نشات می گیرد و  ازدواج های زن سالار و مرد سالار که آن سوی مرزها سالار نیست خیلی موفق است.

وی ابراز داشت: فردی که در اوج منیت زندگی می کند باید کسی را انتخاب کند که با او خیلی فاصله داشته باشد و انسان های معامله گر که خیلی زیاد هستند که قرآن آن را تایید می کند و نوعی معامله باخدا است و این ها کسانی هستند که به تعبیر این ضرب المثل برای کسی تب کن که برای تو بمیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین انجوی نژاد با اشاره به روند زندگی گفت: زندگی برپایه عشق و محبت بنا می شود نمیدانم چه اصراری داریم که زندگی مان برپایه عاشقانه برپا شود و از عقل و منطق دور می شویم.

 

وی افزود:  ما باید با حساب و کتاب زندگی را آغاز نماییم و در مقام معامله گر عمل نماییم و چنین افرادی وقتی به مرحله پدر و مادری می رسند موفق تر هستند و عشق و عاشقی تز مد افتاده و نباید ادای آن را دربیاوریم برای اینکه بعدا در زندگی شکست نخوریم باید بر پایه استدلال و منطق همسر ایده آل مان را انتخاب نماییم.

 

مسوول کانون فرهنگی تربیتی رهپویان وصال تصریح کرد: آدمها چون دارای فطرت پاک هستند فکر می کنند با عشق خالی می توانند زندگی کنند و وقتی بزرگ می شوند چشم هم چشمی ها در داستان عاشقی شان رنگ می بازد.

وی بیان کرد: عشق چه اثراتی در زندگی دارد؛ عشق تمرکز می آورد و در پشت آن هیچ چیزی را نمی بیند و دوم خوش بینی می آورد و در  بیشتر مراحل از خواستگاری تا ازدواج با دید بدبینانه شروع می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین انجوی نژاد با بیان اینکه عاشق آنقدر غرق در عشق است که هیچ چیز را نمی بیند، گفت: عشق تکیه بر اصرار پذیری دارد و عشق شیدایی است و داستان محبت نیست.

 

وی در ادامه گفت: زندگی واقعی و الهی بودن با عاشقانه بودن شکل و معنا می گیرد و با هیچ مورد دیگری قابل توجیه پذیری نیست و  آخرین اثر عشق آرامش می آورد در زندگی یک آرامش و دیگری آسایش داریم که بین آنها باید فرق قایل شد خیلی از بندگان بزرگ آسایش آرامش ندارند.

مسوول کانون فرهنگی تربیتی رهپویان وصال تصریح کرد:  آن کس برای زندگی آرامش می آورد که عاشق است و به دنبال آن توقع کمترمی شود و اغلب مشکلات در ازدواج اولا اینکه اهل معامله بعد به دنبال آسایش هستیم و از آرامش غفلت می ورزیم.

 

وی تصریح کرد: سطح زندگی و سبک آن مانع ازدواج گردیده است و الزام کردن افراد برای ازدواج منطقی نیست به طوری که  زندگی های بدون شادابی بخاطر اینکه عاشقانه نیست از هم می پاشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین انجوی نژاد بیان کرد: اگر با کسی احساس آرامش می کنید به بهانه آسایش او را رد نکنید و به بهانه نداشتن خانه، ماشین و ... دست رد به سینه وی نزنید.

 

وی اضافه کرد: الزاما وسایل آرامش نمی آورد ولی ازدواج برای انسان برکت می آورد و  آدم آنقدر بزرگ است که بدون هیچگونه آسایشی آرامش داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی