نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1396 - 14:09
امام جمعه شهر لیکک در مراسم یادواره شهدا:
شهدا به دنبال معرفی اسلام راستین بودند
امام جمعه شهر لیکک ظهر امروز در یادواره شهدای روستای امامزاده بابا احمد (ع) با تحلیلی از انواع برداشت ها از اسلام و تفکرهای موجود در کشور، شهدا را افرادی دانست که همیشه به دنبال معرفی اسلام راستین بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل ازآوای ماغر؛ امام جمعه شهر لیکک در یادواره شهدای روستای امامزاده بابا احمد(ع) با تاکید بر لزوم بزرگداشت نام و یاد شهدا در جامعه، گفت: شهدا چون عاشقان حضرت دوست بودند، درک مقام آن بزرگواران برای هر کسی کار ساده ای نیست.

 

حجت الاسلام افروغی انقلاب و نظام را مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا دانست و افزود: خوشبختانه همیشه در جامعه اسلامی ما روحیه شهادت طلبی وجود دارد ؛برای نمونه در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط منطقه، مدافعان حرم با فرماندهی سردار سلیمانی بر دشمنان تکفیری تا چنگ و دندان مسلح داعش پیروز شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: داعش با اوج وحشیگری و خباثت وارد میدان نبرد با اسلام شد و به قصد براندازی تفکر شیعی به صحنه آمد.

 

افروغی افزود: بعضی از جلادان داعش طلاب حوزه های علمیه وهابی بودند، بعضی  دیگر کسانی بودند که به جرم تجاوز به عنف محکوم به مرگ بودند و استکبار با یک قراداد آنها را به خدمت خود در آورد.

 

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: پیروزی بر داعش یک پیروزی عظیم بود که در واقع استکبار و صهیونیسم جهانی شکست خورد و باید به زودی به فکر نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین باشیم.

 

افروغی گفت:برای ما یک افتخار است که سربازی از کشور ایران به نام سردار سلیمانی از مرز ایران تا مرز قنیطره می رود بدون اینکه یک ویزا نشان دهد ؛این اعتراف تلخ را رسانه های صهیونیستی هم کردند.

 

امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه عزت آفرینی و اقتدار ایران اسلامی به دست سربازان گمنام شکل می گیرد، افزود: در درون کشور دو دیدگاه لیبرالی و انقلابی داریم ،انقلابی ها دو دسته اند که عده ای از ریش و پشم و عمامه و به نام شهدا، خون ملت را می کنند و ممکن است تعداد آنها 5یا 10نفر باشد.

 

افزوغی ادامه داد: اما یکدسته هم در این انقلاب گمنام هستند ؛افرادی که در این انقلاب اگر نامی،نانی و عزتی هست، تلاش جهادی آنان پشت این عزت است، اساس توسعه و اقتدار کشور به دست همین گمنام های انقلابی همچون شهدای موشکی و هسته ای قرار دارد.

 

وی گفت: برای نمونه محاسبات پیچیده موشکی برای ایران اقتدار آفرین است ؛اگر ضریب ایمنی را در مدرن ترین وسایل زمینی 2 و در ابزار هوایی 15 باشد، این ضریب در تجهیزات موشکی و نقطه زن 30 است، اشخاص گمنامی همچون تهرانی مقدم ها صاحبان اصلای انقلاب هستند که تا بعد از شهادت نام آنها را هم نمی دانیم اما ثمره خدمات آنها دشمنان را  از تجاوز به کشور نومید می کند.

 

افروغی با اشاره به جایگاه علمی ایران در جهان، خاطرنشان کرد: کدامیک پدر لیزر ایران را می شناسید؟ اینها مایه عزت و اقتدار ایران هستند که نه نان می خواهند، نه نام و نه مقام.

 

امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر اینکه شهدا مسیر صحیح را به ما نشان می دهند، گفت:امام حسین(ع) ظهر عاشورا نماز خواند، طرف مقابل هم همین کار را کرد، در ظاهر هر دو گروه هم برای مقابله با خوارج دین آمدند اما شهدای کربلا با گذشتن از همه داشته های خود، به ما یاد دادند که مسیر درست را انتخاب کنیم.

 

افزوغی افزود: شهدا انقلاب راستین را به جهان معرفی کردند و اگر انقلاب می شد اما شهید نداشتیم، انقلاب ما انحرافی بود.

 

امام جمعه شهر لیکک تفکر دیگر موجود در کشور را تفکر لیبرالی عنوان کرد و گفت: اعضای اتاق فکر لندن که در دوره ای وزیر مملکت هم بودند ؛اینان مسلمانند و شعبه مرتضی علی(ع)، اما مقابل نظام و انقلاب ایستادند و بخش اعظمی از طراحی فتنه 88 در اتاق فکر لندن توسط همان 9نفر انجام شد.

 

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: نمونه دیگری از اسلام انگلیسی در کشور، تفکر سید صادق شیرازی است که  17شبکه جهانی در دست دارد و به همان اندازه که تعصب غلط نسبت به شیعه و علیه سنی ها دارد، داعشی ها را در سربریدن شیعیان مصمم تر می کند.

 

وی گفت: انگلیس میلیاردها دلار پول در اختیار اینها می گذارد، حتی در قم هم جای پا باز کردند.

 

حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد: نمونه دیگر اسلام امریکایی، عربستان و اتحادیه عرب است که علیه ایرانی که حامی واقعی مستضعفین است، تصمیم می گیرند.

 

وی افزود: اسلام رحمانی بی خاصیت مانند خیلی از عرفان های انحرافی، نوعی برداشت از دین است که با همه نوع حکومت ها و استکبار در سازگار است.

 

امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه شهدا یک عرصه جهانی طی کردند، گفت: شهدا در جهان به دنبال معرفی اسلام راستین بودند  و ما هم باید مسیر شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی