نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1396 - 13:18
امام جمعه چرام گفت: تاکنون آمریکا به لطف الهی نتوانسته ضربه ای بزند و با توجه به تعبیر قرآن، آنها در نقشه های علیه اسلام ضرر کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از  چرام،  حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه شهر چرام در نماز جمعه این هفته شهر چرام عنوان کرد: پدیده های  اجتماعی می‌توانند عوامل گوناگون داشته باشند.

 

وی افزود:از جمله پدیده‌های اجتماعی نهضت و قیام سیدالشهداء  است که عواملی مثل دعوت مردم کوفه و عدم بیعت امام علیه  السلام با یزید یا عامل امر به معروف و احیای ارزش های دینی را برای انگیزه قیام  سیدالشهداء   ذکر کرده اند.

 

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: برای شناخت بیشتر ماهیت و اهداف قیام امام باید به کلمات امام  از شروع حرکتش از مدینه تا مکه و سپس به کربلا مراجعه کرد.

 

حجت الاسلام افشار اضافه کرد: جملاتی که اصحاب سیدالشهداء  در کربلا به عنوان شعار عنوان کردند نیز یکی از راه های شناخت ماهیت پیام امام است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و توصیه های ایشان در برابر اتفاقات اخیر اظهار کردند:بلاهت ترامپ شما را از مکر آمریکا غافل نکند بلاهت را در فرهنگ لغت به کم خردی  و حماقت معنا کرده اند.

 

امام جمعه چرام افزود: نگوییم چون کم خرد است،توجه به نقشه های آمریکا برای ایران نداشته باشیم.

 

خطیب جمعه چرام در ادامه بیان کرد: تاکنون آمریکا به لطف الهی نتوانسته ضربه ای بزند و با توجه به تعبیر قرآن، آنها در نقشه های علیه اسلام ضرر کرده اند.

 

حجت الاسلام افشار با اشاره به عناصر قدرت کشور ایران اظهار کرد: عناصر اقتدار پیشرفت علمی, دفاعی و اقتصادی هستند که باید تقویت شود.

 

وی افزود:سهم مردم از سپاه پاسداران امنیت مرزها و حفظ ابهت ایران و همچنین موشک‌های است که دشمن را هدف می‌گیرند.

 

امام جمعه چرام اضافه کرد:دشمنی آمریکا با سپاه پاسداران به علت آن است که کشور را در برابر متجاوزان حفظ کرده است.

 

وی افزود: با تکیه بر قدرت تهاجمی سپاه پاسداران سیلی محکمی به ترامپ میزنیم که گذشتگان وی همچنین سیلی را نخورده باشند.

 

حجت الاسلام افشار گفت: اروپا برای حفظ برجام در مقابل اقدام عملی آمریکا باید اقدام متقابل انجام دهد و هیچگاه اروپا به دلیل منافع خود بین ایران و آمریکا، ما را انتخاب نخواهد کرد.

 

وی افزود:اگر اروپایی ها صادق هستند،باید مقابل آمریکا موضع عملی بگیرند که چنین اقدامی صورت نخواهد گرفت.

 

خطیب جمعه چرام در ادامه گفت: همچنین نباید اشتباهی که در بزک کردن آمریکا صورت پذیرفت ، درباره اروپا تکرار شود.

 

حجت الاسلام افشار اظهار کرد: چون نتیجه برجام برای ما محسوس نیست، آنچه مشاهده کردیم بعد از برجام بدعهدی و قابل اعتماد نبودن آمریکا است که  پس از برجام فشارها علیه ایران بیشتر شده است. وقابل اعتماد نبودن آمریکا برای مردم ما معلوم گشت.

انتهای پیام/شیخی

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی