نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1395 - 11:30
در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد، نرخ بیکاری 17.7 درصد عنوان شد که مدعوین حاضر در جلسه پیشنهاد بررسی علل بیکاری استان را در شورای اشتغال کشور مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نشست شورای اشتغال استان ظهر امروز به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رؤسای بانک‌های استان و مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری 17.7 درصدی در استان گفت: با توجه به سفر آتی هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد اداره‌کل کار و تعاون خواستار نگاه ویژه دولت برای کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

صابر مظاهری عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان با درصد بالای نرخ بیکاری در کشور است لذا تزریق تسهیلات و منابع، اختصاص تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای تحرک در اقتصاد و هدایت منابع و تسهیلات به سمت بخش خصوصی و تعاونی به هیأت دولت پیشنهاد می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان گفت: انتظار می‌رود مسؤولان طرح استانی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد را جزء استان‌های پایلوت قرار دهند و این طرح را در استان اجرا کنند.

مظاهری عنوان کرد: برای اجرای این طرح نیازمند ارائه منابع دولتی و همچنین تسهیلات بخش خصوصی برای آغاز به‌کار فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دانشگاهی هستیم.

وی تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی صنایع ثابت و راکد و کارخانه‌های تولیدی برای ایجاد رونق در اقتصاد استان و جذب نیروهای بیکار از دیگر پیشنهادهای استان در سفر دولت است.

مظاهری با بیان اینکه بیش از 25 هزار نفر بیکار ثبت شده در استان وجود دارد، گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در استان اقداماتی صورت گرفته است که باید دستگاه‌های متولی این آمار را در سامانه رصد ثبت کنند که در صورت ثبت، تعداد آمار بیکاران کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشنهاد استان به شورای اشتغال کشور گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان پیشنهاد بررسی وضعیت بیکاری در استان به شورای اشتغال کشور ارائه شده که امیدواریم این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به علل بیکاری در استان گفت: عدم حضور سرمایه‌گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد، فراهم نبودن زیرساخت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری، نبود بازار کار و بازار مصرف همه از علل افزایش بیکاری در استان است.

* آمار دقیقی از وضعیت بیکاران استان ارائه شود

در ادامه ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در گذشته وام‌ها و مبالغی برای ایجاد اشتغال در قابل وام خود اشتغالی و تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده که با توجه به مبالغ پرداخت شده نباید آمار بیکار استان تا این اندازه بالا باشد.

وی تصریح کرد: مگر جمعیت استان چقدر است که دومین استان بیکار کشور هستیم در حالی که بیشترین جمعیت کارمند را نسبت به سایر استان‌ها داریم.

کشاورز با اشاره به اینکه باید فرصت‌های اشتغال‌زائی متناسب با ظرفیت استان ایجاد شود، گفت: در ابتدا مشاغل مردم کشاورزی و دامداری بوده و در چند سال اخیر گردشگری به آن اضافه شده که باید بر روی این مشاغل سرمایه‌گذاری کرد.

وی اضافه کرد: برخی از اوقات برخی از کشاورزان یا بازنشستگان خود را بیکار معرفی می‌کنند و همین موضوع آمار بیکاری استان را افزایش داده که باید آمار جدید و دقیقی از بیکاری در استان ارائه شود.

* پیشنهاد بررسی علل و وضعیت بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در شورای اشتغال کشور

در ادامه این مراسم مجید محنایی با اشاره به اینکه بیکاری و تعداد جمعیت بیکار استان مربوط به این دولت یا دولت قبل نیست، گفت: به دلیل عدم توسعه‌یافتگی استان در بیشتر رده‌‌ها در رتبه آخر کشور قرار دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی علل و وضعیت بیکاری استان برای طرح در شورای اشتغال کشور به این شورا پیشنهاد شده که امیدوارم وضعیت استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی برای آن نیز ارائه شود./فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی