نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. مرداد 1396 - 14:41
فرماندار شهرستان باشت گفت: هنوز از میزان خسارت این آتش سوزی برآورد دقیقی مشخص نیست و این آتش سوزی از دو منطقه باشت و گچساران همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل؛ مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت در گفت و گو با این پایگاه خبری به وضعیت آتش سوزی جنگل های کوه خامی اشاره کرد و گفت:  برخورد صاعقه در روز جمعه 27 مرداد ماه به درختان جنگل های کوه خامی باعث آتش سوزی درختان شد که این آتش سوزی با ورود به مراتع خشک و صعب العبور باعث افزایش شدت گسترش خسارت شده است.

کوه خامی مجموعه قللی است که مابین شهرستان گچساران و شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر می‌باشد.ارتفاع این کوه بین ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ متر از سطح دریا است که این کوه پوشیده از درخت بلوط بشکل جنگل‌های تنک می‌باشد.

وی گفت: هنوز از میزان خسارت این آتش سوزی برآورد دقیقی مشخص نیست و این آتش سوزی از دو منطقه باشت و گچساران همچنان ادامه دارد که شدت این آتش سوزی در منطقه گچساران بیشتر می باشدو نیازمند این هستیم که این آتش سوزی از هر دو منطقه مهار شود.

فرماندار شهرستان باشت اظهار کرد: اقداماتی همچون اعزام 70 نیروی امدادی و یک فروند بالگرد جهت مهار این آتش سوزی گذاشته‌ایم و تمام توان خود را برای مهار این آتش‌سوزی و جلوگیری از خسارت بیشتر به این جنگل را گذاشته‌ایم و تلاش نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی در صورتی که به موقع مهار نشود، موجب خسارات زیادی می‌گردد و در بسیاری از موارد، خسارات حریق ثانویه، حتی بیش از خسارات حادثه اولیه بوجود آورنده آن می‌باشد.

حسینی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از زمان مهار این آتش‌سوزی چیست؟ گفت: با توجه به پراکندگی آتش سوزی و شرایط جوی حاکم بر منطقه نمی توان زمان مشخصی را برای مهار آتش سوزی پیش بینی کرد ولی سعی و تلاش ما در این است که در کوتاهترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی