نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1396 - 11:27
استان کهگیلویه و بویراحمد از گزند آفت رسانه ای در امان نبوده و با ورود رسانه ها و سایت های خبری مجازی بیش از حد متعارف موجب شده است که در این راستا تناقض گویی به وفور رشد نماید و با ارائه آمار اشتباه در حوزه های مختلف، سلامت افکار مردم وادی زاگرس نشین را به مخاطره بیاندازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در دورانی زندگی می کنیم که فضای مجازی بر فضای حقیقی چیره گردیده و تقابل چهره های حقیقی در مقابل رسانه های اینترنتی رنگ باخته است. در یک بازیابی میدانی از نحوه عملکرد رسانه های خبری و کم و کیف انها در بعد رسالتی که بر دوش آنها واگذار گردیده است نشانه فرار ازاخلاق و هم اندیشی در جهت تعالی و رشد تفکرات اجتماعی موج می زند.

ورود رسانه ها به مبحث سیاست و به خدمت درآمدن مطامع احزاب مختلف یکی از نشان های از منزلت افتاده مقام ارزشی رسانه ها است  که این روزها در بدترین حالت خویش دست و پا می زند. مجوز بیش از حد استاندارد امتیاز رسانه ای وعدم نظارت کافی در فضای مجازی از دلایل رو به خطا رفته این مقوله است که جامعه سیاسی و اجتماعی  را با چالش بزرگ شک و تردید در وادی راست آزمایی مواجه ساخته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای کمتر توسعه یافتگی در سطح کشور است که رشد رسانه ها بنا به مقتضیات زمانی و مکانی زودتر از موعد مقرر فزونی یافته است. استقرار فضای رسانه ای در این استان هنوز نتوانسته است به وظیفه ذاتی خویش که بیشتر در خدمت رسانه ای کردن محرومیت این استان بی برخوردار از امکانات اولیه است  عمل نماید و بیشتر به عنوان بلندگوی رسانه های حزبی و جناحی تنها به فکر مطامع سیاسی خود می اندیشند.

تکثر فضاهای رسانه ای و سایت خبری مجازی و آلوده شدن آنها با فضای سیاست روزمرگی موجب شده است که مردم اعتماد خویش را به جامعه رسانه ای از دست داده و با نگاهی از روی بی اطمینانی و بی اعتقادی بعد رسالت سنگین آنها به زیر سئوال برود. هنگامی که آگاهی بخشی و اثرگذاری فضای رسانه ای در تقابل اندیشه های حزبی و ورود به سیاست های بی قید و بند به منشور اخلاقی رنگ ببازد مطمئنا قرب و شان این رسالت اثر گذاری بیش از پیش به تنزل و رو به افول می گراید.

سلامت روحی و روانی جامعه هنگامی با تشویش اذهان توام گردد بناگاه روحیه جامعه پذیری و تطبیق آن با معیارهای شهروندمداری به تضییع حقوق شهروندی انجام می پذیرد. تکامل و رشد آگاهی مردم در زیر سایه انتقاد به جا و تنویر به موقع حوزه خدمات رسانی سلامت یک جامعه را تضمین می کند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا از گزند آفت رسانه ای در امان نبوده و با ورود رسانه ها و سایت خبری مجازی بیش از حد متعارف موجب شده است که در این راستا تناقض گویی به وفور رشد نماید و با ارائه آمار اشتباه در حوزه های مختلف، سلامت افکار مردم وادی زاگرس نشین را به مخاطره بیاندازد.

 

آنچه در این مقال پر سر وصدا قابل بحث و بررسی است همانا به خدمت درآمدن این فضاهای رسانه و مجازی برای بدست آوردن مطامع شخصی و رسیدن به اهداف گروهی است که گاها از مرامنامه اخلاقی و ادای دین به رسالتی که بر دوش آنها گذاشته شده است غفلت می ورزند.

امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به معیار جمعیتی و وسعت جغرافیایی واگذاری اکمتیاز رسانه ای بیش از اندازه صادر گردیده ودر مقابل حس بدبینی و بی اعتمادی به خاطر تناقض گویی و نظریه پردازی های متفاوت به اوج خویش رسیده است  که سمت و سو ی آنها اهداف مشخص و معینی را دنبال نمی کند.

وقتی خبرها و اتفاقات روزمره در سطح استان و شهرستانها را دنبال می نماییم با مراجعه به سایت های مختلف در می یابیم که نحوه قلم زنی و نگارش فضاهای رسانه چنان با هم اختلاف دارند که برای تشخیص درست و یا نادرستی آن با مشکلات ذهنی و دغدغه های فکری روبرو خواهی شد.

به هرحال؛ برای رسیدن به یک جامعه سالم و برخوردار از فضاهای اینترنتی سالم که این روزها آخرین اتفاقات را در جهت آگاهی بخشی مردم یک منطقه برعهده دارند باید با تعریف حدود و مرز و تبیین رسالت وزین رسانه ای از بعد اخلاقی را آشکار ساخت.

نظارت کافی و دقیق از سوی متولیان امر استانی و برخورد به موقع با سایت های خبری و فضاهای مجازی تشنج زا که افکار عموم را به سمت و سوی تشویش سوق می دهد می تواند در سالم بودن و پاک زیستن اندیشه های مردم اثربخشی خارق العاده ای داشته باشد و با برقراری فضای اعتماد و حس همگرایی راه عبور اندیشه های مطامع گر را در جهت رسیدن به اهداف شخصی و گروهی مسدود نمود تا جامعه ای عاری از فضاهای هنجارشکن را برای آینده ای بهتر دنبال نماییم.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی