نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. خرداد 1396 - 8:37
رانندگان تاکسی بی‌سیم‌های شهر یاسوج نسبت به اخذ هزینه‌های اضافی توسط مراکز بی سیم اعتراض و تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، تعدادی از رانندگان تاکسی بی‌سیم شهر یاسوج برای سومین بار در یکسال اخیر با تجمع در مقابل سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اخذ هزینه اضافه از رانندگان توسط مدیرعامل تاکسی بی‌سیم‌ها معترض شدند و خواستار رسیدگی مسؤولان مربوطه به این وضع شدند.

معترضان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفتند: کمیسیون نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد در اسفند ماه 95 نرخی را برای پرداخت حق کمیسیون تاکسی ها مشخص کردند که این نرخ قانون باید به مدت یک سال بدون تغییرباشد و بعد از یکسال 20 درصد افزایش یابد.

یکی از این تاکسی داران یاسوجی افزود: می خواستند که این نرخ را تغییر دهند ولی کمیسیون نظارت در جلسه ای که مورخ 2/3/96 برگزار شد، آن را تغییر نداد و جلوی افزایش را گرفت.

وی ادامه داد: یک ساعت بعد از اتمام جلسه مسئول یکی از تاکسی بی سیم های شهر یاسوج رانندگان را شیفت بندی کرد که هر کدام در طول شبانه روز فقط هشت ساعت اجازه کار دارند.

این راننده گفت: از تاریخ 2/3/96 راننده ها کار نمی کنند به صنف هم شکایت کرده ایم. چرا باید به راننده ها ظلم شود در صورتی که نرخ 100 هزار تومان را به 170 هزار تومان افزایش دادند.

راننده دیگری گفت: مسئول تاکسی بی سیم گفت که یا 24 ساعت کار کنید به شرط پرداخت 170 هزار تومان در غیر این صورت بیشتر از هشت ساعت مجوز فعالیت ندارید.

وی اضافه کرد: رانندگانی که در این مرکز تاکسی بی سیم مشغول به کارهستند نزدیک به 200 نفر هستند؛ که این 200 خانواده تحت فشار قرار گرفته اند.

پرونده اعتراض رانندگان تاکسی بی سیم در انتظار صدور حکم

بر اساس این گزارش در ادامه پیگیری ها خبرنگار چهارفصل با مسئول تعزیرات حکومتی استان تماس گرفت و در خصوص این موضوع مسئله را جویا شد.

رضا زیرایی مسئول تعزیرات حکومتی استان گفت: در خصوص اعتراض رانندگان تاکسی بی سیم شهر یاسوج شکایتی شده و پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اسناد و مدارک لازم جهت پرونده جمع اوری شده و در پرونده در انتظار صدور حکم است.

رئیس تاکسیرانی شهر یاسوج نیز گفت: براساس بخشنامه هیات وزیران کرایه تاکسی بیسم ها براساس پیشنهاد سازمان صنعت و معدن و تایید امور صنفی است. 

سجاد بهرامی ابراز داشت: با مسئولان استانداری  کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه صحبت کردیم که اعلام کردند بخشنامه کشوری و به ما مربوط نمی شود.

بررسی پرونده تا پایان هفته جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: هم رانندگان و هم صاحیابان آژانس ها در این زمینه اعتراض دارند که قرار است تا پایان هفته جاری این موضوع مطرح و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

داریوش دیویده ابراز داشت: بیش از یکهزار تاکسی بیسیم و هفت آژانس در شهر یاسوج درگیر این موضوع هستند و پرونده انها در حال پیگیری است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی