نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آذر 1396 - 14:03
مناظره دارا کریمی نژاد فرماندار لنده و محمد جهانبخش بخشدار سابق شیراز به مناسبت روز دانشجو ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از کهگیلویه؛  مراسم روز دانشجو با حضور تعدادی از مسئولین و با مناظره فرماندار لنده و بخشدار سابق شیراز و نماینده جنبش عدالت خواهی با موضوع "بررسی رفتارهای متقابل دولت ها و جنبش های دانشجویی بعد از انقلاب" در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دهدشت برگزار شد.

در ابتدای مناظره هر دو فرد مناظره کننده به چگونگی تشکیل و اهداف جنبش های دانشجویی از قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب پرداختند.

محمد جهانخش گفت: جنبش دانشجویی مهمترین خصیصه آن مسلمان بودن و انقلابی بودن است.

وی ادامه داد: جنبش یک حرکت منظم، تشکیلاتی و دارای ایدیولوژی است و جنبش دانشجویی قبل از انقلاب وجود داشته است.

دارا کریمی نژاد با تشریح جنبش های مختلف در دهه های قبل و بعد از انقلاب افزود: در دوران سازندگی دانشجویان نسبت به فضای حاکم بر دانشگاه و نبود عدالت عمومی گلایه و اعتراض داشتند.

دهدشت

فرماندار لنده اظهار گرد: در سال های ۷۶ تا ۸۰ اوج فعالیت جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها بود و فضای دانشجویی کاملا فعال و پویا بود.

وی با بیان اینکه کار به  شعار عبور از خاتمی را برخی از همین دانشجویان در سال های ۷۶ تا ۸۰ دادند گفت: مطالبات دانشجویان بسیار بالا رفت که همین تحرکات باعث شد کم کم جنبش های دانشجویی رو با افول برود.

کریمی نژاد با بیان اینکه در دولت نهم و دهم جوری بود که مطالبات حداقلی دانشجویان نیز برآورده نمی شد افزود: نزدیک به هزار و ۷۰۰ دانشجو ستاره دار داشتیم که فشار بسیاری بر دانشجویان وارد شد.

جهانبخش با اشاره به اینکه آقای کریمی نژاد گفتند اوج فعالیت های دانشجویی در دهه ۷۰ و ۸۰ بود که ما می گوییم خوب درست است افزود: اما آیا این فعالیت های دانشجویی در راستای حرکت های انقلاب اسلامی بوده است؟

دهدشت

بخشدار سابق شیراز با اشاره به خبر یکی از خبرگزاری ها که وی را اصولگرا معرفی کرده بود گفت: من اصولگرا نیستم و اصول گرایی به معنای رواج را قبول ندارم و این عناوین را قلابی می دانم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر دو جریان سیاسی به نفع منافع خود و نه مردم در حال حرکت هستند.

جهانبخش ادامه داد: شما که فرمودید از سال ۸۴ فضای دانشجو افت کرده است، عکس احمدی نژاد را در دانشگاهی که خود عضو هیات علمی این دانشگاه بود پاره کردند اما نیامد مثل خاتمی خطاب به یکی از دانشجویانی که به وی اعتراض داشت بگوید که این دانشجو را از دانشگاه بیرون می کنم.

دهدشت

کریمی نژاد گفت: بنده با افتخار اعلام می کنم که یک اصلاح طلب هستم اما در همیشه و در زمان فرمانداری هم همه جریان ها را می بینم.

فرماندار لنده افزود: آن چیزی که جامعه ما را از بعد سیاسی عقب انداخته این است که شخصی میاد کشور را به نابودی می برد و بعد می گوید من از هیچ حزبی نیستم.

وی ادامه داد:  دولت خاتمی یکی از پاکترین دولت ها از لحاظ مفاسد اقتصادی و دولت پاک دستان بود.

کریمی خاطر نشان کرد: همه می دانند که حجاریان کسی نیست که از این حرف ها بزند و بگوید جنبش دانشجویی مفت است و هرگز چنین حرف هایی نخواهد زد.

دهدشت

جهانبخش گفت: ما مفهوم آتش به اختیار را نباید لوس کنیم و آتش به اختیار به فرمایش رهبری به معنای کار تمیز فرهنگی است و حرکت بسیار ارزشمندی است.

بخشدار سابق شیراز گفت: جنبش دانشجویی هدف رسیدن به حقیقت و کسب حقیقت را دارد و اگر فضای حزبی در دانشگاه حاکم شود استقلال دانشجویان از بین می برد.

کریمی نژاد اظهار کرد: من گفتم یکی از دلایلی که در دانشگاه فضای دانشجویی با افت روبرو شده است این است که در فضای کلی کشور حزب های سیاسی وجود و فعالیتی نداشته اند.

فرماندار لنده با بیان اینکه از آسیب های تشکل های دانشجویی است که پیرو حزب های سیاسی شوند گفت: اگر دانشگاه کم تحرک است دلیلش این است تشکل های حزبی و مدنی در جامعه وجود ندارند.

دهدشت

وی ادامه داد: نبود احزاب در جامعه مشکلاتی را به وجود آورده است و اندیشه ها باید شناسنامه داشته باشند.

کریمی نژاد خطر نشان کرد: دانشجویان نسبت به تحولات جامعه بی تفاوت شده اند و آستانه تحمل بالا رفته است و نسبت به فساد های اقتصادی و جامعه بی توجه شده اند.

کریمی نژاد در پاسخ به سوالات جهانبخش گفت: رئیس جمهور فعلی را ما یک اصلاح طلب می دانیم و آقای لاریجانی را هم یک معتدل نزدیک به اصلاحات می دانیم و سیاست اصلاحات هم جذب حداکثری است.

جهانبخش با پرسش این سوال که آیا جاسوس تیم مذاکره کننده را شناسنامه دار می دانید یا نه؟ گفت: سند برجام و الحاقیات آن را محرمانه نگه داشتید، سند ۲۰۳۰ را محرمانه نگاه داشتید بعد چطور می گویید که معتقد به مشارکت و فعالیت تشکل های مردمی هستید؟

دهدشت

کریمی نژاد گفت: ما برای تمام پرسش ها جواب داریم و هویت و عملکرد ما مشخص است و معتقدیم که همه مسئولان باید نقد شوند.

فرماندار لنده با اشاره به برجام گفت: ما یا نمی بینیم و یا خودمان را به ندیدن می زنیم در همین دهدشت به خاطر نبود برنج در عروسی ها ماکارونی درست می کردند.

وی ادامه داد: خیلی از حرف ها تخصصی است اما با همبن برجام تورم ۵۰ درصدی کنترل شد و ریل اقتصادی در حال حرکت است.

کریمی نژاد افزود: اگر سند ۲۰۳۰ را که خیلی افراد اطلاعی از آن ندارند و با اخبار ۲۰۳۰ اشتباه می گیرند را مطالعه کنید نکات خوبی درباره محیط زیست و ... دارد

وی ادامه داد: برخی ابهامات سند ۲۰۳۰ که مقام معظم رهبری نیز گفتند باید مطالعه و برطرف می شد.

فرماندار چرام گفت : مگر این جاسوس تیم مذاکره کننده را کی آورده است؟ و قطعا در  این یک سال نیامده و ۲۰ سال است که شاید دارد کار می کند.

جهانبخش با بیان اینکه آقای کریمی حرفاشون رو زدند و موقعی که به پاسخ گویی رسیدند می گویند که در تخصص می نیست  گفت: خود رئیس جمهور شناسنامه مشخصی ندارد و معلوم نیست به کدام حزب تعلق دارد.

دهدشت

بخشدار سابق شیراز خاطر نشان کرد: کل حضور من در وزارت کشور نزدیک به یک سال کار کردم و در اعتراض به برخی اتفاقات آن دوران استعفا دادم و بیرون آمدم.

کریمی نژاد گفت: یکی از مشکلات این کشور این است که از تمامی مباحث صحبت می کند و خود را کارشناس همه مسائل می داند بنده در حوزه تخصصی خود صحبت می کنم.

فرماندلر لنده درپایان با اشاره به اینکه نقد و پیگیری امور یکی از رسالت های مهم دانشجویی است افزود: رفع محرومیت و مظلومیت کهگیلویه بزرگ باید جز مطالبات مهم دانشجویان باشد.

 
 
 
انتهاي پيام/
برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی