نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مهر 1396 - 16:36
کردستان عراق از لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتیژیکی در قلب خاورمیانه قرار گرفته که با توجه به پتانسیل تحریکی مقر خودمختارگونه این ایالت، مورد هدف دشمنان طمع خوار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی چهارفصل؛ بعد از افول پرتنش داعش و ویران کردن زیرساختها و قتل های هولناک جهت کمرنگ کردن دین اسلام و به جان هم انداختن دولت ها در خاورمیانه این بار قرعه به نام اقلیم کردستان از صندوق جادویی تحت عنوان رفراندوم استقلال طلبی بیرون آمد.

هنوز بوی تعفن داعش از سرزمین خون آلود به تیغ وهابیت زمانه خشک نگردیده  که جهان غرب به سرکردگی آمریکا و پادویی اسرائیل برای بقای عمر سیاسی و منفعتی خویش با درگیر کردن افکار تنش زا در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند.

کردستان عراق از لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتیژیکی در قلب خاورمیانه قرار گرفته که با توجه به پتانسیل تحریک زا مقر خودمختارگونه این ایالت، مورد هدف دشمنان طمع خوار قرار گرفته است.

تحریک و تشویش اذهان این منطقه و سرایت به دیگر طوایف این قبیله در کشورهای دیگر سبب برهم خوردن معادلات سیاسی اقلیمی کردنشین که همین امر در آتی میتواند بعنوان موصل دومی باشد که با اهداف از پیش تعیین شده دشمن در زیر تلی از خاکستر هدایت می گردد.

پیدا کردن افراد کم بصیرت و تلقین غرور کاذب به روحیات اشباع نشده از بطن حقیقت میتواند در یک بازده زمانی خاص همچون حباب یر روی دریا به نیستی و فنا تبدیل گردد که از دیرباز این مقوله با عنوان کاشتن تخم نفاق و رسیدن به اهداف حکومتی در دستور کار طمع ورزان به خاورمیانه ثروتمند که همواره  بوی نفت و گاز می دهد.

با ورق زدن تاریخ گذشته و نگاهی به کاروان منافقین در زمان جنگ تحمیلی حزب بعث  از زمان بنی صدر تا اردوگاه اشراف تحت حمایت همین دشمنان دیروزی و حال امروزی که بی محابا به عداوت با اسلام پرداخته و حال در در رسانه های غربی  به تشویش اذهان می پردازند.

و امروز با شناسایی افراد خاص خود شاید بارزتر از "بارزانی" پیدا نکرده اند تا با علم کردن ایشان بعنوان پرچم دار ایالت کردستان استقلال طلب، اهتمام بر اینکه ردپای اهداف شوم سیاسی شان در منطقه کم رنگ نگردد.

آگاهی از اوضاع سیاسی منطقه ، تحلیل و تجزیه آن میتواند بعنوان سرفصل زندگی یک کشور و به تبعه آن  یک منطقه را دچار چالش در قالب سیاست های کپک زده نماید و این نگرانی در پیش مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران قابل تامل و تفکر می باشد.

روح خباثت گونه و سایه دیو آسای زبون هیچگاه از سر اسلام کوتاه نگردیده و تا بوده و هست در همسایه گی آن سکنی گزیده است و این همان ساده ترین استنباط از عداوت دشمنان قسم خورده از صدر اسلام تا کنون بوده وهست.

تاکید و تسریع بر رفرنداوم اقلیم کردستان موجب شده که مردم این دیار فکر نمایند  تاحال از بهشت برین جا مانده اند و با این عمل  می توانند این را با احساس های  کذایی پر نمایند.

ایجاد ناامنی و تفرقه افکنی همیشه از سوی دشمنان، ممالک اسلامی را نشانه گرفته  تا با این حربه تعرض به افکار سلیم، حکومت تطمیع وار خویش را همواره بر سر کشورهای جهان سومی تثبیت نموده و از این راه هزینه های گزافی در جهت کمرشکنی بر ممالک اسلامی وارد نمایند.

پیدا کردن نقاط ضعف و قرار گرفتن این بحران های سیاسی در مرکز ثقل مناطق جغرافیایی  منحصر بفرد خاورمیانه میتواند در یک بازده زمانی و با برنامه ریزی خاص سبب از هم گسیختگی مرزهای جغرافیایی و سیاسی یک منطقه بزرگ گردد.

بدون تردید اقلیم کردستان عراق از لحاظ سوق الجیشی درست در جایی قرار دارد که میتواند تمامی محورهای مورد نظر و چالش برانگیز دشمن را در راستای اهداف از پیش تعیین شده همچون داعش تامین نماید و این خواست همیشه معاندان می باشد که گاه با برافراشتن پرچم پیامبر  با عنوان افراطی گری و گاه هم با کاسه داغ تر از آش در سرنوشت مردم منطقه و به نفع خویش اوضاع سیاسی را فلج می نمایند.

اگر بخواهیم این دست حوادث دست ساز را برای برملا شدن هویت و شخصیت پشت پرده تفسیر نماییم باید اوضاع فلاکت بار صدام،قذافی،یمن،عربستان و سوریه را نیک بنگریم که با تحمیل افکار منحوس خویش و تامین کردن منافع غیرمتعارف از طریق فروختن سلاح های کشتار جمعی و ایجاد پایگاه های نظامی همواره با یک تیر چند نشانه را هدف گرفته اند.

بدون شک این سناریوی رو شده از کید دشمن بدلایل مختلف از جمله عدم بصیرت و ساده لوحی میتواند باز از این آب گل آلود ماهی بگیرد و از اینکه آیا امثال بارزنی ها در این باتلاق گرفتار می آیند باید منتظر بمانیم.

انتهای پیام/الف

 

 

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی