نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. آذر 1396 - 13:43
نزدیک به 900هکتار از اراضی شهر لیکک بر اساس نقشه اصلاحات ارضی به نفع دولت مصادره شد و ساخت ساز در این شهر را با مشکل جدی مواجه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ نزدیک به 900هکتار از اراضی شهر لیکک بر اساس نقشه اصلاحات ارضی سال 1342 به نفع دولت مصادره شد و ساخت ساز در این شهر را با مشکل جدی مواجه کرد.

این مشکل که نزدیک به 10 سال است مسئولان شهرستان از آن با خبر بودند، حل نشده باقی ماند تا اکنون با تاسیس اداره راه و شهرسازی در شهرستان بهمئی، شاهد سند خوردن تمامی این اراضی به نام این اداره نوپا باشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی ظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آوای ماغر، این خبر را تایید کرد.

علی خوبی نژادیان گفت:نزدیک به 900هکتار از اراضی شهر لیکک منابع ملی اعلام شدند که 250هکتار آن در داخل و نزدیک به 650هکتار دیگر در حریم اطراف شهر لیکک قرار دارد.

وی  افرود: تمامی اراضی هر شهر که طبق نقشه های رسمی کشور منابع ملی اعلام شدند، از لحاظ قانونی اداره راه و شهرسازی صاحب آنها می باشد.

اداره راه و شهرسازی بعد از تملک اراضی مردم، دو نفر را استخدام کرد تا در قالب نیروی گشت و به صورت مداوم در سطح شهر حضور داشته و اجازه هیچگونه ساخت و سازی در محدوده اراضی تصرف شده، به مردم ندهند.

براساس اعلام نظرات مردم و مسئولان، در صورت رفع نشدن این مشکل، مردم باید برای رسیدن به سند مالکیت اراضی خود قیمت به روز زمین ها را پرداخت کنند.

این اقدام دولت مشکلات زیادی را در سطح شهر نوپای لیکک به وجود آورد که مهم ترین مشکلات مربوط به اخلال شدید در خرید و فروش زمین ها و توقیف ساخت و ساز در این شهر می باشد.

شهروندان بهمئی در مصاحبه با خبرنگار آوای ماغر، در اعتراض به این تصمیم دولت، خواهان پیگیری جدی مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکل شدند.

فیلم زیر مصاحبه شهروندان بهمئی در اعتراض به این تصمیم دولت می باشد:
 

 
 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی