نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مهر 1396 - 11:05
انباشته شدن زباله های در ورودی این منطقه و عدم توجه شهرداری باعث شده است که صحنه ای نامطلوب برای این شهرک اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رودخانه زیبای بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا از جمله شهرهایی است که به علت آب و هوای مطبوع و طبیعت خدادادی و از سوی دیگر مرکزیت این استان، هر روز بر جمعیتش افزوده و به گفته برخی کارشناسان به یک رشد سرطان گونه دچار شده است.

این شهر در سال‌های نه چندان دور به اوج زیبایی خود رسید، تا آنجا که شایسته لقب «پایتخت طبیعت ایران» شد، و متولیان گذشته برای شناساندن این عنوان به مردم کشورمان تلاش بسیاری انجام دادند، تا این نام کم کم در ادبیات محاوره‌ای مردم ایران زمین جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند.

سرانه تولید زباله در کشور ۸۶۰ گرم برای هر نفر است که این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم هست.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید زباله «تر» و تجزیه پذیر در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است و در فصل تابستان به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران این میزان تا ۵/۱ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

در این میان شهرک و روستای بلکو امروز با معضلی در ورودی خود روبرو است که وضعیت اسفناکی را برای این منطقه ایجاد کرده است. انباشته شدن زباله های در ورودی این منطقه و عدم توجه شهرداری باعث شده است که صحنه ای که در تصاویر می بینید برای این شهرک اتفاق بیفتد. ساکنان این شهرک به شدت از این موضوع ابراز نارضایتی کرده اند و خواستار پیگیری هر چه سریعتر و ساماندهی این وضعیت در مرکز پایتخت طبیعت شدند.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی