نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. مرداد 1396 - 8:31
نماینده بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگاری در جلسه افتتاح مرکز نازایی بیمارستان امام سجاد یاسوج گفت: این مسئله پایه و اساس ندارد چرا که در این دو شهرستان رونق و اقتصاد در حال انجام است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهار فصل به نقل از صبح زاگرس ، غلام محمد زارعی در ابتدای سخنرانی خود در مراسم افتتاح مرکز نازایی بیمارستان امام سجاد یاسوج افزود:کاری که امروز انجام شد در دانشگاه و بیمارستان امام سجاد یکی از نیازهای ضروری مردم بود که الحمدالله تا اندازه ای مشکلات را رفع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا شهرستان بویراحمد و دنا در رکود به سر می برد پاسخ داد و گفت: کار در نظام جمهوری اسلامی با سایر جاها متفاوت است و اینکه ما به دنبال تبلیغات باشیم نیستم ونخواهم بود.

نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس افزود: اینکه عنوان می شود شهرستان بویراحمد و دنا در رکود است این موضوع پایه و اساس ندارد و نمی خواستم جواب به این سوال بدهم اما وقتی این خبرنگار امروز در این جلسه به من گفت که جواب سوال من چی شد کارهایی که در حال انجام در دو شهرستان بویراحمد و دنا است را عنوان می کنم و قضاوت با شماهاست.

وی تصریح کرد: مردم به برکت انقلاب اسلامی همه دانا و رشد پیدا کرده اند و نسبت به سالهای گذشته متفاوت تر هستند و اینکه در فضای مجازی ما بخواهیم خدمت کردن را محبوبیت سازی کنیم درست نیست.

زارعی با بیان اینکه معنی توقف و رکود این است که در جامعه هیچ کاری صورت نمی گیرد، ادامه داد: در دوران ابتدای نمایندگی خود، کشور در وضعیت خاصی قرار داشت و تحریم ها و مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت نفت و فروش ان را شاهد بودیم اما در دو شهرستان بویراحمد و دنا کار و تلاش و توسعه و رفاه انجام می شد.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن 101 طرح در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج و مابقی شهرک ها در حال  اجراست ، گفت: بالغ بر 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 1500 نفر اشتغال زایی در حال انجام است که با بهر برداری از این طرح ها اشتغال زیادی ایجاد می شود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس افزود: 40 تا 50 طرح راکد در این شهرک ها در کارگروه رفع موانع تولید مشکلات انها رفع شد که الحمدالله به چرخه تولید بازگشته اند که اینها همه رونق اقتصادی است نه رکود.

وی با بیان اینکه در حوزه راهها شرایط روشن است و در این دو شهرستان در حال حاضر بیش از 70 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است، تصریح کرد: این کار عمرانی با اعتبار 200 میلیارد تومان  قرار داد پیمانکار شروع شده و در حال انجام است.

زارعی با بیان اینکه در حال حاضر 114 کیلومتر راه روستایی در حال بازسازی و بهسازی در این دو شهرستان است، افزود: در ابتدای نمایندگی خود 50 درصد روستاها در زیر متوسط کشوری قرار داشتند که وضعیت اسفناک بود اما الحمدالله در شرایط خوبی هستیم .

وی با بیان اینکه 30 میلیارد تومان برای تطویل باند فرودگاه یاسوج تخصیص دادشه شده است، افزود: این فرودگاه ثبت بین المللی شده و الحمدالله تعداد بسیار زیادی در این پروژه مشغول به کار هستند آیا این رونق است یا رکود؟

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس به مشکل آب شهر یاسوج نیز اشاره داشت و گفت: این مشکل همه جای ایران است اما در دو شهرستان بویراحمد و دنا بیش از 40 پروژه در دست اجراست که 18 میلیارد تومان اعتبار آن است .

وی گفت: در شهر یاسوج برای اینکه آب شرب ان را پایدار نگه داریم ساخت تصفیه خانه آب با اعتبار 60 میلیارد تومان در دست اجراست که به زودی عملیات آن اجرا می شود آیا این رونق نیست؟

زارعی تاکید کرد: ساخت سد تنگ سرخ با اعتبار اولیه 14 میلیارد تومان به زودی توسط پیمانکار جدید شروع می شود که در دراز مدت می تواند مشکل اب شرب شهر یاسوج  و روستاهای اقماری را رفع کند.

وی به پروژه راه آهن یاسوج نیز اشاره داشت و گفت: این پروژه در سال جاری 30 میلیارد تومان اعتبار دارد که می تواند نقش مهمی در توسه استان داشته باشد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس به پروژه آزاد راه یاسوج از اصفهان به شیراز نیز اشاره داشت و گفت: این پروژه تصویب شده و اینکه بخواسم بیشتر توضیح بدهم از حیطه این جلسه خارج است اما می خواهم بگویم اینها رونق است.

وی به بحث کشاورزی در دو شهرستان بویراحمد و دنا اشاره داشت و افزود:در سال گذشته متمرکز شدیم بر حوزه کشاورزی که 110 میلیارد تومان پروژه در حال اجراست که از این مبلغ 7 میلیارد تومان در حوزه آبیاری تحت فشار  که 31 هکتار به این وسیله آبیاری می شود.

زارعی با بیان اینکه در آینده نزدیک بیمارستان 290 تختخوابی یاسوج افتتاح می شود، افزود: این بیمارستان نیاز به 40 میلیارد تومان تجهیزات دارد که سهم استان از این مبلغ 8 میلیارد تومان استک هالحمدالله سهم استان از طرف وزیر گرفته شده  است.

وی افزود: الان در مراکزی که در این دو شهرستان با مشارکت اوقاف، سازمانهای اقتصادی و تجاری در حال ساخت هستند بیش از 2 هزار نفر فعال هستند آیا این بهتر از اجاره 40 دستگاه خودرو به شرکت نفت نیست؟

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی