نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1396 - 13:34
ترافیک به عنوان یکی از مهمترین معضلات شهر یاسوج که در حال حاضر در ساعات خاصی از روز اوج می گیرد و می تواند در آینده نزدیک با روند رشد جمعیت مرکز استان به عنوان مشکل غیر قابل کنترلی در مرکز استان پدیدار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ ترافیک یکی از مشکلات اجتماعی در جوامع امروزی و در شهرهای بزرگ می باشد که خود ناشی از عوامل مختلف می باشد، شاید سرمنشا مشکلات کنونی، زمینه تاریخی ایجاد شبکه معابر و رانندگی در ایران باشد. 

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور ایران است. مرکز آن شهر یاسوج است و با مساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

یاسوج یکی از شهرهای لرنشین جنوب غربی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر همچنین مرکز شهرستان بویراحمداست. یاسوج در جنوب غربی ایران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

ترافیک  به عنوان یکی از مهمترین معضلات شهر یاسوج که  در حال حاضر در ساعات خاصی از روز اوج می گیرد و می تواند در آینده نزدیک  با روند رشد جمعیت مرکز استان به عنوان مشکل غیر قابل کنترلی در مرکز استان پدیدار شود.

فرماندار بویراحمد 10 آبان ماه امسال بیان کرد: زیرساختهای متناسب با آینده شهر و بارترافیکی فعلی طراحی و احداث نشده و خیلی از معابر تقاطع ها وتاسیسات ترافیکی متناسب با اصول و ضوابط ترافیکی طراحی و احداث نشده است. 

با توجه به سخنان فرماندار بویراحمد می توان گفت که شهر یاسوج از یک نقشه کلی برای تنظیم بار ترافیک شهر بی بهره است و حتی فرهنگ سازی در این موضوع نیز وجود ندارد.

از سوی دیگر در حال حاضر کم عرض بودن خیابان های شهر یاسوج به این موضوع دامن زده است و به یکی از عوامل اصلی ترافیک شهر تبدیل شده است که در خیابان های میدان هفت تیر تا میدان جهاد، جمهوری، 60 متری، چهار راه هلال احمر و ... بیشتر از همه نمود پیدا کرده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد 4 آذر ماه امسال بیان کرد: ترافیک یکی از معضلات اساسی شهر یاسوج بوده و در برخی اوقات شبانه روز به ویژه ظهر و غروب نیز گره ترافیکی در مرکز و خیابان های اصلی آن ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش ترافیک شهر یاسوج، هم‌اکنون پروژه‌های پل سوم بشار، ادامه بلوار کشاورز، پل چهارم بر رودخانه بشار، توجه به میادین و پارک ها، بلوارها و تقاطع غیرهم سطح، یک طرفه کردن برخی از خیابان‌ها در برنامه کار شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نبود ناوگان عمومی عمومی در شهر یاسوج دیگر عامل این ترافیک است که در این حوزه نیز مدیریت خاصی برای برنامه ریزی و ساماندهی وجود ندارد که در مجموع علاوه بر ایجاد بار ترافیکی، باعث ایجاد تاکسی های مسافرکش که باید در سطح شهر اسکان داشته باشند می شود.

دیگر عامل به وجود آورنده ترافیک وجود داشتن تنها یک پل برای ارتباط بین دو منطقه مرکزی شهر یاسوج با منطقه اکبرآباد است که این پل نیز عمر خود را به پایان رسانده است و حتی در امور بحرانی یکی از نقاط حساس در نظر گرفته می شود. 

نستهن مقدم 4 آذر امسال اظهار کرد : علاوه بر مطالعه و تهیه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل یاسوج موارد دیگری شامل فرهنگ سازی، ایجاد پارکینگ، نصب تجهیزات و دوربین های کنترلی، زوج و فرد کردن تردد خودروها و ایجاد زیرگذر و روگذر نیز برای کاهش مشکلات ترافیکی این شهر در دستور کار مسئولان شهرداری است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در  این جلسه گفت: سه میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه و تهیه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر یاسوج اختصاص یافته است.

به هر حال این موضوع یکی از موضوعاتی است که اگر از همین امروز چاره ای برای آن اندیشیده نشود و فقط به حرف درمانی بسنده شود و گفتار ها فقط در میدان جلسات باشد بدون اینکه در میدان عمل وارد شویم تا چند سال آینده شاهد معضلی بزرگ در مرکز استان خواهیم بود که آن زمان حتی برای کنترل، برنامه ریزی و مدیریت آن دیر شده است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی