نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. مرداد 1396 - 12:41
دکتر خادمی یک نمونه از انسان‌های دانا و خلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد و دولت تدبیر و امید است، ایشان در چهار سال گذشته با ارائه مدل مدیریتی منحصر به فرد، به عنوان یک مدیر دانشمند در استان تاثیرگذار بوده، که شاهد اخلاق مداری ایشان بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از کبنا نیوز؛ مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دکتر خادمی یک نمونه از انسان‌های دانا و خلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد و در بدنه دولت تدبیر و امید است، ایشان در چهار سال گذشته با ارائه مدل مدیریتی منحصر به فرد، به عنوان یک مدیر دانشمند در استان تاثیرگذار بوده،  و در این مدت شاهد اخلاق مداری ایشان بوده‌ایم.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت، با بیان اینکه این همایش با محوریت بررسی مسائل جمعیتی و نقش آن در توسعه پایدار، تحولات جمعیتی استان و با تاکید بر ثبت وقابع حیاتی و جمعیت بالندگی، سلامت باروری جوانان برگزار شد، اظهار کرد: همچنین این همایش با هدف ترمیم راهبردهای کلان و سیاست‌های اجرایی مربوط با بهره گیری از نظرات اندیشمندان و صاحب نظران حوزه‌های مختلف اجرایی و علمی استان برگزار شد.

تقوی با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مؤلفه‌ها در برنامه ریزی‌های کلان جامعه توسعه یافته توسعه نیروی انسانی است، بیان کرد: شاخص توسعه نیروی انسانی همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و شکوفایی جوامع بلاخص در عرصه اقتصادی است، صاحب نظران توسعه معتقد هستند که در برنامه‌های توسعه پایدار، نیروی انسانی کارآمد در کشور سرمایه‌های اصلی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: اهمیت سرمایه دانش بهتر از سرمایه تولید است، به خصوص در برنامه ریزی‌هایی با محوریت توسعه، سرمایه‌های انسانی نقش اول ثروت آفرینی را به خود اختصاص داده است.

این مسوول با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی روند توسعه اقتصادی کشور را تصحیح خواهد کرد، گفت: تأثیر سرمایه انسانی در کشورهای توسعه یافته، ۷۰ درصد ثروت آفرینی را سبب می‌شود و در کشور همانند ایران این سهم کمتر از ۳۴ درصد است.

تقوی با بیان اینکه با هدف گذاری صحیح و درست از مدیریت و تأثیر انسان‌های دانا و خلاق در رهبری جامعه، می‌توان از منابع استفاده بهینه کرد، اظهار داشت: دکتر خادمی نمونه‌ای از انسان‌های دانا و خلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد و بدنه دولت تدبیر و امید است، ایشان در چهار سال گذشته با ارائه مدل مدیریتی منحصر به فرد، به عنوان یک مدیر دانشمند در استان تاثیرگذار ویژه‌ای داشته است و همواره شاهد اخلاق مداری از ایشان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: این شیوه مدیریت صحیح در استان زیر چتر هدایت حضرت آیت اله ملک حسینی و هر سه نماینده شجاع، جسور و نترس استان بکار گرفته شد، که علیرغم تمام محدودیت‌های منابع مالی کشور بیشترین تأثیر در ثبات و آرامش سیاسی و توسعه پایدار استان برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان در مجلس با اجرای شیوه مدیریت خلاقانه نه تنها اجازه ندادند که استان وارد چالش‌ها ضد توسعه شود، بلکه به شدت از خارج شدن استان از قطار توسعه جلوگیری کردند؛ تا جایی که امروز شاهد افزایش سرعت قطار پیشرفت در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه از طریق توسعه انسانی به مسیر پیشرفت دست خواهد یافت، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، انسان را باید محور توسعه به حساب آوریم، و بر روی منابع صالح خود سرمایه گذاری کنیم؛ و قدردان فرزندان و سرمایه‌های ملی در هر جایگاهی باشیم.

وی بیان کرد: دو دستگاه مرکز آمار ایران و ثبت احوال در تولید و انتشار آمار جمعیتی کشور متولی و نقش آفرین هستند، که مرکز آمار ایران به صورت میدانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز و ابزار سرشماری اطلاعات جمعیتی را جمع آوری می‌کند.

وی اضافه کرد: ثبت احوال آمار ثبتی را به خصوص ثبت وقایع چهارگانه حیاتی را ثبت می‌کند، و همچنین تغییر و تحولات در حوزه جمعیتی را رصد کرده، و نتایج را با بهره گیری از پایگاه داده جمعیتی در ثبت احوال کشور استخراج و در نظام آماری کشور قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با روند افزایشی و شیب تند طلاق و کاهش ازدواج روبرو بودیم و سال ۹۵ نسبت به سال‌های گذشته نیز با افزایش مقوله ازدواج روبرو شدیم.

این مسوول اظهار کرد: ثبت احوال کشور با بیش از هزار و ۳۰۰ دستگاه اجرایی در هزار و ۸۰۰ نقاط مختلف کشور به صورت آنلاین ارتباط دارد، و این دستگاه با استفاده از سامانه اعلام هویتی، خدمات زیادی را به مراجعه کنندگان نهادها و مراکز دانشگاهی و بسیاری از دستگاه‌های خدمات رسان دیگر ارائه می‌دهد.

وی افزود: اهراز هویت رأی دهندگان که دیروز در مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری در صحبت وزیر کشور به آن اشاره شد، خود سند و مدرک محکمی از نقش آفرینی سازمان ثبت احوال است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی